Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.04.2023 o 20:00, e-555 napisał(a):

U mnie system ostrzegawczy wczesnego hamowania uruchamia się dosyć często ( może tak kiesko prowadzę samochód), a to przy zjazdach z drogi szybkiego ruchu, a to jakiś kubeł na śmieci stoi prawie na drodze ( w szczególności na łuku drogi ). W pierwszej kolejności słychać delikatny stuk w układzie hamulcowym słyszalny z tyłu samochodu i dopiero po ułamku sekundy uruchamia się system ostrzegawczy dźwiękowy i diody mrugają. Taż macie ten charakterystyczny stuk przed uruchomieniem tego systemu ?

Moim zdaniem ogólna ocena jest ok. Ma jednak parę wad.

Jadąc na włączonym tempomacie jak np. auto z przodu skręci i ES. powinien od razu wyłapać nowy obiekt to zdarza się, że tego nie robi i już parę razy sprawdzałem, że gdybym nie zahamował to zapewne by przywalił. Trzeba mu od nowa jakby załączyć. Jeśli czas jest dłuższy ok 10 sek. to znajdzie sam następny samochód.

 

A druga wada to wyłapywanie słupków na środku drogi jak jest przejście dla pieszych. Już raz prawie ktoś we mnie wjechał bo prawie stanąłem przed takim słupkiem. Jadąc spokojnie 50 km/h auto stanęło bo uznało, że słupek plastikowy ze światłem na wysepce ze przejściem dla pieszych to zagrożenie zanim zacząłem zjeżdżać żeby go ominąć.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mr Q napisał(a):

Dziś się dowiedziałem, że na swoje wrażenia z jazdy e-boxerem sobie poczekam. Auto miało być w maju a tu lipa i może wrzesień/październik. A powodem jest kolor emoji2361.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W takich czasach żyjemy. Jak za komuny tylko bardziej kolorowo. Zapisy na Malucha, Zapisy na dziurę w ziemi (mieszkanie) brakuje tylko oczekiwania na podłączenie do telefonu 10 lat :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2023 o 11:11, Mr Q napisał(a):


Cascade Green Silica


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na początku też się uparłem na zielony ale jak się dowiedziałem, że mam czekać rok to kupiłem demo perłowe w wersji sport od ręki z przebiegiem 400 km :-). i W tydzień miałem auto. no ale ja kupowałem w 2021 roku jak na auto można było czekać rok albo dwa i nie wiadomo było ile tak naprawdę. i Za ile się w końcu kupi :-). A poza tym nie przywiązuję się aż tak bardzo do tego akurat.

Ważne że nowy Forester a w sporcie też fajnie wygląda na dużych czarnych kołach z dodatkami. :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Email48 napisał(a):

Ważne że nowy Forester a w sporcie też fajnie wygląda na dużych czarnych kołach z dodatkami. :-)

Wie co go gada, dać mu wódki :drinks:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek od początku , ale nie znalazłem odpowiedzi wiec poproszę o podpowiedź.

wstęp: od 12 miesięcy użytkuję XV2.0e-boxer platinum , nakręciłem nieco ponad 37 kkm. Biorąc XV wiedziałem, ze to taki „lepszy” forek , bo lżejszy o 300 kg, z takim samym napędem. Nie potrzebowałem bagażnika i wysokości forka. Subaru to dla nie był boxer, awd, ES. Tak jestem jakiś inny , żona chciała obk i nawet zamówiliśmy , ale ja wybrałem XV i bardzo się z tego cieszę.  Nie mam problemów z aku (48 i 41 Ah) ani z ASO (wręcz jestem z niego bardzo zadowolony) . Jeżdżę na 5W-30 eneos hyper Multi oraz VPR. Po szosie na oponach szosowych spalanie od 4,8; 5,2 ( z górki ;) do 8,2 - autostrady. Średnio 6,8 na letnich i zimowych z ok 30 kkm, na AT (g015) 7,3 z 6 kkm . 
pytanie : czy wjeżdżając na wysokość ok 2000 m npm ( np Bjelasnica w BiH) w teorii tracąc 10% mocy na każde 1000 m npm , powinienem to skompensować układem e-, bo jest niezależny od ciśnienia O2. Chce podjąć wyzwanie i wjechać tam XV , bo droga rzekomo dla 4x4  z reduktorem .  A ja myślę, ze e-boxer na x- mode 2, z AT powinien ogarnąć. Czy ktoś już tam był i to jest „bułka z masłem” dla Subaru ? Nachylenie ok 10%, max 15% w kilku miejscach. 

