Jump to content

wymiana SLS na amortyzator + sprężyna


frommert
 Share

Recommended Posts

W moim OBK 2006 EU padły mi amortyzatory SLS. Tyłek myszkuje, hałasuje i  leży.

Czy macie wypracowane i działające rozwiązania dla tego problemu oprócz OEM SLS?

Samochód z dużą butlą lpg i często dużo ciężkich gratów w bagażniku. 

Czytałem że Pedders stuka - ale to wpis z 2018r.

Znalazłem amortyzator KYB 341354 który jest dedykowany, ale pytanie co ze sprężynami? Musi być Pedders? Czy muszą być dedykowane sprężyny likwidujące SLS, czy mogę być inne wzmacniane?

Będę wdzięczny za odpowiedź i pomoc w sprawie. 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam set KYB + springi Pedders HD i dupa jest jak na fabrycznych nastawach, załadowana furmanka ludziną i tobołami nie siada. Górnych mocowań nie wymieniałem, pasują ori od SLS. Dodam też że wymieniłem też przód. Jak masz wydupcony tył to i przednie sprężyny stoją niżej niż fabryka dała (zapewne). Weź miarkę, lewarek i podnieś dupsko wozu do wysokości fabrycznej (środek koła - nadkole) i potem zmierz jak wysoko masz przód.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
W dniu 20.05.2021 o 10:06, frommert napisał:

Wszystko zrobione, działa prawie przez rok bez awarii. Set KYB + springi Pedders HD .

hej, właśnie jestem chwilę przed podjęciem decyzji o wymianie na Peddersy. To co, brać cały zestaw Peddersa, czy amory KYB a sprężyny Pedders?

O co chodzi z tym stukaniem w Peddersach.

U mnie jest wszystko sprawne, ale po prostu nie mogę wytrzymać z tym miękkim zawieszeniem. Mam H6 po lifcie i jak dla mnie zawieszenie po prostu nie nadąża za osiągami. Mamy staruszka Forestera MY'02 2,0 NA z przebiegem 450kkm, ale z tyłu na Ironmanach i po prostu jak gokart chodzi. No a Outback... klamkami się podpiera w zakrętach.

Outback stoi u Krzysztofa Predko na serwisie filtrowo-olejowym, więc już bym poszedł z tematem :);)

Link to comment
Share on other sites

Obstawiał bym raczej zużyte amortyzatory - brak tłumienia. Wcale nie musza być wylane. Moje były suche i ładne, a po wyjęciu z auta okazało się że tłoczysko to można jedną ręką pompować. Na nowych amortyzatorach KYB i nowych sprężynach (przód lesjofors, tył pedders HD) auto jest dużo sztywniejsze, wręcz twarde ;) Kupując kompletny zestaw peddersa (zmontowany) płacisz extra za górne mocowania, jakieś 5 stówek. Te od SLS pasują plug&play, do zmontowania nie trzeba nawet ściągaczy do sprężyn, wszystko na samochodzie można zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, olej napisał:

Te amortyzatory KYB to masz o większym skoku?

 

Nie, te amory nie sa o zwiekszonym skoku, OEM-y. Model, Excel G/GR-2. Taki lift ''wzrokowy''. Z tego co sie orientuje ''Outback'' nie lubi zwieszonego kata pracy polosi, wiec z podnoszeniem nie poszalejemy.

Link to comment
Share on other sites

Czesc, ''olej''. Tak podkladki ida, 3.3 [cm] od ''Primitive Racing''.

 

Ps,

Bylem w Warszawie w 04/2021 i widzialem OBK III po takich zabiegach: felgi SPARCO/ opony all terrine/ lift kit/ wydech Magnaflow. Auto wygladalo oblednie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...