staresubaru
Nowy-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Bielsko-Biała
-
Auto
Legacy III 2000r 2.5 Automat oraz Legacy III 2002r 2.0 Automat+LPG
było Impreza 2.0 `97... i 40 aut innych marek ;)
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia staresubaru
..:: Świeżynka ::.. (1/13)
1
Reputacja
-
Przeskakiwanie przy cofaniu na skreconych kolach.
staresubaru odpowiedział(a) na kitesurfe3123 temat w Legacy
ja miałem problem który opisujesz i wymiana oleju w skrzyni rozwiązała problem, sporo się naszukałem zanim na to wpadłem , tu w wątku od razu Ci zalecono ten krok. Też olej nie wyglądał na zużyty, jednak stracił parametry , lepkość itp -
cześć, Kupiłem subaru z jedynym kluczykiem i trzeba dorobić . Właściwie posiadam dwa takie legacy jeden 2.5 przed liftem drugi z nieco zmienionymi lampami po lifcie , silnik 2.0 oba mają nieco inne kluczyli , ten przed liftem ma zwykły kluczyk+brelok subaru w którym jest dwuprzyciskowy pilot natomiast po lifcie jest kluczyk z wbudowanym dwuprzyciskowym pilotem, brzydkie rozwiązanie bo rękojeść klucza jest w gumie która po latach sparciała. Bardzo głupim i wiecznie upierdliwym rozwiązaniem są dwa przyciski osobny do zamykania i otwierania , oba tej samej wielkości i kształtu. Pytania: 1. czy różne piloty dwuprzyciskowe są ze soba kompatybilne w wersjach lift i przed liftem? 2. jak wygląda procedura programowania pilota w legacy III lifting? zamierzam na allegro kupić kluczyk z pilotem i zaprogramować pilota. 3. czy da się zastosować jakiegoś pilota subaru z jednym przyciskiem do tego modelu 4. w kluczyku jest transponder TEXAS CRYPTO, gdzie dorobię najtaniej ? mogę dojechać Bielsko-Biała, Oświęcim, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie i okolice.
-
Dzieki koledzy za udział w dyskusji. Podsumowanie dla potomnych i w celach edukacyjnych: Olej w skrzyni automatycznej miał przebieg ok 165 tys km, stracił fabryczne właściwości, ten olej, jego lepkość ma zaczenie przy spinaniu napędów. Wymieniłem go ściagając miskę olejową zamiast z korka spustowego bo chciałem zobaczyć czy ten dzwięk gdy się spina napęd nie dawał konsekwencji w postaci metalowej mielonki na siateczce i magnesie filta skrzyni, jednak nic takiego się nie stało, magnes wewnętrzny wyłapał szlam metaliczny który jest czyms naturalnym przy takim przebiegu , ilość szlamu na magnesie była wg mechanika w normie, niestety osobiście tego nie widziałem. Filtr wraz z uszczelką i wysyłką to koszt 56zł i jego jakość była bardzo dobra , choć nie wiem jak jest z jakością uszczelki - to sie okaże. Weszło 6litrów oleju niestety nie stać mnie przy obecnej łasce mechaników na wymiane dynamiczną. Kiedyś samodzielnie robiłem taką wymiane w skrzyni mitsubishi - wymagało to odkręcenia łącza chłodniczki skrzyni. Widząc efekt żałuję jednak że nie wymieniłem oleju dynamicznie, moze kiedyś zleję korkiem spustowym i zaleję ponownie 6litrów ale juz zawsze będzie to mieszanka z gnojem . Olej jaki uzyłem to K2 ATF III D DEX DEXRON 82zł z wysyłką 6L. Robocizna mechanika 150zł. Czyli 288zł cała operacja . Zanim poradziłem się na forum to niedouczeni mechanicy reklamujacy sie jako specjalisci od napedów 4x4 (bielsko ul górska nie polecam) wymienili mi samowolnie poduszkę silnika, potem przyczynę upatrywali w luźnym połączeniu osi ze skrzynią ! szef zatrudniał specjalistę-diagnostę 20latka, kolejny mechanik lokalny wymienił przeguby zewnętrzne - tłumacząc że jakby nie wymienił to byśmy się nie dowiedzieli czy to jest przyczyna! przy odbiorze samochodu nie mogłem się pokłócić bo jestem z małej miejscowości więc nie mam dużego wyboru, za niekompetencję tych ludzi wybuliłem w błoto ok 600zł . Już tak nie chcę i proszę o kontakty do doświadczonych mistrzów mechaniki na priva kolejny temat to mam do regulacji luzy zaworowe (silnik 2.0SOHC) , wymiana wydechu, zniwelownie dziury w przyspieszeniu. Przydałby się też uczciwy blacharz bo jedno gniazdo amoryzatora tył jest zjedzone przez rudą. Jestem z obszaru bielsko-kęty-żywiec Bardzo dziękuję koledze ewemarkam za osobiste spotkanie i poświęcony czas .
