Skocz do zawartości

Rozrząd Subaru Legacy IV 2.0 165km- czy będzie pasował?


fino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Pilnie potrzebuję pomocy fachowców. Niedawno kupiłem auto Subaru Legacy IV sedan 2.0 165km (121kw) z marca 2006 roku. Na tę sobotę jestem umówiony z mechanikiem na wymianę rozrządu... Dziś przyszła paczka z częściami i moją uwagę zwrócił napis na opakowaniu paska: "Legacy I, Legacy II". Sprzedawca zarzeka się, że rozrząd pasuje do mojego auta... Proszę o poradę fachowca, posiadam jeszcze 1 dzień na ewentualny zakup prawidłowego rozrządu. Mam to:

 

- pasek DAYCO 94621 281RHP+300H

- 2 rolki SNR GE381.01

- 1 rolkę NTN GE381.04

- 1 napinacz z rolką NTN GT381.02

- jakąś rolkę z zębatką SKF,

- pompę wody JAPANPARTS PQ-709

 

 

Wpisując te numery w internecie każda strona wskazuje co innego...

 

Pozdrawiam i dziękuję :).

 

EDYTOWANE:

 

Pasek Dayco 94621 wg większości serwisów pasuje do Legacy I i Legacy II... Ale jak wchodzę w zamienniki to pojawiają się paski, które pasują już do mojego Legacy IV... Czy to możliwe? Mógłby ktoś bardziej kumaty zerknąć? Skoro zamienniki pasują to chyba ten też powinien?

Edytowane przez fino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Kilka godzin przeglądałem setki stron w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania i doszedłem do wniosku, że wszystkie te rolki, napinacz i pompa wody będą pasowały.

 

54 minuty temu, house_1 napisał:

Powinna być tylko 1 szt (!).

Jest to rolka z pojedynczym łożyskiem "dolna".

"Górna" winna mieć łożysko podwójne. 

 

Przeanalizowałem gotowe zestawy, m. in. SKF i Dayco, których zawartość zgadza się z tym co kupiłem... i tam też wymienione są DWIE identyczne rolki, o których wspomniałeś, z takimi samymi numerami. Hmm...

 

Nadal zastanawiam się nad paskiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fino napisał:

Dziękuję za odpowiedź. Kilka godzin przeglądałem setki stron w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania i doszedłem do wniosku, że wszystkie te rolki, napinacz i pompa wody będą pasowały.

 

 

Przeanalizowałem gotowe zestawy, m. in. SKF i Dayco, których zawartość zgadza się z tym co kupiłem... i tam też wymienione są DWIE identyczne rolki, o których wspomniałeś, z takimi samymi numerami. Hmm...

 

Nadal zastanawiam się nad paskiem...

Chyba najważniejsze żeby miał tyle samo zębów co obecnie założony... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, fino napisał:

Witam serdecznie. Pilnie potrzebuję pomocy fachowców. Niedawno kupiłem auto Subaru Legacy IV sedan 2.0 165km (121kw) z marca 2006 roku. Na tę sobotę jestem umówiony z mechanikiem na wymianę rozrządu... Dziś przyszła paczka z częściami i moją uwagę zwrócił napis na opakowaniu paska: "Legacy I, Legacy II". Sprzedawca zarzeka się, że rozrząd pasuje do mojego auta... Proszę o poradę fachowca, posiadam jeszcze 1 dzień na ewentualny zakup prawidłowego rozrządu. Mam to:

 

- pasek DAYCO 94621 281RHP+300H

- 2 rolki SNR GE381.01

- 1 rolkę NTN GE381.04

- 1 napinacz z rolką NTN GT381.02

- jakąś rolkę z zębatką SKF,

- pompę wody JAPANPARTS PQ-709

 

 

Pasek ma numer 13028AA240, numer Dayco to 941011, wiec ten co kupiles nie pasuje.

Pompa wody powinna pasowac.

