Peci Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Witam serdecznie, chciałbym przedstawić mój plan na projekt EJ255. Może ktoś podrzuci jakieś spostrzeżenia, wskazówki itp. Plan jest na około 300-320 bhp na weekendowe pojeżdżawki może jakiś tor czasami. Na końcu zadam parę pytań na tematy których nadal nie jestem pewny. Kute tłoki MAHLE Kute korby MANLEY Kpl. Panewek ACL RACE Upg COSWORTH szpilki do głowicy ARP Wzmocniony smok oleju od kolegi Oktan To tak z grubsza. Do tego silnik oddany do sprawdzenia, spomiarowania itp. Nowa pompa wody AISIN Nowy rozrząd SKF Kpl. Uszczelek itp Moje pytania : 1. Jakieś propozycje jak spasować tłoki? 2. Zmieniać stopień sprężania? 3. Gdzie wysłać seryjne turbo żeby zrobili hybrydę na 300-320 bhp? 4. Czy seryjne wtryski niebieskie dadzą radę? 5. Czy seryjna pompa oleju da radę? 6. Seryjny IC wystarczy? 7. Nowe śruby bloku ori czy coś lepszego? Oraz najważniejsze czyli ktoś kto to wszystko później z głową wystroi, ale to temat na przyszłość. Pozdrawiam PS. Nie poruszajmy tematu napędu XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 W sumie robisz tak jak ja robiłem od lutego. Wg mnie na 300 km seryjne wtryski wydoją, seryjne turbo raczej też. Możesz zrobić hybrydę w Perun turbo (ja odziedziczyłem po byłym właścicielu tę modyfikację). Tłoki spasuj wg producenta, po co kombinować. Pompę oleju weź 11 mm Seryjny IC wystarczy Śruby bloku oryginalne wystarczą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DON Pietro Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 11 godzin temu, Panbenonium napisał: W sumie robisz tak jak ja robiłem od lutego. Wg mnie na 300 km seryjne wtryski wydoją, seryjne turbo raczej też. Możesz zrobić hybrydę w Perun turbo (ja odziedziczyłem po byłym właścicielu tę modyfikację). Tłoki spasuj wg producenta, po co kombinować. Pompę oleju weź 11 mm Seryjny IC wystarczy Śruby bloku oryginalne wystarczą podpytam w takim razie jaki jest koszt hybrydy od "Peruna", TD04 stg2 dobrze pamiętam?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peci Opublikowano 1 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Podpinam się do pytania o koszty. Jak możesz to powiedz parę słów jak to u ciebie śmiga. Masz coś jeszcze dołożone co warto a ja pominąłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 (edytowane) Nie mam pojęcia jaki jest taki koszt hybrydy, bo to było u mnie jak już kupiłem auto. Sam jak założyłem tutaj temat o to jakie turbo warto by rozważyć, do takiego bezpiecznego dmuchania do 350-400 km, zaproponowano mi z tego co pamiętam turbo z STI GH. U mnie jak śmiga wszystko, ciężko powiedzieć, bo na razie silnik docieram. Zrobiłem nim z 300 km póki co. Części dobierałem po analizie innych tematów na forum tutejszym i na nasioc.com. Ja akurat musiałem wymienić bardzo dużo części, bo kupiłem auto z padniętym silnikiem, ale jak Ty masz zamiar mieć po prostu 280-290 koni, to raczej nie ma sensu wymieniać na siłę. Pompę oleju zapodaj 11 mm, smok, może przegrodę, uszczelki cosworth raczej przy tej mocy nie są wymagane, może lepiej zamiast na siłę wymieniać zrób za 2000 zł na lux głowice, MUSOWO pompa paliwa wydajniejsza. Termostat Mishimoto, może i głowica. Co do kosztów, zrób sobie listę co chcesz, powysyłaj do sklepów, żeby Ci zrobili ofertę i wybierz najlepszą. Od razu uprzedzę Ciebie, że jeśli jeszcze raz miałbym robić to samo, oddałbym auto do np. Carfit. Nie dlatego, że mój mechanik coś spaprał, bo się na prawdę przyłożył, ale dlatego, że w takim serwisie jak Carfit mają (tak myślę) lepsze szeroko pojęte zaplecze. Finalnie auto zrobisz w takim warsztacie po prostu szybciej, a wcale nie są jacyś drodzy z tego co widziałem faktury na remonty od nich, czy z 4T. Ja ze swoim remontem bujałem się chyba z 3 mc, bo a to nie było tego, a tu ta uszczelka nie jest jednak tą uszczelką, a to głowica dwa razy musiała obracać do głowiciarni, a to ... I tak zeszło od lutego, do końca kwietnia. Ps. I obowiązkowo moim zdaniem wskaźniki. Jak chcesz jeździć ostrzej, to temperatura oleju, ciśnienie oleju i doładowanie. Edytowane 1 Maja 2020 przez Panbenonium Dodatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peci Opublikowano 1 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 (edytowane) Rozumiem, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Planując ten projekt chciałem zrobić dół silnika z większym potencjałem, jakby w przyszłości zachciało mi się jednak pójść dalej i dmuchnąć 400+. Głowice również są lekko dłubnięte tzn. Dotarte gniazda zaworowe, wymienione uszczelniacze i jeszcze chyba polerowanie zaworów zrobię. Ten projekt powstał po części z przymusu(panewka na korbie), a po części z zajawki, ponieważ wszystko co mogę robię sam z ojcem, więc większość kosztów robocizny odpada, a ja mogę sobie pozwolić więcej zainwestować w części. Właśnie z podowdu że to pierwsze subaru jakie robimy to trochę brak doświadczenia co wymieniać co zostawić itp., bo sama mechanika to nie problem. Dlatego właśnie powstał ten temat, żeby dowiedzieć się chociaż by takiej pompie paliwa której nie uwzględniałem. PS. Mam sti Genome cały zestaw Edytowane 1 Maja 2020 przez Peci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peci Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Odkopię temat z zapytaniem Jaką pompę paliwa wziąć żeby była wystarczająca pod te 300+ Polecacie jakąś firmę? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Walbro, albo deatschwerks, ale nie szalej z tym "+", bo i tak Ci wtryskiwaczy nie wystarczy, a bez zamkniętego bloku, to też jest proszenie się o kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się