Skocz do zawartości

Wymiana klocków hamulcowych przy elektrycznym ręcznym.


andriu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych przy elektrycznym ręcznym. Czy to ma jakiś wpływ? Czy zwalniamy ręczny, odkręcamy koło, ściągamy jażmo, wyciągamy klocki, wkręcamy i wciskamy tłoczek itd. 

Czy elektryczny ręczny ma jakiś wpływ na standardową wymianę?

Czy w jakiś sposób można uszkodzić ręczny?

Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, andriu napisał:

Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych przy elektrycznym ręcznym. Czy to ma jakiś wpływ? Czy zwalniamy ręczny, odkręcamy koło, ściągamy jażmo, wyciągamy klocki, wkręcamy i wciskamy tłoczek itd. 

Czy elektryczny ręczny ma jakiś wpływ na standardową wymianę?

Czy w jakiś sposób można uszkodzić ręczny?

Dzięki za odp.

Przy elektrycznym ręcznym raczej bedziesz musiał cofnąć tłoczek jakimś komputerkiem ....tak przynajmniej jest w innych markach (w Subaru mam tradycyjny ale w tiguanie gdzie jest elektryczny cofałem vcds'em)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, andriu napisał:

No właśnie przejrzałem Internet i dużo jest o innych markach. A już myślałem że będzie łatwo:/

Coś słabo przeglądałeś...

 

 

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2020 o 22:03, andriu napisał:

Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych przy elektrycznym ręcznym. Czy to ma jakiś wpływ? Czy zwalniamy ręczny, odkręcamy koło, ściągamy jażmo, wyciągamy klocki, wkręcamy i wciskamy tłoczek itd. 

Czy elektryczny ręczny ma jakiś wpływ na standardową wymianę?

Czy w jakiś sposób można uszkodzić ręczny?

Dzięki za odp.

 

W opisie masz Legacy V 2009, jeśli to pytanie dotyczy tego samochodu, to w ogóle nie dotykasz się hamulca postojowego. W Legacy V z tyłu są tarczo-bębny. Hamulec postojowy hamuje szczękami, a zasadniczy klockami. Sama wymiana klocków robi się tak samo jak z przodu. Odkręcasz zacisk, wymieniasz klocki, wciskasz tłoczek i skręcasz wszystko do kupy. Nie potrzebujesz żadnego komputera. Pamiętaj tylko, żeby wszystko wyczyścić, sprawdzić działanie prowadnic i przed wciśnięciem tłoczka sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, żeby przy wciskaniu nie przelał się.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Legacy V. Dzięki Ir3n3usz za super wyjaśnienie. Jakoś muszę się zabrać za wymianę i sądziłem że może być jakiś problem z tylnią osią.

Dzwoniłem do ASO zapytać o numery pasków wielorowkowych bo strasznie rano piszczą przez chwilę i przy okazji zapytałem ile tam kosztuje wymiana klocków no i 5x tyle co samemu się robi:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...