renegat Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 (edytowane) Witam mam pytanie do posiadaczy Beki. Jakie macie wartosci geometri ustawione? Na 0 czy testowaliscie innych ustawien? Mnie nosi na sliskiej nawierzchni a na dodatek kazdy wyjaz w prawo czy w lewo na skrzyzowaniu przy dodaniu gazu konczy sie zarzucaniem tyłu i uruchamianiem systemu stabilizacji toru jazdy Edytowane 14 Lutego 2018 przez renegat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Wszystkie parametry podane są w manualu, ale jadąc na warsztat gdzie mają elektroniczne przyrządy pomiarowe, po wklepaniu w komputer marki i modelu, komputer wydobywa te dane i diagnosta ustawia do tych danych. Jeśli geometria całkowita kół (przód i tył) mieści się w tolerancji, nie masz żadnych luzów w zawieszeniu, opony napompowane do fabrycznych ciśnień to nie powinno nosić po śliskim, jeśli nosi to raczej coś jest przestawione i do sprawdzenia stan zawieszenia i korekta geometrii. Mnie kilka razy wyniosło tył przy włączaniu się do ruchu, wykonując skręt 90 stopni na bardzo śliskiej nawierzchni krótko po odpaleniu silnika, gdzie silnik pracował na podwyższonych RPM, wykonuję delikatnie skręt i czuje że tył nadrzuca, oddaje nogę z gazu, kontra kierownicą a tył dalej nadrzuca, po sekundzie odpuszcza, ale to jest spowodowane systemem przeniesienia napędu a nie problemami z geometrią. aha i tytuł tego wątku powinien być zmieniony, bo jest dość ogólny ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Witam mam pytanie do posiadaczy Beki. Jakie macie wartosci geometri ustawione? Na 0 czy testowaliscie innych ustawien? Mnie nosi na sliskiej nawierzchni a na dodatek kazdy wyjaz w prawo czy w lewo na skrzyzowaniu przy dodaniu gazu konczy sie zarzucaniem tyłu i uruchamianiem systemu stabilizacji toru jazdy Aktualnie jesteśmy w drodze na Nord Kapp. Jedziemy przez Rosję i po drogach mocno nie przygotowanych często bardzo oblodzonych. Nic nie nosi. wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 3 godziny temu, ppmarian napisał: Aktualnie jesteśmy w drodze na Nord Kapp wow, ale trasa. Praca czy turystyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 wow, ale trasa. Praca czy turystyka? Subariada wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 W dniu 14.02.2018 o 20:51, renegat napisał: Witam mam pytanie do posiadaczy Beki. Jakie macie wartosci geometri ustawione? Na 0 czy testowaliscie innych ustawien? Mnie nosi na sliskiej nawierzchni a na dodatek kazdy wyjaz w prawo czy w lewo na skrzyzowaniu przy dodaniu gazu konczy sie zarzucaniem tyłu i uruchamianiem systemu stabilizacji toru jazdy Dzisiaj miałem podobnie. Dynamiczne włączenie się do ruchu pod kątem 90st w prawo na śliskiej nawierzchni i tył lekko uciekał. Nie jakoś dramatycznie ale minimalna kontra była potrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 2 godziny temu, remoo napisał: Dynamiczne włączenie się do ruchu pod kątem 90st w prawo na śliskiej nawierzchni i tył lekko uciekał. a opony masz zimówki czy wielosezony? jak stare? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Półroczne zimówki Nokian WR SUV 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 W dniu 16.02.2018 o 20:15, remoo napisał: Dynamiczne włączenie się do ruchu pod kątem 90st w prawo na śliskiej nawierzchni i tył lekko uciekał. Nie jakoś dramatycznie ale minimalna kontra była potrzebna. W dniu 17.02.2018 o 11:57, remoo napisał: Półroczne zimówki Nokian WR SUV 3. pozostaje Ci delikatniej operować gazem przy tego typu manewrach, przyczyna jest raczej w systemie przeniesienie napędu 45/55, mocniej wciśniesz gaz na skręconych kołach i zanim system zadziała to masz odczucie uciekania tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Generalnie mam wrażenie że po "schipowaniu" silnika pedał gazu jest czulszy i "szybciej" reaguje. Naprawdę trzeba wyczucia żeby nie ruszać zbyt gwałtownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się