Edytowane przez CUV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mr Q napisał(a):

 


Sorry za offtop ale jak Ci się jeździło zimą na Geolandarach? W jakich warunkach jeździłeś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Zaskakująco ( dla mnie) dobrze , relacja w dziale XV , opony AT. Niestety nie potrafię podlinkować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskakująco ( dla mnie) dobrze , relacja w dziale XV , opony AT. Niestety nie potrafię podlinkować 

Chodzi mi o to czy dawały radę tak jak zwykle zimówki na asfalcie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Mr Q napisał(a):


Chodzi mi o to czy dawały radę tak jak zwykle zimówki na asfalcie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak, objechałem dolinę klodzką po białym ( czarna góra ski resort) i  było ok

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na nowych G015 w sturbo 98 rok. Fajnie nawet to się trzymało na śniegu 

Czyli polecasz to zamiast zwykłych zimówek? ATeki na lato i zimówki w jednym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Mr Q napisał(a):


Czyli polecasz to zamiast zwykłych zimówek? ATeki na lato i zimówki w jednym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jesli jeździsz poza asfaltem i chcesz mieć jedne opony do wszystkiego to tak. Jeśli tylko na asfalt , to są lepsze opcje całorocznych. Te są cichsze od zimowek (70 dB) , ale mają większy opór toczenia/ dają większe spalanie i na mokrym tylko indeks C , czyli jak Bridgestony z salonu. Ja mam jeszcze dwa komplety szosówek B/A/B, więc zamieniam, ale gdybym musiał wybrać jedne to g015. 
Myślę , ze  trochę poprawiłem spalanie  zmieniając rozmiar z 225/55/18 na 215/65/17

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jeździsz poza asfaltem i chcesz mieć jedne opony do wszystkiego to tak. Jeśli tylko na asfalt , to są lepsze opcje całorocznych. Te są cichsze od zimowek (70 dB) , ale mają większy opór toczenia/ dają większe spalanie i na mokrym tylko indeks C , czyli jak Bridgestony z salonu. Ja mam jeszcze dwa komplety szosówek B/A/B, więc zamieniam, ale gdybym musiał wybrać jedne to g015. 
Myślę , ze  trochę poprawiłem spalanie  zmieniając rozmiar z 225/55/18 na 215/65/17

Nawet nie wiem na jakich letnich będzie auto ale myślałem żeby drugi komplet założyć Geolandary byłyby i zimówki i AT na letnie wypady w jednym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mr Q napisał(a):


Nawet nie wiem na jakich letnich będzie auto ale myślałem żeby drugi komplet założyć Geolandary byłyby i zimówki i AT na letnie wypady w jednym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Brzmi jak plan . To najcichsze AT. Jeśli się nie mylę , to wildernessy wyjeżdżają na takich . Ja tak bym wybrał (lato/AT g015) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr Q napisał(a):


Czyli polecasz to zamiast zwykłych zimówek? ATeki na lato i zimówki w jednym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak polecam. Zimą tylko trzeba uważać przy ostrych manewrach na zmarzniętym śniegu, bo nie trzymają super. Przy kopnym śniegu nie ma problemu, nawet dobrze hamują i wgryzają się w zbity śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo wszędzie na forach terenowych piszą ze AT na zimę się nie nadają, że lepiej zwykle zimówki. No ale te maja atest zimowy. I już zgłupiałem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...