Skocz do zawartości

Projekt wrx Hawk


Peci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, chciałbym przedstawić mój plan na projekt EJ255. Może ktoś podrzuci jakieś spostrzeżenia, wskazówki itp.

Plan jest na około 300-320 bhp na weekendowe pojeżdżawki może jakiś tor czasami. Na końcu zadam parę pytań na tematy których nadal nie jestem pewny. 

 

Kute tłoki MAHLE

Kute korby MANLEY 

Kpl. Panewek ACL RACE

Upg COSWORTH 

szpilki do głowicy ARP

Wzmocniony smok oleju od kolegi Oktan ;)

To tak z grubsza. Do tego silnik oddany do sprawdzenia, spomiarowania itp. 

Nowa pompa wody AISIN

Nowy rozrząd SKF

Kpl. Uszczelek itp

 

Moje pytania :

1. Jakieś propozycje jak spasować tłoki? 

2. Zmieniać stopień sprężania? 

3. Gdzie wysłać seryjne turbo żeby zrobili hybrydę na 300-320 bhp? 

4. Czy seryjne wtryski niebieskie dadzą radę? 

5. Czy seryjna pompa oleju da radę? 

6. Seryjny IC wystarczy? 

7. Nowe śruby bloku ori czy coś lepszego? 

Oraz najważniejsze czyli ktoś kto to wszystko później z głową wystroi, ale to temat na przyszłość. 

Pozdrawiam 

 

PS. Nie poruszajmy tematu napędu XD 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie robisz tak jak ja robiłem od lutego. Wg mnie na 300 km seryjne wtryski wydoją, seryjne turbo raczej też. Możesz zrobić hybrydę w Perun turbo (ja odziedziczyłem po byłym właścicielu tę modyfikację).
Tłoki spasuj wg producenta, po co kombinować.
Pompę oleju weź 11 mm
Seryjny IC wystarczy
Śruby bloku oryginalne wystarczą

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Panbenonium napisał:

W sumie robisz tak jak ja robiłem od lutego. Wg mnie na 300 km seryjne wtryski wydoją, seryjne turbo raczej też. Możesz zrobić hybrydę w Perun turbo (ja odziedziczyłem po byłym właścicielu tę modyfikację).
Tłoki spasuj wg producenta, po co kombinować.
Pompę oleju weź 11 mm
Seryjny IC wystarczy
Śruby bloku oryginalne wystarczą

podpytam w takim razie jaki jest koszt hybrydy od "Peruna", TD04 stg2 dobrze pamiętam??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jaki jest taki koszt hybrydy, bo to było u mnie jak już kupiłem auto. Sam jak założyłem tutaj temat o to jakie turbo warto by rozważyć, do takiego bezpiecznego dmuchania do 350-400 km, zaproponowano mi z tego co pamiętam turbo z STI GH.

U mnie jak śmiga wszystko, ciężko powiedzieć, bo na razie silnik docieram. Zrobiłem nim z 300 km póki co. Części dobierałem po analizie innych tematów na forum tutejszym i na nasioc.com. Ja akurat musiałem wymienić bardzo dużo części, bo kupiłem auto z padniętym silnikiem, ale jak Ty masz zamiar mieć po prostu 280-290 koni, to raczej nie ma sensu wymieniać na siłę. Pompę oleju zapodaj 11 mm, smok, może przegrodę, uszczelki cosworth raczej przy tej mocy nie są wymagane, może lepiej zamiast na siłę wymieniać zrób za 2000 zł na lux głowice, MUSOWO pompa paliwa wydajniejsza. Termostat Mishimoto, może i głowica.

Co do kosztów, zrób sobie listę co chcesz, powysyłaj do sklepów, żeby Ci zrobili ofertę i wybierz najlepszą. Od razu uprzedzę Ciebie, że jeśli jeszcze raz miałbym robić to samo, oddałbym auto do np. Carfit. Nie dlatego, że mój mechanik coś spaprał, bo się na prawdę przyłożył, ale dlatego, że w takim serwisie jak Carfit mają (tak myślę) lepsze szeroko pojęte zaplecze. Finalnie auto zrobisz w takim warsztacie po prostu szybciej, a wcale nie są jacyś drodzy z tego co widziałem faktury na remonty od nich, czy z 4T. Ja ze swoim remontem bujałem się chyba z 3 mc, bo a to nie było tego, a tu ta uszczelka nie jest jednak tą uszczelką, a to głowica dwa razy musiała obracać do głowiciarni, a to ... I tak zeszło od lutego, do końca kwietnia.

Ps. I obowiązkowo moim zdaniem wskaźniki. Jak chcesz jeździć ostrzej, to temperatura oleju, ciśnienie oleju i doładowanie.

Edytowane przez Panbenonium
Dodatki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Planując ten projekt chciałem zrobić dół silnika z większym potencjałem, jakby w przyszłości zachciało mi się jednak pójść dalej i dmuchnąć 400+. Głowice również są lekko dłubnięte tzn. Dotarte gniazda zaworowe, wymienione uszczelniacze i jeszcze chyba polerowanie zaworów zrobię. Ten projekt powstał po części z przymusu(panewka na korbie), a po części z zajawki, ponieważ wszystko co mogę robię sam z ojcem, więc większość kosztów robocizny odpada, a ja mogę sobie pozwolić więcej zainwestować w części. 

 

 

Właśnie z podowdu że to pierwsze subaru jakie robimy to trochę brak doświadczenia co wymieniać co zostawić itp., bo sama mechanika to nie problem. Dlatego właśnie powstał ten temat, żeby dowiedzieć się chociaż by takiej pompie paliwa której nie uwzględniałem. 

 

PS. Mam sti Genome cały zestaw :)

Edytowane przez Peci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...