Skocz do zawartości

Sprawdzenie szczelności dolotu i wydechu


Luku

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam pewne obawy że dolot albo (i) wydech mogą być nieszczelne.

Dolot bo auto szarpie na niskich obrotach (inną opcją niż nieszczelność mogą pewnie być świece / koło zamachowe / sprzęgło i milion różnych rzeczy, ale jadę po najtańszych na razie ;) ) a wydech bo na postoju przy zapalonym samochodzie zdarza się czuć spaliny w środku, nie jakoś potwornie, i nie zawsze, ale zdarza się..

Dodatkowo dzisiaj pochylając się nad silnikiem widziałem pod światło przez chwilę delikatne dymienie, nie siwe, jakby para? może po prostu auto parowało, bo zanim wziąłem telefon to i zapach spalin i dymienie minęło.

 

Jak najlepiej w domowych warunkach sprawdzić szczelności? Da się w ogóle? Widziałem jakieś filmy, ale głównie z turbinowych ropiaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu mam pewne obawy że dolot albo (i) wydech mogą być nieszczelne.

Dolot bo auto szarpie na niskich obrotach (inną opcją niż nieszczelność mogą pewnie być świece / koło zamachowe / sprzęgło i milion różnych rzeczy, ale jadę po najtańszych na razie ) a wydech bo na postoju przy zapalonym samochodzie zdarza się czuć spaliny w środku, nie jakoś potwornie, i nie zawsze, ale zdarza się..

Dodatkowo dzisiaj pochylając się nad silnikiem widziałem pod światło przez chwilę delikatne dymienie, nie siwe, jakby para? może po prostu auto parowało, bo zanim wziąłem telefon to i zapach spalin i dymienie minęło.

 

Jak najlepiej w domowych warunkach sprawdzić szczelności? Da się w ogóle? Widziałem jakieś filmy, ale głównie z turbinowych ropiaków.

Wydech to najlepiej przytkać szmatą tłumik, a druga osoba szuka na słuch  Auto oczywiście na kanale albo podnośniku. Ale podciśnienie w dolocie to najlepiej podejrzeć jakimś programem diagnostycznym, albo sprawdzić wakuometrem.

 

I jeszcze jedno. Jeśli masz gdzieś lewe powietrze w dolocie to powinien ci silnik dolewać paliwa na wolnych. Zobaczysz to po korektach krótkoterminowych np wyskoczą na 20%.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech sprawdz powietrzm z kompresora na zimnym silniku zatykasz rure i wkladasz pistolet z kompresora puszczajac powietrze pod cisnieniem. Pozniej woda z mydlem lub jakims plynem pryskasz po wszystkich polaczeniach i uszczelkach. Na cieplym silniku tego tak dokladnie nie zrobisz wiec to najlepsza opcja. Co do sprawdzenia szczelnosci silnika i podcisnien najlepszy sposob to dym i latarka znajdziesz wszystko na 100%.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...