Jump to content

moonie

Nowy
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutralny

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Katowice
  • Auto
    Forester II - 2002, 2.0 + LPG
  1. Witam i kłaniam się wszystkim forumowiczom. Melduje się ze swoim Foresterm II, z którym zaczynam nową przygodę motoryzacyjną
  2. Witaj, Ja również jestem tutaj nowy. W sierpniu br. zakupiłem Forestera II z przebiegiem ponad 260 tys. Odpowiadając na zadanie pytanie mogę odpowiedzieć tak, warto. Dlaczego nie? Autem jeździ się naprawdę super. Przyklejony do jezdni że aż miło. W związku z tym że zakup auta to nie mały wydatek jest małe "ale..." po tych 200 tys. - MUSISZ KONIECZNIE PRZEJECHAĆ SIĘ AUTEM MINIMUM 20 KM. Najlepiej wyjechać na trasę gdzie go trochę rozpędzisz, żeby było pod górkę i z górki. Podczas przejażdżki wrzuć np na bieg 5 przy mniejszej prędkości (60km/h). Jak buda wpadnie w nieprzyjemny rezonans to duże prawdopodobieństwo że wał napędowy będzie do regeneracji (musisz to jeszcze sprawdzić na warsztacie na podnośniku - sprawdzą przynajmniej krzyżaki na wale) Po zakończonej przejażdżce udaj się na jakiś parking i tak jak to na forum nie raz było opisane. Wrzucasz jedynkę, pełny skręt i kręcisz powoli kółeczko. Najpierw w lewo potem w prawo i na wstecznym powtarzasz.Test wiskozy, która po 200 tys. km zazwyczaj nadaje się do wymiany/regeneracji. Jak to się objawia? Auto podczas ruchu będzie dziwnie się dławiło albo nawet coś będzie nieprzyjemnie "chrupało"/przeskakiwało z okolicy przedniego zawieszenia. Jeśli nie zrobisz tych minimum 20/30 km to możesz tego niestety nie poczuć. Dopiero na rozgrzanym samochodzie pojawiają się te nieprzyjemne dolegliwości i przy jeździe w skręcie. - wydech pewnie będziesz miał do roboty - opony, zazwyczaj również będą do wymiany (nie ma zmiłuj się, tylko nowe w komplecie wchodzą w grę) - wymiana płynu w chłodnicy i oleju w skrzyni i napędzie (nikt ze sprzedających u których się dopytywałem nie robił wymian) - sprawdź ogrzewanie (to moje nowe odkrycie sprzed kilku dni - nie działa), zima nadchodzi głupio by było jeździć z zamrożonymi szybami - zacinające się szyby w drzwiach - sprawdź - rdza - wszechobecna ale z tym się liczyłem i musisz się też liczyć, może akurat trafisz na właściciela, który dbał o auto i robił na bieżąco poprawki lakiernicze a ponadto garażował - rozrząd, też zazwyczaj do wymiany - regulacja zaworów (mój poprzedni właściciel powiedział że była robiona ale biorąc pod uwagę fakt że nie powiedział ani słowa o wiskozie i wale... to nie wiem czy wierzyć) - przed zakupowy przegląd w autoryzowanym serwisie - odpuść, przynajmniej ja się mega zawiodłem, szkoda pieniędzy - sprzęgło (w moim się kończy, strasznie wnerwia mnie piszczący element, który się ucisza jak cisnę pedał) - sprawdź stan uszczelek, szczególnie tylna klapa, jeśli ktoś przewoził dechy, meble itp. gabaryty mógł je uszkodzić i później jest problem ze znalezieniem nowych Podsumowując, jak szukasz oferty to szukaj z tych najtańszych i z pośród nich wybierz najlepszą ofertę bo i tak włożysz do niego jeszcze jakieś 4-5 tys. Mało kto sprzedaje auto, które nie wymaga wkładu finansowego już na pewno nie Forestera. Po 200 tys jest sporo rzeczy do zrobienia i prawdopodobnie będziesz musiał je przyjąć na klatę. Wszystko dokładnie posprawdzaj. Podlicz wszystkie dolegliwości będziesz miał mniej więcej obraz tego ile musisz jeszcze włożyć. Kable i świece zazwyczaj sprzedawca wymienia bo to najtańsza sprawa. Jeśli silnik dobrze pracuje to połowa sukcesu.
×
×
  • Create New...