Czesc Mam Outback Diesel MY08 z wymienionym silnikiem przy 90 000km i dotychczas za jedyną wadę tego samochodu uważałem zbyt krótkie siedzenia, zapewne zaprojektowane na małego Japończyka a nie dużego Europejczyka. Przez ten czas kompletnie nic sie nie dzialo. Silnik został wymieniony nie dlatego, że padł, ale do wymiany zakwalifikował go serwis z nieznanych mi bliżej powodów. Do serwisu jeździłem tylko na przeglądy. Ta sielanka trwała do wiosny tego roku, kiedy to rozwiązał się worek z problemami- zaczęło się od zepsutego czujnika poziomowania ksenonów i zatartego EGR-a. Teraz walcze z kilkoma awariami, których ani ASO ani mój mechanik nie może jednoznacznie zdiagnozowac. Dlatego zwracam sie do Was z prośbą o pomoc, zanim wejdę w kosmiczne koszty lub oddam ten samochód za pół-darmo. 1. W maju wymieniłem kompletne sprzęgło na SACHS-a. Po wymianie pojawił sie problem- przy wciśniętym pedale sprzęgla i przygazowaniu do 2000-2500 obr/min slychać burczenie z silnika. Pierwsza diagnoza ASO- luz wzdłóżny wału, rozwiązanie- wymiana półksiężyców, które występują tylko w komplecie z tzw. shortblock-iem. Na szczęście druga diagnoza wskazała tłumik drgań koła pasowego jako przyczynę luzu, które to koło wymieniłem. Jednak początkowy problem nadal nie jest rozwiązany- przy wciśniętym sprzęgle i przygazowaniu coś burczy albo wpada w rezonans pod samochodem. Nikt nie ma pomyslu co to może być. Dodam jeszcze, że sprzęgło było sprawdzane kamerką i podobno jest w porządku, a samochód jeździ(ł) normalnie. 2. Od jakiś 3 tygodni samochodem szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu pedału gazu. Co ciekawe, jeżeli robie lotny start od okolo 20km/h do 70 km/h na dwójce to auto przyśpiesza płynnie. Diagnoza ASO- wymiana turbiny. Diagnoza mojego mechanika- zawiesza się geometria. Po rozebraniu turbiny faktycznie geometria była cała w sadzy, ale fachowiec ocenił stan turbiny na dobry. Oprocz czyszczenia nic nie trzeba było robić. Po wyczyszczeniu turbo samochód moim zdaniem zbiera sie lepiej, ale nie rozwiązało to problemu szarpania. Poza tym zauważyłem, że na wężu od intercoolera i przepustnicy pojawiło się zapocenie od oleju. Mam nadzieje, że ktoś zdoła mi pomóc. Z góry dziekuję. TK