Skocz do zawartości

Zmiana programu sterowania skrzyni A/T Forester 2.0 NA...


Maruda

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynia w Foresterze dziala dobrze, nie ma do niej update bo nie jest potrzebne. Skrzynia ma kilka map pamieci i potrafi uczyc sie stylu jazdy uzytkownika. A wiec jesli punkty zmiany biegow Ci nie odpowiadaja, to odlacz akumulator, nacisnij pedal hamulca, dolacz akumulator i przejedz sie kawalek twoim stylem jazdy, a skrzynia sie tego nauczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w Foresterze dziala dobrze, nie ma do niej update bo nie jest potrzebne. Skrzynia ma kilka map pamieci i potrafi uczyc sie stylu jazdy uzytkownika. A wiec jesli punkty zmiany biegow Ci nie odpowiadaja, to odlacz akumulator, nacisnij pedal hamulca, dolacz akumulator i przejedz sie kawalek twoim stylem jazdy, a skrzynia sie tego nauczy.

Hm. Czy my aby na pewno mówimu o tym samym roczniku? (MY 2002.)

 

To, czego ja od tej skrzyni przede wszystkim chcę, to:

 

- rzeczywiście (żwawo) działający kick-down, i

- przytrzymanie niższego biegu chociaż przez chwilę po zdjęciu nogi z pedału gazu.

 

Dziękuję za radę (spróbuję przy okazji skorzystać), ale nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak mogę "nauczyć" skrzynię tych dwóch rzeczy (szczególnie dotyczy to przytrzymania niższego biegu).

Poza tym, rzecz nie w tym, żeby skrzynia "nerwowo" reagowała na każde depnięcie gazu, a jedynie by po rzeczywiście ostrym depnięciu redukcja była szybka (bez 1-2 sekundowej zwłoki, która przy próbie wyprzedzania w gęstym ruchu trwa wieczność) i konkretna - a nie jak to czasami bywa: pedał w podłogę - chwila zastanowienia - obroty spadają - trójka - jeszcze momencik - dwójka - ooo... już jadę!... :mrgreen: :???:

Co gorsza, reakcja skrzyni (komputera) jest mało przewidywalna i często potrafi zaskoczyć - "na oko" wydaje się, że "w danych warunkach" "takie" depnięcie gazu wywoła redukcję - a tu... [----]. Czyli, jak opisane powyżej.

(Cenzura. W pytaniach do Dyrekcji nawet "d...olnego odcinka lędźwiowo-krzyżowego" nie wypada napisać... ;)).

 

Rok temu mój Forester stał dwa miesiące "w naprawie" w ASO (gratulacje dla poznańskiej ekipy... :mrgreen: ), a w tzw. międzyczasie jeździłem pożyczoną Lancią Dedrą 1.6, rocznik... zacny. Czyli, 1991 czy też coś koło tego; oczywiście, manual. Jeden gar prawie że nie palił, więc mocy za wiele toto nie miało, ale jednak dawało się tym odpychać na tyle skutecznie, że po przesiadce się z powrotem na Forestera pierwsze wrażenie było: MUŁ.

Wcześniej używałem trybu POWER tylko do wyprzedzania, obecnie zawsze jeżdżę w łączonym "pałerem" (a właściwie, "pałerkiem" ;)) I, mam wrażenie, że skrzynia rzeczywicie "się uczy" - w tym konkretnym przypadku polega to (takie mam wrażenie) na zmuleniu programu POWER - takie coś, jak zachowanie kogoś, kto ma ciągle popędzającego go szefa, więc w końcu przyzwyczaja się do tego i przestaje reagować na ciągłe popędzania i połajanki.

 

Poza epizodem ze wspomnianą Dedrą, od czasu do czasu mam okazję pojeździć Legacem MY 92 (93?) 2.2 A/T - i róźnica w "zbieraniu się" jest -oględnie mówiąc- wyraźna. Nie sądzę żeby Legac był znacząco lżejszy od Forestera, a te 0.2 litra pojemności więcej nie dają aż tyle "nadForesterowej" mocy - konstrukcja silnika jest starsza, a i wiek (≈ 380 kkm wyjechanych) robi swoje. (Różnica "in plus" -dla Legaca- jest zauważalna nawet kiedy A/T jest ustawione w tryb pracy ECONO.)

 

Akumulator zdarzało mi się parę razy odłączyć (użytkuję ten samochód od 9 kkm do obecnych 106 kkm), ale nie zauważyłem jakiejś "poprawy" - czy poza naciśnięciem hamulca przy odłączonym akumulatorze są jakieś inne jeszcze zalecane "metody reedukacji przez pracę"? ;)

(Znaczy, jak konkretniej miałoby wyglądać "uczenie" skrzyni mojego stylu jazdy - ze szczególnym uwzględnieniem wymienionych na wstępie punktów.)

