Skocz do zawartości

tomkaz

Nowy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Koszalin
  • Auto
    Outback Diesel MY08

Osiągnięcia tomkaz

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. tomkaz

    Padnięte wycieraczki.

    To może ja bym się dołączył do zamówienia, potrzebuje 2 komplety.
  2. Witam Koleżanki i Kolegów. Na początek przepraszam, że dość długo nie odpisywałem, ale byłem na wakacyjnych wojażach, a poźniej miałem kilka wyjazdów służbowych. W sumie przejechałem Outbackiem jakieś 7 tysięcy kilometrów bez "większych" przygód- padło "tylko" łożysko w tylnym kole i posypała się przetwornica od xenon-a. Wracając do głównego wątku- buczenie i szarpanie nie ustąpiło, a wręcz przeciwnie- jest coraz większe i odczuwalne już przy normalnej jeździe. Dałem samochód do warsztatu, żeby wyciągnąć sprzęgło. Okazało się, że powierzchnia docisku i dwumasy jest nierównomiernie zużyta, tzn. na zewnątrz jest gładka, a im bliżej środka wyrażnie czuć pod palcem rowki, takie jak na nówce sztuce. Sprzęgło ma około 22 tysiące przebiegu, tak więc już powinno się "ułożyć". Jak sądzicie, co może być przyczyną nierównomiernego zużycia? Czy mam reklamować cały komplet, czy tylko jeden element jest wadliwy i który? Pozdrawiam TK Samochód serwisuje w ASO w Szczecinie. Jedynie w jakiś pilnych sprawach, albo gdy ceny części w ASO są nieadekwatne do rzeczywistości- jak w przypadku kompletu sprzęgła(z wymianą: ASO cos kolo 6500, zamiennik 3400), to robie naprawy u mojego mechanika. Pozdrawiam TK
  3. Cześć Zgodnie z sugestią, wymieniłem wężyki i górną łape silnika. Niestety, nic to nie zmieniło w mojej sytuacji. W międzyczasie pękł mi wąż od interecooler-a do przepustnicy, który też wymieniłem. Jakieś inne pomysły? Pozdrawiam TK
  4. Dzieki za szybką odpowiedź. Co do 1- to sugerowałem mechanikowi sprawdzenie tego elementu, ale jutro każe go wyjąć i dokładnie obejrzeć. Co do 2- to zostały wymienione wężyki i na razie bez zmian. Czekam jeszcze na wymiane zaworka podciśnienia sterującego geometrią turbiny- 14471AA220. TK
  5. Czesc Mam Outback Diesel MY08 z wymienionym silnikiem przy 90 000km i dotychczas za jedyną wadę tego samochodu uważałem zbyt krótkie siedzenia, zapewne zaprojektowane na małego Japończyka a nie dużego Europejczyka. Przez ten czas kompletnie nic sie nie dzialo. Silnik został wymieniony nie dlatego, że padł, ale do wymiany zakwalifikował go serwis z nieznanych mi bliżej powodów. Do serwisu jeździłem tylko na przeglądy. Ta sielanka trwała do wiosny tego roku, kiedy to rozwiązał się worek z problemami- zaczęło się od zepsutego czujnika poziomowania ksenonów i zatartego EGR-a. Teraz walcze z kilkoma awariami, których ani ASO ani mój mechanik nie może jednoznacznie zdiagnozowac. Dlatego zwracam sie do Was z prośbą o pomoc, zanim wejdę w kosmiczne koszty lub oddam ten samochód za pół-darmo. 1. W maju wymieniłem kompletne sprzęgło na SACHS-a. Po wymianie pojawił sie problem- przy wciśniętym pedale sprzęgla i przygazowaniu do 2000-2500 obr/min slychać burczenie z silnika. Pierwsza diagnoza ASO- luz wzdłóżny wału, rozwiązanie- wymiana półksiężyców, które występują tylko w komplecie z tzw. shortblock-iem. Na szczęście druga diagnoza wskazała tłumik drgań koła pasowego jako przyczynę luzu, które to koło wymieniłem. Jednak początkowy problem nadal nie jest rozwiązany- przy wciśniętym sprzęgle i przygazowaniu coś burczy albo wpada w rezonans pod samochodem. Nikt nie ma pomyslu co to może być. Dodam jeszcze, że sprzęgło było sprawdzane kamerką i podobno jest w porządku, a samochód jeździ(ł) normalnie. 2. Od jakiś 3 tygodni samochodem szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu pedału gazu. Co ciekawe, jeżeli robie lotny start od okolo 20km/h do 70 km/h na dwójce to auto przyśpiesza płynnie. Diagnoza ASO- wymiana turbiny. Diagnoza mojego mechanika- zawiesza się geometria. Po rozebraniu turbiny faktycznie geometria była cała w sadzy, ale fachowiec ocenił stan turbiny na dobry. Oprocz czyszczenia nic nie trzeba było robić. Po wyczyszczeniu turbo samochód moim zdaniem zbiera sie lepiej, ale nie rozwiązało to problemu szarpania. Poza tym zauważyłem, że na wężu od intercoolera i przepustnicy pojawiło się zapocenie od oleju. Mam nadzieje, że ktoś zdoła mi pomóc. Z góry dziekuję. TK
  6. Jak na 2-tygodniowy wyjazd, rozklejanie lampy to za duża przesada. A gdzie można zanabyć naklejkę wraz z instrukcją obsługi? Takie coś będzie dostępne w ASO? A czy w ogóle w UK kontrolują takie rzeczy? Może nie ma co zawracać sobie głowy...
  7. Witam. Czy ktoś się orientuje, jak można w Outback-u MY08 dostosować reflektory ksenonowe do ruchu lewostronnego? Czy trzeba coś nakleic na reflektor, czy też jest jakiś przełącznik (jak np. w BMW E39)?
  8. Witam wszystkich forumowiczów. Od dłuższczego czasu przeglądam to forum, a jeszcze dłużej jeżdze Subaru. Kiedyś był to Forester 2.5 XT MY07, a teraz Outback Diesel MY08.
  9. Rozsądny kompromis, to kupienie używanej opony na Allegro. Może nie od razu, ale w końcu coś się trafi o podobnej wysokości bieżnika. Za pojedyńcze sztuki ceny są atrakcyjne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...