Jump to content

Lukasz Kuxon

Nowy
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

About Lukasz Kuxon

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..
  • Birthday 08/13/1983

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    warszawa
  • Auto
    Subaru Forester 2.5 XT (2007)
  • Zainteresowania
    motoryzacja, sport, sztuka,

Recent Profile Visitors

240 profile views
  1. Prawie równo po 2 latach od zakupu nowego całego shortbloku (31.08.2017) w ASO Dukiewicz... Pękł czwarty tłok :) O auto dbałem jak o żadne inne :) Przebieg 12000 km 3x wymieniałem olej na millers Nigdy nie ciśnięte na zimnym Aso reklamacji nie przyjmie bo brałem shortblock na fv - czyli rok gwarancji :=) Mam teraz 2 opcje: Wstawie stary tłok i puszcze auto, może za 30k pójdzie (czyli ok 30k przez 2 lata jezdzenia w plecy) Albo kute tloki, czyli kolejne 10k w plecy :) i przy farcie z 80k km pojezdze. Podsumowujac dla potomnych i planujących kupowac subału z 2,5 turbo - odpuść dzieciaku, bo to wydmuszka marna, słaba i psująca się poważnie z powodów konstrukcyjnych i słabych podzespołów. Nie polecam nikomu, bo szkoda kasy. Chyba że masz budżet z 60-70k i na starcie zakujesz motor :=)
  2. odpowiednim wspornikiem, tu masz takie rozwiązanie: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2562752&page=11
  3. Witajcie, mam pytanie do osób co już temat przerabiały (niestety nie moge znaleźć w szukajce odpowiedzi), otóż mam taki zestaw w Forku: - nowy kompletny shortblock ej257 z zawartością (przejechałem ze 13k km) - downpipe 3cale z katem 100, dalej 2,5 cala - uppipe ala perrin - intercooler sti spec c - pompa dw200 - wkładka k&n *turbo - seria td04 ile bezpiecznie mogę dostroić w kompie koni i momentu, żeby tłoki nie wypłynęły? ma ktoś jakieś wykresy przy podobnym upgradzie? dzięki za pomoc
  4. dziękuję za porady, udało się bez uwalenia szpilek
  5. prysłem i nie idzie a boje się upierdaczyć
  6. Witajcie, chcąc dostać się do pompy paliwa w zbiorniku w celu jej wymiany na wydajniejszą natrafiłem na problem... w postaci bardzo pordzewiałych nakrętek na szpilkach od dekielka z góry (foto) - Czy jest jakiś sposób, aby je odkręcić nie urywając szpilek? Czy zostaje mi jedynie kupić drugi bak w dobrym stanie? dziękuję za podpowiedzi praktykujących temat
  7. jeśli ten bolec wychodzi z wnęki drzwi a nie z klamki - to moim zdaniem powinieneś zajrzeć od wewnętrznej strony drzwi ściągając boczek i tam ewentualnie ten bolec przykręcić albo czymś zblokować po dociągnięciu. akurat ostatnio grzebałem w drzwiach to podrzucam zdjęcie poglądowe pozdr
  8. Ok, już wszystko wiem, pompa wystarcza pod ok 500KM, zatem można zamknąć topic, albo zachować dla potomnych pozdro
  9. Witam, mam już wszystkie graty pod strojenie kompa, poza pompą paliwa, pytanie czy DW200 będzie okey pod 280 - 300 KM ? dzięki za podpowiedź pozdrawiam
  10. Sti spec C 2006, do wsporników upchnąłem, musiałem troche przesunąć rurki od klimy bo ciasno było manewrować. Tu masz filmik z podobnym coolerem montowanym w przedlifcie xt Pozdr
  11. Witam, Założyłem cooler od Sti w foresterze sg 2.5 xt, wraz z silikonami samco i mam pytanie odnośnie zaworu upustowego, czy musze go zmieniać wraz z wężem na ten od Sti, bo w internetach coś takiego czytalem, oglądałem?? Czy ten oem od forestera jest zły? Dzieki za podpowiedz!