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczenie polega na stylu jazdy, jesli jezdzisz delikatnie, rzadko naciskasz mocniej na gaz, to skrzynia nauczy sie przelaczac bieg na wyzszy przy nizszych obrotach i bedzie dluzej trzymac bieg. Jesli czesto mocno wciskasz pedal, to skrzynia nauczy sie szybciej redukowac bieg i przelaczac na wyzszy przy wyzszych obrotach niz w przypadku pierwszym. Oprocz odlaczania akumulatora mozna tez zresetowac TCU za pomocy Subaru Select Monitor. Nie mozna tez wykluczyc ze cos jest zle wyregulowane lub uszkodzone, mialem prawie piec lat Legacy 2,2 AT, na poczatku gdy jechal na 4 biegu ok. 70-80 km/h i dodawalem troche wiecej gazu, to mialem uczucie jakby auto przyhamowywalo, skrzynia nie mogla sie zdecydowac czy zredukowac bieg, czy nie. Dokladna regulacja TPS spowodowala ze ten efekt znikl. Oczywiscie ze Forester 2.0 nie bedzie rakieta i ze Legacy 2.2 przyspiesza lepiej, Forestera mozna porownac do Legacy 2.0 AT.

A na Twoje pytanie odpowiedz jest jednoznaczna, oprogramowania TCU nie mozna zmienic bo nie ma alternatywnego oprogramowania.

Ten temat nalezaloby przeniesc do FT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczenie polega na stylu jazdy, jesli jezdzisz delikatnie, rzadko naciskasz mocniej na gaz, to skrzynia nauczy sie przelaczac bieg na wyzszy przy nizszych obrotach i bedzie dluzej trzymac bieg. Jesli czesto mocno wciskasz pedal, to skrzynia nauczy sie szybciej redukowac bieg i przelaczac na wyzszy przy wyzszych obrotach niz w przypadku pierwszym. Oprocz odlaczania akumulatora mozna tez zresetowac TCU za pomocy Subaru Select Monitor. Nie mozna tez wykluczyc ze cos jest zle wyregulowane lub uszkodzone, mialem prawie piec lat Legacy 2,2 AT, na poczatku gdy jechal na 4 biegu ok. 70-80 km/h i dodawalem troche wiecej gazu, to mialem uczucie jakby auto przyhamowywalo, skrzynia nie mogla sie zdecydowac czy zredukowac bieg, czy nie. Dokladna regulacja TPS spowodowala ze ten efekt znikl. Oczywiscie ze Forester 2.0 nie bedzie rakieta i ze Legacy 2.2 przyspiesza lepiej, Forestera mozna porownac do Legacy 2.0 AT.

A na Twoje pytanie odpowiedz jest jednoznaczna, oprogramowania TCU nie mozna zmienic bo nie ma alternatywnego oprogramowania.

Ten temat nalezaloby przeniesc do FT.

Będzie krótko, bo nie mam czasu - za kilka dni może coś więcej skrobnę.

 

Temat pasuje tutaj - mi nie chodziło o poprawianie sprawy "we własnym zakresie", ale o jakiś "oficjalny upgrade" softu do skrzyni - liczyłem na to, że FHI coś z tym zrobiło i jest takie upgrade dostępne poprzez SIP czy inne ASO.

(Podobnie jak to było z kwestią nowego softu dostępnego w SIP do A/T w OBK - problem z redukcją biegu/ odcięciem zapłonu, przy pracy w trybie "ręcznym" i przekroczeniem pewnych obrotów.)

 

Co do pozostałych rzeczy: nic chyba nie jest uszkodzone, ta skrzynia jest po prostu mułowata. Wiem że 2.0 NA w A/T rakietą nigdy nie będzie, a Legac to trochę inne auto - ale jednak 14-silnik 2.2 w legacu jest (IMO) porównywalny z 4-letnim silnikiem 2.0 jeśli chodzi o moc i moment - a że samochody ważą podobnie (?) to różnica w zachowaniu wynika głównie chyba ze skrzyni i jej softu. Ergo, problemem "tutaj" jest nie tyle "za słaby silnik" co "toporny soft".

 

Teraz wybywam "na chwilę", jak wrócę to spróbuję się pobawić - choć jednak obawiam się, że będzie jak w tym porzekadle: "z g... bata nie ukręcisz".

A "nauka" w tym modelu sprowadza się tylko do "wzrostu tolerancji na poganianie". ;)

 

Dzięki za wszelkie informacje i rady.

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Skrzynia w Foresterze dziala dobrze, nie ma do niej update bo nie jest potrzebne. Skrzynia ma kilka map pamieci i potrafi uczyc sie stylu jazdy uzytkownika. A wiec jesli punkty zmiany biegow Ci nie odpowiadaja, to odlacz akumulator, nacisnij pedal hamulca, dolacz akumulator i przejedz sie kawalek twoim stylem jazdy, a skrzynia sie tego nauczy.

 

 

Jeżdżę Foresterem dopiero 2 miesiące, ale nie widzę żeby moja skrzynia miała się czegoś przez ten czas nauczyć? Chyba, że faktycznie pewne ustawienia można przeprowadzić dopiero po ponownym podłączeniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...