-
a ma ktoś numer katalogowy tej części , jak wpisałem w google tz102zr5aa-gp to bardzo mało wyników a wśród nich absolutnie żadnego filtra, moze ten sam filtr wystepuje w wielu modelach skrzyni do subaru. Ktos moze polecic jakis sklep w kórym ogarnę zamienniki do subaru? 200zł to sporo. Za ok 60zł widziałem zamiennik ale nie do tego modelu skrzyni. Wymieniam tylko połowę oleju (mam kupione 6L) bo z tego co kolega pisał wchodzi tam 10-12l a przy zlaniu przez miske wychodzi tylko połowa więc i szkoda dawać jakiś filtr oryginał za 200. W ostatecznosci płukanie naftą ;(
-
Powiedzcie prosze koledzy bo lada moment wymiana oleju w tej skrzyni. Tam jest filtr wewnątrz przy misce olejowej, czy trzeba go kupować przy wymianie oleju ? łatwo dostępny w sprzedaży? czy moze jest rozbieralny i składalny i da się go wczyścić o ile robocizny nie ma dużo przy tym a może lepiej kupic nowy?
-
Jesli chciałbym za pomoca kodów błyskowych zdiagnozowac skrzynię oraz silnik to jaka jest procedura?
-
Dzieki . Kolega z forum, bardzo ułatwił sprawę, gdybym zaczał od forum zaoszczeciłbym 700 na naciągnięte naprawy mechaników lokalnych . Ogledziny ujawniły przy okazji poważną korozję na jednym amortyzatorze z tyłu. wymienię olej w skrzyni bo możliwe ze nikt nie zmieniał od nowości a to moze złagodzi ten dźwiek. Czy ktoś wie ile wchodzi oleju do tej skrzyni zakładajac że zlewam poprzez odkrecenie miski olejowej bez procedury wymiany dynamicznej?
-
zgadza się numer był od góry widoczny jest to skrzynia model: tz102zr5aa-gp czy to jest identyczna skrzynia z którą miałes doswiadczenie?
-
Były dni wolne a auto stoi na placu u mechanika, dziś zajrzałem pod nogi kierowcy ale nie zdołałem zlokalizować łatwo komputera skrzyni, niestety nie zaglądałem na odp na forum i doczytałem opcji zerknięcia na główną tabliczkę znamionową pojazdu . Na placu u mechanika ze 20 aut, skroił dziś za wymianę przegubów ale jak poprosiłem o wjazd na kanał w celu identyfikacji numeru skrzyni mechanik rozłozył ręce, że nie ma kiedy. Teraz czytam że jednak nr jest nabity z góry i kanał niepotrzebn? Jutro postaram się jeszcze raz podjechać i cisnąc oraz samemu być obecnym podczas tej operacji aby w ogóle zrobić zdjecie skrzyni nawet gdyby nie udało się zlokalizowac numeru skrzyni. Skrzynia jak sądzę nie jest bardzo rózna od Forester 2.0 98, którego masz w stopce przy nicku. Z dużym prawdopodobieństwem identyczna. Może jednak lepiej zjechać z placu mechanika i dałoby się umówić, spotkać w Bielsku na oględziny usterki i identyfikację skrzyni? Proszą dać na priva namiary gdzie i kiedy mam podjechać, dostosuję się.
-
Dzięki za merytoryczną odpowiedź. No własnie to że nie ma wiskozy w automacie już słyszałem bo widziałem takie info na forach, teraz mam potwierdzenie. Z diużym prawdopodobieństwem obstawiałem że trzeba się zainteresować skrzynią, Myślałem aby dać silny magnes neodymowy na zawór spustowy (o ile w tej skrzyni jest) i zlać stary olej licząc że zejdzie szlam metaliczny i coś się poprawi. Ale ja chcę to naprawić trwale. Proszę o info czy mam jakiś dostęp z kanału do numeru modelu skrzyni? gdzie go szukać? czy po numerze VIN jest ktoś w stanie mi powiedzieć ?
-
Witam, posiadam Subaru Impreza 2.0 GL z 97r , jest na tyle dobry stan i niski przebieg ze chciałbym go odzyskać. Został sprowadzony z Niemiec z wadą. Przy skrajnym skręcie kół coś skrobie-stuka, trochę to przypomina dźwięk jaki wydaje abs, chyba bardziej na ciepłym silniku i słychac przy manewrach gdy ruszam z miejsca mocno przyspieszajac na skreconych kołach. Były próby diagnozy i naprawy ale trafiłem na miernych mechaników, którzy wymieniali na chybił trafił - wiec mam juz nową poduszkę skrzyni oraz nowe przeguby zewnętrzne. Oba elementy był niezużyte a ja straciłem wiarę w uczciwość rzemieślniczą. Dlatego zarejestrowałem sie u źródła w miejscu gdzie może znajdę przedstawiciela warsztatu specjalizujacego się w takim modelu. Szukam prywatnej osoby, pasjonata lub warsztatu który poprawnie to zdiagnozuje, jesli mozna trwale to naprawić to jestem zdecydowany na uddanie do naprawy i zarejestrowanie go wkrótce jako zabytkowy. Jest to wersja nieczęsto chyba spotykana, z automatyczna skrzynią, auto poza tym jest idealne. Słyszałem że regulamin chyba nie pozwala tu polecać warsztatów innych niż ASO, w takim wypadku proszę o info na priv