Skocz do zawartości

Forester SF 2002 STurbo, kupiłem. Co dalej?


Dylan89

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

 

Drogą przypadku stałem się właścicielem wspaniałego wozu jakim jest Forester STurbo z 2002 roku. Przegrzebałem się przez jakieś 80 stron forum i nie do końca znalazlem wszystkie informacje, a już napewno nie zebrane w całość, stąd mój post. Pytań jest kilka, postaram się to jakoś uporządkować. 

Aha, mój egzemplarz pochodzi z Holandii, ma 242 tysiące kilometrów i chyba dobrze się trzyma ;) Zajmuje się sprowadzaniem samochodów i ich sprzedażą, i taki był zamiar z foresterem, ale mnie urzekł i zostanie że mną jako wierny osiołek:) ale do brzegu. 

1. Nie mam za dużo informacji o historii serwisowej tego auta, ale raczej wszystko działa prawidłowo. Niemniej jednak, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Że rzeczy jak olej, filtry i rozrząd to wiem. Ale jaki olej? Rozrząd co ile kilometrów należy wymienić?

2. Jakie elementy poddać na dzień dobry diagnostyce? W sensie... co najbardziej lubi się zepsuć i co ewentualnie zrobic od razu żeby samochód długo służył w miarę bezawaryjnie? Mam tu na myśli prewencje, jak np. w bmw z silnikami m47 lepiej od razu klapki kolektora wymienic. Czy tu też jest coś w tym stylu? 

3. Czy regulacja zaworów rzeczywiście jest tak konieczna? Trafiałem na bardzo różne zdania. 

4. Turbinę mam chyba nową bo jest czyściutka jako jedyny element pod maską, ale one zawsze tak głośno pracują?

5. Zauważyłem jedną usterkę, na piątym biegu samochód nie tyle wyje, co...jęczy jakby. Stąd pytanie, jak tutaj jest ze skrzyniami, możliwe że to tylko łożysko na piątce, wymienić i będzie gitara?

6. Egzemplarz mam niemal bez rdzy, ale pisaliście o tylnych błotnikach i mocowaniach kielichów, że lubią rdzewieć. Jakieś pomysły na prewencje przed tym?

7. I jeszcze jak tutaj sytuacja z mostem/dyfrem? Dzieje się coś z nimi? Można ewentualnie wykonać jakieś działania prewencyjnie?

 

Teraz z kolei pytania o modyfikacje, bo chce mojego osiołka zrobić samochodem bardziej offroadowo-wyprawowym.

7. Chciałbym założyć lepsze hamulce, np większe. Orientujecie się jakie mogą pasować? 

8. Podniesienie. Jednak brakuje mu trochę prześwitu. O ile można to zrobić racjonalnie? Tylko podkładki czy lepiej jakiś konkretny zestaw liftowy? Jeśli zestaw, to czy coś polecacie?

9. Zmienię koła i opony. 16 cali i jaki rozmiar opony sugerujecie? Wejdzie np. 75? Czy lepiej 65? Swoją drogą polecacie jakiś model opon? Nie musi być turbo w teren, raczej coś pomiędzy bo jednak głównie po asfalcie będzie jeździł.

10. Chciałbym nadać mu bardziej rasowego dźwięku. Jakieś pomysły na modyfikacje/zmianę wydechu?

 

Zapewne jeszcze go okleje bo jest niestety srebrny, zrobię jakieś orurowanie z przodu i dodatkowe halogeny:) 

 

Teraz pytania mieszane. 

11. Ma ktoś sprzedać prawy przedni błotnik? Mój jest uszkodzony. 

12. Co robi tajemniczy przycisk Cruise?

13. Ma ktoś do sprzedania jedną felgę aluminiowe 16 cali? Podeśle zaraz zdjecie wzoru ;)

 

To chyba tyle, choć bankowo o czymś zapomniałem. Z góry dzięki za pomoc. 

Edytowane przez Dylan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oleje to zlac stary silnikowy, zobaczyc jak tam z brokatem, ale jeszcze posluchac czy panewka nie stuka.

Jak kiepsko biegi działaja to tez wymiana oleju w skrzyni od siebie polecam motula gear 300 75w90. Ten sam olej do tylniego dyfra.

Zawias mozesz podniesc podkladkami pod sprezyny, lub tez wymieniajac spreżyny na Ironman lub Dobinsons.

Sama wymiana koncowego tlumika tez troche daje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dylan89 napisał:

1. Nie mam za dużo informacji o historii serwisowej tego auta, ale raczej wszystko działa prawidłowo. Niemniej jednak, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Że rzeczy jak olej, filtry i rozrząd to wiem. Ale jaki olej? Rozrząd co ile kilometrów należy wymienić?

