Skocz do zawartości

Miałki

Użytkownik
  • Postów

    530
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    Forester XT MY14

Ostatnie wizyty

2226 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Miałki

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

385

Reputacja

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje Miałki

  1. Witam, mam też DLM Prinsa i są świece lepie nadające sie do gazu niż te seryjne w XTekach NGK.

    Kroi mi sie przegląd 100kkm ale tu nie ma wymiany świec i nie wiem ile te stare wytrzymają

    1. Pokaż poprzednie komentarze  1 więcej
    2. limeryk

      limeryk

      Właśnie próbuję dojść czy świece to sprawa czy nie. Zawsze było że wymiana w turbo powinna być co ok 100kkm. Dodatkowo kiedy zainstalowałem DLM przy 50kkm pamiętam że LPG jest cięższy dla świec. Pewnie temperatura. Są świece dedykowane silnikom z gazem. W poprzednim Foresterze II, zauważyłem że świece zużywały się prędzej. Stąd dylemat czy oprócz wymiany na takie same nie zmienić rodzaju pod LPG. Różnie o tych irydium mówią i chyba wezmę platynę.

      Wymienię w styczniu razem z przeglądem + płyn w skrzyni (też nie obowiązkowy, ale w wieczne płyny jakoś nie potrafię uwierzyć). Dziwne że w Gdańsku nie dorobili się maszynki do dynamicznej wymiany - zamiast 12 litrów podmiana obejmie ok 6 - tu mam wątpliwości czy nowy płyn nie wypłucze jakichś osadów które gdzieś sobie osiadły w zakamarkach.

      Mechanik mnie trochę rozbroił bo powiedział że trudno się dobrać do świec i dlatego nie wymieniają (!) Wygląda że się nie wygłupiał.

      Inna istotna sprawa to seryjne przewody wys. napięcia. We wcześniejszych Forkach to był słaby punkt i ludzie wymieniali na porządne izolacje silikon albo lepsze. Fabryka instalowała zwykłe PVC.

      Popytam ich w ASO.

      JA NIE odczuwałem ani że świece były zużyte ani że izolacje były słabe - to wyszło przy oględzinach. Po wymianach wydawało mi się że silnik pracuje lepiej - ale to tylko wrażenie, żadnych danych nie zbierałem

       

    3. Miałki

      Miałki

      Świece powinny dawać mocniejszą iskrę, gaz trudniej zapalić niż benzynę i bywa wypadanie zapłonów i wtedy szarpie trochę. Wymienić sie da . Trzeba dysponować odpowiednim zestawem narzędzi.  Są filmiki na Youtube. 

      Co do oleju w CVT to może zamytaj w Chwaszczynie. Nie ulega najmniejszej wątpliwości że wymienić trzeba, razem z filtrem. 

      Przewodow wysokiego nspiecia nie ma. Cewka na świecy.

    4. limeryk

      limeryk

      Świece wymieniłem, porobiłem fotki, generalnie po 100kkm trzyma

      0,7 jak od nowości - niesamowite, nic nie wyżarło jak kiedyś w zwykłych świecach.

      Wygląda że mechanik może miał rację żeby nie wymieniać póki

      nie będzie objawów. Myślałem że żartuje, ale widzę że może one by wytrzymały nawet 200

×
×
  • Dodaj nową pozycję...