Jump to content

Subaru Legacy IV/OBKIII Czarny Kundel


SubaruLPG

Recommended Posts

Witam,

Przedstawiam Wam moje Subaru Legacy IV samochód był kupiony w wstanie pozostawiającym wiele do życzenia spora część elementów w samochodzie była uszkodzona nie działała poprawnie. jednak samochód wyglądał do jazdy i był w bardzo dobrej cenie stąd padła decyzja o zakupie. choć po obejrzeniu samochodu na żywo mocno zwątpiłem.

Samochód obecnie jest doprowadzony do przyzwoitego stanu.

Wymieniony, wyklepany cały jeden bok samochód był po co najmniej 2 kolizjach, jednak samochód jedzie równo a przy czyszczeniu konserwacji rozbieraniu samochodu nic nie wskazuje na "wstawki"

Grill został pomalowany lakierem strukturalnym oraz nałożone zostały na niego 2 warstwy lakieru bezbarwnego aby był nieco mniej szorstki. Nie wygląda to może idealnie lecz jest to dla mnie w pełni akceptowalne. 

Tuleje poli torowe samochód pewniej się prowadzi choć przyznam że na policjantach krótkich niestety tuleje potrafią zaskrzypieć.

Dyfer jest z sprzęgłem lepkościowym i całe zawieszenie w Legacy IV pochodzi od OBKIII

Przód pod tylną tuleje wahacza jest zamontowana podkładka oraz blacha trzymająca z tyłu wahacz jest wyprofilowana pod podkładkę do tego do karoserii poszły dłuższe śruby na których osadzona jest tuleja.

Amortyzatory są od OBKIII natomiast sprężyny zostały od mojego legacy tutaj być może będę robił poprawkę czytaj obniżał sprężyny od OBK aby przód był sztywniejszy.

Tył prócz dyfra o którym wyżej wspomniałem wstawione są amortyzatory z autolevelingiem plus spreżyny z OBKIII do tego zostały wstawione tuleje pod sanki plus dłuższe śruby montażowe.(przy okazji został zdjęty bak konserwacja piaskowanie sanek oraz wymienione przewody hamulcowe ponoć te mogą być do ABSu)

Zostawiłem jednak stabilizator od Legacy IV ponieważ od OBK III 2.5 był cieńszy...

Tutaj składam podziękowania wszystkim użytkownikom z forum którzy dzięki swojej wiedzy przyczynili się do tego że taki swap doszedł u mnie do skutku. Dziękuję:ok:

Dziękuje koledze z forum od którego kupiłem kilka części do tej przekładki.

 

Standardowa kierownica została wymieniona na Momo

Dołożony wkład do bagażnika subaru na "gruz"

 

Dołożyłem sobie z Audi a6c5 dekielek do wkładu z podnośnikiem widoczne na jednym ze zdjęć. mi patent swój się podoba:)

 

Dołożone halogeny Chińskie z światłami dziennymi... tutaj trzeba było dorobić mocowania teraz mam regulację na 4 śrubach. halogeny świecą naprawdę jasno natomiast linia odcięcia jest nie do końca precyzyjna światła świecą mocno w górę, jednak błędne światło ma małą silę natężenia  nie oślepia pieszych innych kierowców.

Proszę o łagodny wymiar kary.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

dyfobk.thumb.jpg.f62bf358f144fca746f34a36423585ee.jpg

 

IMG_20200805_193820.thumb.jpg.d139a531e94d0bbb8bdf9d8e22fb6974.jpg

IMG_20200830_141542.jpg

IMG_20200830_141420.jpg

IMG_20200830_140649.jpg

IMG_20200830_140824.jpg

IMG_20200830_141218.jpg

IMG_20200830_141324.jpg

image-20200827_203133.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Każdy Legaś zawsze mile widziany na forum. :) Fajne masz te dzienne światła, ja tak kombinowałem z moim poprzednim Outbackiem '99, tylko że on miał wielkie halogeny jak w Imprezie STI. :D W ramach smaczków stylistycznych widzę jeszcze tylne lampy poliftowe. 

 

Planujesz zmianę kół/opon, żeby dostosować się do stylu Outbacka?

Link to comment
Share on other sites

Mam w domu jeszcze OBK III i tam dzienne mają przyjść na krawędzie oryginalnych  halogenów za pomocą elastycznego mlecznego paska. myślę że efekt będzie również interesujący jednak nie mogę się do tego jakoś zabrać...

 

chciałbym pójść w stronę OBK z felgami oraz oponami  ale outback posiada inne ET felgi i jest trochę szerszy w nadkolach przez dokładki względem Legacy.

 

Na zimę do OBK III mam opony 215/65/16 i samochód na takich oponach ładnie się prezentuje. Moje Legacy wygląda nieproporcjonalnie z tymi oponami ale szkoda mi ich wyrzucać/sprzedać za bezcen. 

Zmiany w kwestii ogumienia rozważam najwcześniej w przyszłym roku 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ten OBK wygląda zacnie, mam trochę jednak inną wizję dla OBK;)

Planuje do Legacy dołożyć doświetlanie zakrętów.muszę znaleźć czujnik obrotów na kolumnę kierowniczą reszta już jest(chyba że da się wyciągnąć tą informację wpinając się we właściwe miejsce)

Dodatkowe światła wsteczne (już zakupione)

doposażyć go w kamery w lusterkach zderzakach aby łatwiej nim parkować.

 

Wiem że wizualnie takie modyfikacje nic nie wnoszą ale ułatwiają życie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Miałem w moim legacy narastający problem z uderzeniem w plecy przy zmianie biegów/ruszaniu.

Wymieniłem przednią poduszkę reakcyjną silnika poprawa nastąpiła.

Stara miała już luz na mniejszej tulei metalowo gumowej.

Problem jednak nie ustąpił, pomogła naprawa (metalowo-gumowych) uchwytów podpory wału:yahoo:

 

Zakupiłem końcówki drążków kierowniczych z lemfordera

Zakupiłem kalamitki które będę montował na obejmach stabilizatora aby tuleje poli nie chodziły na sucho

zamontowałem końcówki stabilizatora od Audi a4b5 i aby końcówki nie haczyły o drążek trzeba je ostro pocieniować. (i tak mam obawy że przy maksymalnym skręcie i szybkim zjeździe/wjeździe na krawężnik końcówka przyrżnie w drążek)

kupiłem prawą lampę ponieważ lampa po incydencie z sarną zupełnie się rozszczelniła

kupiłem uszczelnienia do przekładni mam nadzieje że pacjent przeżyje operację:OO:

Założyłem koła zimowe.

Zrobiłem kolejną  "3" wymianę oleju w tylnym dyfrze. z oleju wynika że nic złego się w nim nie dzieje co mnie cieszy

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...