Edytowane przez Legacy96
Edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziekuje za odpowiedzi. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: pasek, o ktorym wspomnial kolega Legacy96 z numerem 941011 ma te same zamienniki co ten kupiony przeze mnie 94621, czyli logicznie (chyba :) ) myslac musi byc podobienstwo 1:1 - ilosc zebow sie zgadza, szerokosc sie zgadza, dlugosc sie zgadza... Sam nie wiem. Znalazlem tez jakis zestaw GOTOWY dayco na zagranicznej stronie, w ktorym rowniez znajduje sie pasek o numerze 94621 :). Moze wypowie sie ktos jeszcze? :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fino napisał:

i tam też wymienione są DWIE identyczne rolki,

 

I co z tego? Było to już rozkminiane na tym forum.

To że jakiś producent błędnie kataloguje części a inni za nim powtarzają, to nie znaczy że to jest prawidłowe postępowanie.

Rolki są (a raczej powinny być) różne. Założyć się dają zamiennie, tylko obciążenia przenoszą zupełnie inne i dlatego Subaru je rozróżnia.

Załóż co chcesz, ryzykujesz jedynie przedwczesne pęknięcie paska. Nic więcej....

 

PS. Często spotykam się z "internetowymi kupywaczami gratów" co przynoszą podobnie "prawidłowo" dobrane zestawy. I jakoś każdy prosi potem o założenie prawidłowych rolek ;).

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fino napisał:

Witam ponownie, dziekuje za odpowiedzi. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: pasek, o ktorym wspomnial kolega Legacy96 z numerem 941011 ma te same zamienniki co ten kupiony przeze mnie 94621, czyli logicznie (chyba :) ) myslac musi byc podobienstwo 1:1 - ilosc zebow sie zgadza, szerokosc sie zgadza, dlugosc sie zgadza... Sam nie wiem. Znalazlem tez jakis zestaw GOTOWY dayco na zagranicznej stronie, w ktorym rowniez znajduje sie pasek o numerze 94621 :). Moze wypowie sie ktos jeszcze? :).

Tak, wszystko sie zgadza... moze profil zebow jest inny lub wytrzymalosc... bo po co Dayco robi dwa typy?  Sprawdz tu: https://www.teilehaber.de/itm/zahnriemen-dayco-941011-src591335.html i tu: https://www.teilehaber.de/itm/zahnriemen-dayco-94621-src591618.html.

Ja zawsze w Subaru zakladalem rozrzad orginalny Subaru, raz na 100tkm mozna wydac troche wiecej i spac spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, house_1 napisał:

Często spotykam się z "internetowymi kupywaczami gratów" co przynoszą podobnie "prawidłowo" dobrane zestawy.

 

Najlepsze jest to, że ja sam tego nie dobierałem. Zaufałem sprzedawcy, który IMO zna się lepiej ode mnie. Coś mnie jednak tknęło, zacząłem drążyć i dzięki Waszym opiniom teraz już wiem jak powinien wyglądać rozrząd do mojego silnika :). Człowiek uczy się na błędach, dzięki!

 

6 godzin temu, Legacy96 napisał:

Tak, wszystko sie zgadza... moze profil zebow jest inny lub wytrzymalosc... bo po co Dayco robi dwa typy?

 

Zdążyłem przeszukać kolejne czeluści Internetu, żeby dowiedzieć się w czym jest różnica. Otóż model, o którym piszesz (941011) wg katalogu DAYCO (i nie tylko) posiada te same parametry co 94621, tj. identyczne, zaokrąglone zęby w tej samej ilości, tę samą grubość, długość, szerokość itd.

 

Różnica jest tylko jedna - wg informacji, które znalazłem model 941011 jest wzmocniony i wytrzyma 120 tys km przebiegu, z kolegi 94621 niby 100 tys km.

 

Nie znaczy to jednak, że nie zmienię paska :). Koszt niewielki, a będzie jak być powinno :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...