Jump to content

Sprawdzenie szczelności dolotu i wydechu


1uq
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu mam pewne obawy że dolot albo (i) wydech mogą być nieszczelne.

Dolot bo auto szarpie na niskich obrotach (inną opcją niż nieszczelność mogą pewnie być świece / koło zamachowe / sprzęgło i milion różnych rzeczy, ale jadę po najtańszych na razie ;) ) a wydech bo na postoju przy zapalonym samochodzie zdarza się czuć spaliny w środku, nie jakoś potwornie, i nie zawsze, ale zdarza się..

Dodatkowo dzisiaj pochylając się nad silnikiem widziałem pod światło przez chwilę delikatne dymienie, nie siwe, jakby para? może po prostu auto parowało, bo zanim wziąłem telefon to i zapach spalin i dymienie minęło.

 

Jak najlepiej w domowych warunkach sprawdzić szczelności? Da się w ogóle? Widziałem jakieś filmy, ale głównie z turbinowych ropiaków.

Link to comment
Share on other sites

Od jakiegoś czasu mam pewne obawy że dolot albo (i) wydech mogą być nieszczelne.

Dolot bo auto szarpie na niskich obrotach (inną opcją niż nieszczelność mogą pewnie być świece / koło zamachowe / sprzęgło i milion różnych rzeczy, ale jadę po najtańszych na razie ) a wydech bo na postoju przy zapalonym samochodzie zdarza się czuć spaliny w środku, nie jakoś potwornie, i nie zawsze, ale zdarza się..

Dodatkowo dzisiaj pochylając się nad silnikiem widziałem pod światło przez chwilę delikatne dymienie, nie siwe, jakby para? może po prostu auto parowało, bo zanim wziąłem telefon to i zapach spalin i dymienie minęło.

 

Jak najlepiej w domowych warunkach sprawdzić szczelności? Da się w ogóle? Widziałem jakieś filmy, ale głównie z turbinowych ropiaków.

Wydech to najlepiej przytkać szmatą tłumik, a druga osoba szuka na słuch  Auto oczywiście na kanale albo podnośniku. Ale podciśnienie w dolocie to najlepiej podejrzeć jakimś programem diagnostycznym, albo sprawdzić wakuometrem.

 

I jeszcze jedno. Jeśli masz gdzieś lewe powietrze w dolocie to powinien ci silnik dolewać paliwa na wolnych. Zobaczysz to po korektach krótkoterminowych np wyskoczą na 20%.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wydech sprawdz powietrzm z kompresora na zimnym silniku zatykasz rure i wkladasz pistolet z kompresora puszczajac powietrze pod cisnieniem. Pozniej woda z mydlem lub jakims plynem pryskasz po wszystkich polaczeniach i uszczelkach. Na cieplym silniku tego tak dokladnie nie zrobisz wiec to najlepsza opcja. Co do sprawdzenia szczelnosci silnika i podcisnien najlepszy sposob to dym i latarka znajdziesz wszystko na 100%.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...