  12. dzięki dla potomnych: 1. AUTO: Subaru Forester 2.5xt 2007 bez przygód (z polskiego salonu z pełną książką serwisową - dwóch właścicieli przedemną ) KOSZT: wynegocjowane 27 800 pln 2. SILNIK: - nowy shortblock sti ej257 - nowe uszczelki pod głowicą (oem) - nowe śróby głowicy (oem) - nowa pompa oleju sti - wzmocniony smok olejowy - nowe świece - nowy olej motul - robocizna (0,5 roku) KOSZT: ok. 15 000 pln 3. CHŁODNICA KOSZT: ok 500 pln * PS. miałem problem po remoncie silnika, że mi para leciała z pod maski, powód = jeden wąż źle zaciśnięty (fachowiec z ochoty pod ciśnieniem przedmuchał chłodnice i ją rozszczelnił na tyle, że ją wymieniłem na nową w Agat-Mot, wraz z płynami ustrojowymi > działa i jest okey) 3. ZAWIESZENIE: - nowe amory sls (oem) - wymiana KOSZT: ok 2 500 pln * PS1. niestety wymiana była w okolicznym nivette (warszawa warszawa ostrobramska) - po odbiorze świeci kontrolka ABS * PS2. fajnie sie jeździło bez ABS (poczułem się jak w swoim klasyku CRX'92) niestety nie o to chodzi i pan/panowie... ale pan pewnie nie rozpiął wtyczek przy zdejmowaniu zawieszenia, później przylutował i ... jak pytałem o co cho? zarekomendował zakup nowego czujnika za... 780 pln po rabacie :), olewka, przejdzmy do następnego punktu 4. HAMULCE: - przegląd auta - nowe tarcze hamulcowe przód + tył - nowe klocki hamulcowe przód + tył - nowe szczęki ręcznego - naprawa czujnika ABS (już nie świeci i działa poprawnie) KOSZT: ok. 2 500 pln PS1. (zamienniki ate/brembo pospolite) PS2. zrobili wszystko, walczyli z zamierzchłymi szczękami ręcznego, naprawili czujnik - OPP Sport Subaru (daleko, ale robota ogarnięta) 5. KONSERWACJA - nadkola z tyłu zaprawka (już widzę mikro pęk lakieru) - podwozie - oczyszczenie - wypsikanie "najlepszym preparatem na rynku" wszystkich elementów podwozia KOSZT: ok. 2 700 pln * PS1. ustaliłem z podwykonawcą kompleksowo w tej cenie, czyli z wypełnieniem powierzchni zamkniętych razem z drzwiami (było bez) dla zainteresowanych AUTOMEX Eugeniusz i Tomasz Kobusińscy PODSUMOWANIE: WYDATKI: ok. 51 000 (w 2 lata) ZROZUMIENIE: ten model wychodząc z fabryki kosztował ok 145 000 - 150 000 PLN (w roku 2007) > mamy 2019 do fabryki brakuje: (tuleje i gumy zawieszenia) DO ZROBIENIA: 0. Hamulce sti / brembo - dajcie coś fajnego i taniego 0.1 - wymiana tulei/sworzni (nikt tego nie wymienia) next twarde nowe sprężyny 1. Downpipe (już jest zrobiony w el-tec) KOSZT: ok 2 500 pln 2. Intercooler + ypipe (sti wrx, lub dedykowany) KOSZT: 1 600pln - 4 500 pln (dostępny w nadwiślańskim dobrym serwisie troche zobcowany/ między tym ebay/ lub w promocji nowy do sti po rabatach)... ewentualnie fajna używka = zgłaszać się ! 3. Pompa paliwa (walbro/etc/ coś mocnego, nie interere) KOSZT: do ok. 600 pln (tu jeszcze nie wnikam) 4. Reszta wydechu: center + końcowy (jeśli el-tec da ... na next elements dobrą cenę/ lub prodrive, czy inne dla subaru dostępne na rynku) KOSZT: ok. 2 000pln (bez elektrycznej przepustnicy na guzik, zmieniającej "trzeszczenie" 5. strojenie kompa do max 300 KM KOSZT: 3 000 PLN pozdrawiam łukasz kuxon pozdrawiam użytkowników subaru
×
×
  • Create New...