2. Jakie elementy poddać na dzień dobry diagnostyce? W sensie... co najbardziej lubi się zepsuć i co ewentualnie zrobic od razu żeby samochód długo służył w miarę bezawaryjnie? Mam tu na myśli prewencje, jak np. w bmw z silnikami m47 lepiej od razu klapki kolektora wymienic. Czy tu też jest coś w tym stylu? 

3. Czy regulacja zaworów rzeczywiście jest tak konieczna? Trafiałem na bardzo różne zdania. 

4. Turbinę mam chyba nową bo jest czyściutka jako jedyny element pod maską, ale one zawsze tak głośno pracują?

5. Zauważyłem jedną usterkę, na piątym biegu samochód nie tyle wyje, co...jęczy jakby. Stąd pytanie, jak tutaj jest ze skrzyniami, możliwe że to tylko łożysko na piątce, wymienić i będzie gitara?

6. Egzemplarz mam niemal bez rdzy, ale pisaliście o tylnych błotnikach i mocowaniach kielichów, że lubią rdzewieć. Jakieś pomysły na prewencje przed tym?

7. I jeszcze jak tutaj sytuacja z mostem/dyfrem? Dzieje się coś z nimi? Można ewentualnie wykonać jakieś działania prewencyjnie?

 

Teraz z kolei pytania o modyfikacje, bo chce mojego osiołka zrobić samochodem bardziej offroadowo-wyprawowym.

7. Chciałbym założyć lepsze hamulce, np większe. Orientujecie się jakie mogą pasować? 

8. Podniesienie. Jednak brakuje mu trochę prześwitu. O ile można to zrobić racjonalnie? Tylko podkładki czy lepiej jakiś konkretny zestaw liftowy? Jeśli zestaw, to czy coś polecacie?

9. Zmienię koła i opony. 16 cali i jaki rozmiar opony sugerujecie? Wejdzie np. 75? Czy lepiej 65? Swoją drogą polecacie jakiś model opon? Nie musi być turbo w teren, raczej coś pomiędzy bo jednak głównie po asfalcie będzie jeździł.

10. Chciałbym nadać mu bardziej rasowego dźwięku. Jakieś pomysły na modyfikacje/zmianę wydechu?

 

Zapewne jeszcze go okleje bo jest niestety srebrny, zrobię jakieś orurowanie z przodu i dodatkowe halogeny:) 

 

Teraz pytania mieszane. 

11. Ma ktoś sprzedać prawy przedni błotnik? Mój jest uszkodzony. 

12. Co robi tajemniczy przycisk Cruise?

13. Ma ktoś do sprzedania jedną felgę aluminiowe 16 cali? Podeśle zaraz zdjecie wzoru ;)

 

To chyba tyle, choć bankowo o czymś zapomniałem. Z góry dzięki za pomoc. 


1. Jeśli dobrze pamiętam 105kkm/7 lat, ale głowy nie dam sobie urwać, że w SF też tak jest. Ja z polecenia speca od tych silników jeździłem na Motulu 15w40
2. Tylne kielichy, jeśli śmigasz na gazie kable/świece Polecam dodać wskaźnik doładowania do monitorowania stanu turbosprężarki.
3. Jest konieczna jeśli jest taka potrzeba :)
4. Zdefiniuj głośno ;) Generalnie słychać ją w kabinie ale nie jakoś bardzo
5. Trzeba rozłożyć skrzynię ;)
6. Ściągnąć tapicerką w bagażniku i zabezpieczyć Brunexem. Co do nadkoli nie mam pojęcia. 
7. Psują od Forestera SG XT - polecam takie rozwiązanie. 
8. Temat przerabiałem tylko w teorii z wiedzy netowej do 2,5 cm jest ok, ale niech lepiej się wypowiedzą Ci co mają podniesione auta. 
9. Fabryczny lub +5 profilu ;) Co do opon sam szukam Ateków asfaltowych do mojego nowego Forka i chyba kupię Cooper Discoverer ATT lub AT34s mają dobre opnie na asfalcie we wszelakich znalezionych przeze mnie źródłach. 
10. Temat rzeka, jest tego bardzo dużo na rynku. 
11. NIe
12. Uruchamia tempomat
13. Nie 

Edytowane przez ajax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ajax napisał:


