Skocz do zawartości

Dmucha z wlewu oleju i gniazda bagnetu


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Taką mam zagwozdkę. Dzisiaj zauważyłem że mi się lekko pokrywa zaworów zapociła w miejscu gdzie wlew oleju przykręcony jest do pokrywy. Odkręciłem korek oleju przy włączonym silniku i okazało się że dość mocno stamtąd wieje. Dmucha również z gniazda bagnetu kiedy się go wyciągnie. Przy tym słychać dźwięk jakby ktoś pędził bimber w przyśpieszonym tempie.

Dmucha tylko na wolnych obrotach. Jak dodaję gazu to przestaję. 

Czy to oznacza że UPG może być wydmuchana między cylindrem a kanałem olejowym?

 

Wszystko widać i słychać na załączonym filmie:

 

https://photos.app.goo.gl/g2ucr8uvB7r0sG7E2

 

Śmieszny ten dźwięk jest.

 

EDIT:

Jednak nie dmucha tylko zaciąga ;)

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj drożność odm, trójnika i kanału separatora wychodzącego z prawej połówki bloku, oraz sprawność zaworu PCV na kolektorze ssącym. Nie możesz mieć przedmuchu na uszczelce bezpośrednio między cylindrem a kanałem olejowym, oddziela je płaszcz wodny.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirasek napisał:

Posprawdzaj drożność odm, trójnika i kanału separatora wychodzącego z prawej połówki bloku, oraz sprawność zaworu PCV na kolektorze ssącym. Nie możesz mieć przedmuchu na uszczelce bezpośrednio między cylindrem a kanałem olejowym, oddziela je płaszcz wodny.

 

Byłem sprawdzić drożność. Wszystko ok. Zaworu PCV nie sprawdzałem jeszcze ale był wymieniany 2 miesiące temu więc raczej wykluczam. 

 

Lecz okazało się ze to jednak nie dmucha ale zasysa powietrze. Jak przyłożyłem dłoń to prawie jak odkurzacz (taki samochodowy, na 12V ;)). Może to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 18.12.2017 o 20:53, mirasek napisał:

Posprawdzaj drożność odm, trójnika i kanału separatora wychodzącego z prawej połówki bloku, oraz sprawność zaworu PCV na kolektorze ssącym. Nie możesz mieć przedmuchu na uszczelce bezpośrednio między cylindrem a kanałem olejowym, oddziela je płaszcz wodny.

 

Okazało się że cieknie olej spod pokrywy separatora za kołem zamachowym. Czy jak kupię nową pokrywę i przykręcę ją na masę uszczelniającą wysokotemperaturową to wystarczy? Powinienem tez zmienić śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mirasek napisał:

Pokrywa jest plastikowa czy metalowa? Jak masz plastik to zmień na metalową + nowe szczeliwo na odtłuszczone powierzchnie i będzie ok. Śrubek nie ma konieczności zmieniać, chyba że coś z nimi nie tak.

 

Mam plastik i zamierzam właśnie metalowa kupić. Widziałem że jest zestaw śrub do tego i jedna jest z jakimś uszczelniaczem ale trudno kupić w Polsce.

Zrobię na starych. Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...