Jump to content

Dmucha z wlewu oleju i gniazda bagnetu


Narrator
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Taką mam zagwozdkę. Dzisiaj zauważyłem że mi się lekko pokrywa zaworów zapociła w miejscu gdzie wlew oleju przykręcony jest do pokrywy. Odkręciłem korek oleju przy włączonym silniku i okazało się że dość mocno stamtąd wieje. Dmucha również z gniazda bagnetu kiedy się go wyciągnie. Przy tym słychać dźwięk jakby ktoś pędził bimber w przyśpieszonym tempie.

Dmucha tylko na wolnych obrotach. Jak dodaję gazu to przestaję. 

Czy to oznacza że UPG może być wydmuchana między cylindrem a kanałem olejowym?

 

Wszystko widać i słychać na załączonym filmie:

 

https://photos.app.goo.gl/g2ucr8uvB7r0sG7E2

 

Śmieszny ten dźwięk jest.

 

EDIT:

Jednak nie dmucha tylko zaciąga ;)

Edited by Narrator
Link to comment
Share on other sites

Posprawdzaj drożność odm, trójnika i kanału separatora wychodzącego z prawej połówki bloku, oraz sprawność zaworu PCV na kolektorze ssącym. Nie możesz mieć przedmuchu na uszczelce bezpośrednio między cylindrem a kanałem olejowym, oddziela je płaszcz wodny.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mirasek napisał:

Posprawdzaj drożność odm, trójnika i kanału separatora wychodzącego z prawej połówki bloku, oraz sprawność zaworu PCV na kolektorze ssącym. Nie możesz mieć przedmuchu na uszczelce bezpośrednio między cylindrem a kanałem olejowym, oddziela je płaszcz wodny.

 

Byłem sprawdzić drożność. Wszystko ok. Zaworu PCV nie sprawdzałem jeszcze ale był wymieniany 2 miesiące temu więc raczej wykluczam. 

 

Lecz okazało się ze to jednak nie dmucha ale zasysa powietrze. Jak przyłożyłem dłoń to prawie jak odkurzacz (taki samochodowy, na 12V ;)). Może to normalne?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
W dniu 18.12.2017 o 20:53, mirasek napisał:

Posprawdzaj drożność odm, trójnika i kanału separatora wychodzącego z prawej połówki bloku, oraz sprawność zaworu PCV na kolektorze ssącym. Nie możesz mieć przedmuchu na uszczelce bezpośrednio między cylindrem a kanałem olejowym, oddziela je płaszcz wodny.

 

Okazało się że cieknie olej spod pokrywy separatora za kołem zamachowym. Czy jak kupię nową pokrywę i przykręcę ją na masę uszczelniającą wysokotemperaturową to wystarczy? Powinienem tez zmienić śruby?

Link to comment
Share on other sites

Pokrywa jest plastikowa czy metalowa? Jak masz plastik to zmień na metalową + nowe szczeliwo na odtłuszczone powierzchnie i będzie ok. Śrubek nie ma konieczności zmieniać, chyba że coś z nimi nie tak.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, mirasek napisał:

Pokrywa jest plastikowa czy metalowa? Jak masz plastik to zmień na metalową + nowe szczeliwo na odtłuszczone powierzchnie i będzie ok. Śrubek nie ma konieczności zmieniać, chyba że coś z nimi nie tak.

 

Mam plastik i zamierzam właśnie metalowa kupić. Widziałem że jest zestaw śrub do tego i jedna jest z jakimś uszczelniaczem ale trudno kupić w Polsce.

Zrobię na starych. Dzięki. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...