1. Jeśli dobrze pamiętam 105kkm/7 lat, ale głowy nie dam sobie urwać, że w SF też tak jest. Ja z polecenia speca od tych silników jeździłem na Motulu 15w40
2. Tylne kielichy, jeśli śmigasz na gazie kable/świece Polecam dodać wskaźnik doładowania do monitorowania stanu turbosprężarki.
3. Jest konieczna jeśli jest taka potrzeba :)
4. Zdefiniuj głośno ;) Generalnie słychać ją w kabinie ale nie jakoś bardzo
5. Trzeba rozłożyć skrzynię ;)
6. Ściągnąć tapicerką w bagażniku i zabezpieczyć Brunexem. Co do nadkoli nie mam pojęcia. 
7. Psują od Forestera SG XT - polecam takie rozwiązanie. 
8. Temat przerabiałem tylko w teorii z wiedzy netowej do 2,5 cm jest ok, ale niech lepiej się wypowiedzą Ci co mają podniesione auta. 
9. Fabryczny lub +5 profilu ;) Co do opon sam szukam Ateków asfaltowych do mojego nowego Forka i chyba kupię Cooper Discoverer ATT lub AT34s mają dobre opnie na asfalcie we wszelakich znalezionych przeze mnie źródłach. 
10. Temat rzeka, jest tego bardzo dużo na rynku. 
11. NIe
12. Uruchamia tempomat
13. Nie 

Dzięki za wszystkie rady:) 

1. Motul, prawda, słuszny mocno choć dziwi mnie że 15, ale niech będzie 

2. Gazu nie ma i raczej nie będzie. Chyba że mnie spalanie bardzo zacznie wkurzać. Swoją drogą jakie wyniki spalania osiąga ten pojazd?

3. No dobra, jeśli konieczna. Ale co wskazuje na konieczność? I czy to ma być regularnie i rutynowo robione? Albo tak jak w moim wypadku,  robić czy nie? Pytam bo nie wiem czy jest sens tam grzebać. Coś tam o samochodach wiem mimo wszystko i nie widzę tam żadnych oznak nieprawidłowego działania silnika. 

4. Ciężko zdefiniować. Ale jeżeli w dieslach którymi jezdze na codzień, nie slysze turbiny w ogóle (no chyba że jest uszkodzona to gwiżdże) tak tutaj dosyć mocny zasys powietrza słychać, no nie da się nie zauważyć jak się mocno depnie. Nie gwizd, a zasysanie powietrza. I to charakterystyczne ttssss:) 

5. Że rozłożyć to wiem, zastanawiam się tylko czy wymiana łożysk, czy wszystkich, czy tylko piątki. No ale to się okaże po rozebraniu. 

6. Ok dziękuję

7. Od której wersji silnikowej? 

8. Mam kolegę który przerabia kompletnie Grand cherokee, może mi pomoże z foresterem. 

9. Dziękuję bardzo ;)

I za resztę również dziękuję bardzo :)

Ps. MocNo szanuje za awatar :D

Edytowane przez Dylan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dylan89 napisał:

Dzięki za wszystkie rady:) 

1. Motul, prawda, słuszny mocno choć dziwi mnie że 15, ale niech będzie 

2. Gazu nie ma i raczej nie będzie. Chyba że mnie spalanie bardzo zacznie wkurzać. Swoją drogą jakie wyniki spalania osiąga ten pojazd?

3. No dobra, jeśli konieczna. Ale co wskazuje na konieczność? I czy to ma być regularnie i rutynowo robione? Albo tak jak w moim wypadku,  robić czy nie? Pytam bo nie wiem czy jest sens tam grzebać. Coś tam o samochodach wiem mimo wszystko i nie widzę tam żadnych oznak nieprawidłowego działania silnika. 

4. Ciężko zdefiniować. Ale jeżeli w dieslach którymi jezdze na codzień, nie slysze turbiny w ogóle (no chyba że jest uszkodzona to gwiżdże) tak tutaj dosyć mocny zasys powietrza słychać, no nie da się nie zauważyć jak się mocno depnie. Nie gwizd, a zasysanie powietrza. I to charakterystyczne ttssss:) 

5. Że rozłożyć to wiem, zastanawiam się tylko czy wymiana łożysk, czy wszystkich, czy tylko piątki. No ale to się okaże po rozebraniu. 

6. Ok dziękuję

7. Od której wersji silnikowej? 

8. Mam kolegę który przerabia kompletnie Grand cherokee, może mi pomoże z foresterem. 

9. Dziękuję bardzo ;)

I za resztę również dziękuję bardzo :)

Ps. MocNo szanuje za awatar :D


Ad1. Wiem, ale polecający ten olej zna się na rzeczy dużo więcej, jak nie zapomnę podpytam skąd taka decyzja. 
Ad2. Trzeba liczyć 10-16 litrów na 100, skrzynia jest dość krótka i ciężko o niskie spalanie. 
Ad3. Jeśli silnik chodzi równo i wsio w porządku nie  ma co grzebać :) 
Ad4. Polecam czujnik ciśnienia, tania sprawa a będziesz miał turbo jako tako pod kontrolą :)
Ad5. Tu nie pomogę :)
Ad6. Proszę bardzo :)
Ad7. Ja miałem od SG 2,5XT 230 KM.



Jak coś do usług, mój Forek SF XT - WRX to była cudowna fura :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...