Skocz do zawartości

"Chrupanie" skrzyni


Wojcho

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

Mam OBK z 2004 z automatyczną skrzynią. Od jakiegoś czasu słychać, niestety coraz głośniejszy chrobot przy przyśpieszaniu na skręconych kołach. Podobny efekt przy jeździe do przodu jak i do tyłu. Tylko przy przyśpieszaniu (obciążeniu) napędu. Można przyjąć, że to nie przeguby - dość dokładnie sprawdzone. Dźwięk słyszalny raczej na środku i raczej na wysokości lewarka biegów.. Czy to mechanizm różnicowy ? Ale chyba chrupałby przez cały czas przy skręcie... Czy to sprzęgło wielopłytkowe? Ale dlaczego nie chrupie przy przyśpieszaniu w jeździe na wprost? Czy ktoś ma jakieś pomysły na sprawdzenie, co to może być? Czy ma sens zdjęcie tylnego wału żeby sprawdzić czy to sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz MPT,

Ten filmik pokaże Ci co by trzeba było zrobić. Lub inne pod hasłem "4eat torque bind fix"

 

To jest chyba najpowszechniejsza awaria tej skrzyni. Ale żeby naprawić nie trzeba wyjmować jej z samochodu. Albo sam ogarniesz, albo dobry mechanik, albo serwis automatów, tylko nie daj się namówić na rewizje skrzyni itp. Zawór dostaniesz w ASO chyba najprościej i najtańsza o dziwo opcja.

Przerabiałem temat ale mam starszą skrzynie, u mnie nie spinało tyłu, miałem FWD cały czas.

Jeszcze jest jedna rzecz którą możesz sprawdzić a raczej powinienś, znajdź pod maską bezpiecznik FWD, tzn puste miejsce po nim, trzeba tam włożyć dowolny bezpiecznik. Sprawna skrzynia przechodzi wtedy w tryb przednio napędowy, tył jest rozpięty. Po włożeniu bezpiecznika powinna zapalić Ci się na liczniku lampka FWD, chyba nawet czerwona. Bezpiecznik wsadzaj i wyjmuj na wyłączonym zapłonie. Jeśli Ci się tył nie odepnie (dalej będziesz słyszał chrobotanie przy zawracaniu) to na 99% masz zablokowany zawór. Resztę diagnostyki można przeprowadzić też samemu, aby mieć 100% pewności. Jeśli czujesz się na siłach znajdę manual, co sprawdzić miernikiem i jak aby zdiganozować to na pewno. A jeśli nie to ogarnięty elektryk Ci to też z tą instrukcją zrobi.

 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z poradą odnalazłem bezpiecznik - w moim przypadku żółta lampka AWD zapaliła się na liczniku - napęd się rozpiął - pomieliłem trochę na drodze szutrowej dla pewności... No i przy skręcaniu chrupie dalej. Powrócę chyba do półosi, spuszczę olej z przedniego dyfra może tam coś się pokaże... Chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł... Gdzie na wejściu wewnętrznych przegubów w obudowę dyfra są łożyska, tylko na przegubach czy też jakieś wewnętrzne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Wojcho napisał:

Przegub, po prostu przegub zewnętrzny.... zainwestuje i wykopie sobie kanał - już ostatecznie straciłem zaufanie do warsztatów :( 3 lata szukania w okolicach Gorzowa wlkp. i ciągle nacinam się okrutnie...

Story of my life :D co prawda z czymś innym ale cuda bo byłem w wieeelu oficjalnych miejscach i nikt nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...