Lagacymaniak Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 Witam wszystkich. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Auto to legacy 2005 rok z silnikiem 2.0 benzyna 137KM na pojedynczych walkach. Nigdy nie miał LPG. Kupiony z Niemiec. Wyskakuje w nim regularnie błąd P0400 czyli ogólnie błąd EGR. Po dokładnym przygladnieciu się zawór EGR jest zaślepiony i pod spodem nie wychodzi z niego rura do głowicy. Dokupiłem tą rurę ale nie ma gdzie ją wkręcić. Prawdopodobnie ktoś wymieniał głowicę. Proszę o pomoc co mogę zrobić, bo po wykasowaniu błędu za kilka minut jazdy ponownie się nanosi. Głowica i ta rurka wygląda jak na foto. Nie ma gdzie ją wkręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasha_A80 Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 (edited) You probably have JDM cylinder head without EGR. There is an option to reflash the ecu and disable EGR. Edited March 2, 2019 by Sasha_A80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lagacymaniak Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 Can anyone do it in Poland? Will it be cheaper to change the cylinder head? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 15 godzin temu, Lagacymaniak napisał: Nie ma gdzie ją wkręcić. No tak to wygląda, że ktoś zmienił głowicę lub cały silnik na taki od wersji bez EGR. Jedyna opcja to przeprogramowanie sterownika żeby egr wyłączyć. Warto zapytać w najbliższym ASO (patrz regulamin forum). Jeśli nie pomogą to musisz jakiegoś ogarniętego elektronika znaleźć w okolicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lagacymaniak Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 Dziękuje za odpowiedź. Oczywiście ASO odwiedziłem. To właśnie u nich dowiedziałem się o tej "żeźbie" którą ktoś zrobił. To jest już 14 letnie auto. Wszelkie drogie rozwiązania są po prostu nie opłacalne jak wymiana głowicy na właściwą. Dlatego zwracam się z prośbą na forum czy ktoś może też już miał taką sytuację i jakoś to rozwiązał. Dziwi mnie, że auto to jeździło w Niemczech, miało ważny przegląd i widać, że to już długo na tym jeździło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasha_A80 Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 (edited) You will be disappointed by driveability of your car after EGR is enabled. The original ecu is 22611-AJ160 ( 2004 model year ) or 22611-AJ610 ( 2005 model year ) if your car is made for European market. Both ecu's are flashable on the bench. You may flash your original or an applicable spare ecu. Corrections: most probably 22611-AH840(841\842) Hitachi ecu for Legacy03-05 2.0L engine. Edited March 2, 2019 by Sasha_A80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lagacymaniak Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 This is good information. But who will do it to me in PL? Do you know someone from the forum? Aaa słuchajcie... Nowe instalacje LPG mają taką opcję jak Automatyczny kasownik błędów OBD. Nie spotkaliście się z samym tylko takim urządzeniem czyli Automatycznym kasownikiem błędów OBD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now