Witam,
Jakis czas temu zainteresowalem sie mozliwoscia zainstalowania w SI WRX 2.0 2005 pakietu Prodrive. Auto moje jest na gwarancji, wiec chcialem zrobic to przez siec dealerska. Jako ze Prodrive jest nadwornym tunerem Subaru, bylem przekonany, ze z gwarancja nie bedzie problemu.
W pierwszej kolejnosci wszedlem na strone Prodrive, zeby dowiedziec sie co nieco o pakiecie. Oto co przeczytalem na wstepie:
"As the performance packs have been developed in conjunction with Subaru (UK) Ltd and other Subaru Importers - Subaru Benelux, Subaru Import Polska & Subaru South Africa, fitment of a Prodrive performance pack will NOT invalidate the new vehicle warranty on cars supplied via those Importers."
tekst do wgladu tutaj: http://www.prodrive.com/products_level2.html?id=12&p=12
Oznacza to w skrocie, ze moge taki pakiet zainstalowac bez utraty gwarancji w SIP.
Poczytalem o pakiecie, spisalem numer czesci w sieci Subaru (SAC2565).
Zadzwonilem do serwisu, zeby zorientowac sie w kosztach i dostepnosci pakietu. Dowiedzialem sie, ze takiego pakietu nie ma w katalogu SIP. Dostepny jest tylko do SI STI. Zadzwonilem wiec do SIP do dzialu czesci (tak to sie chyba nazywa) i dowiedziallem sie, ze SIP nie oferuje tego pakietu poniewaz nie ma on polskiej homologacji! Poza tym pan byl bardzo zdziwiony informacja ze strony Prodrive'u o wspolpracy z SIP. Wydalo mi sie to dziwne w zwiazku z tym ze jestesmy w UE. Dlaczego cos co jest dostepne w UK nie ma homologacji w Polsce?
Idac za ciosem napisalem do firmy Prodrive. I dostalem odpowiedz od Nicka Wadesona odpowiedzialnego za sprzedaz poza UK o problemach komunikacyjnych na linii Prodrive - SIP. Tresc przytocze jutro, nie mam tej korespondencji pod reka.
Moje pytania do Dyrekcji:
1. dlaczego pakiet Prodrive do WRXa nie jest dostepny w sieci dealerskiej SIP skoro producent twierdzi inaczej?
2. czy montaz pakietu zakupionego bezposrednio w Prodrive w autoryzowanym serwisie spowoduje utrate gwarancji?
Z powazaniem