Jump to content

Słabe dmuchanie turba Subaru GD WRX 225 hp


Kacper3D
 Share

Recommended Posts

Witam !

Przez ostatnie 2 dni przekopałem cały internet, ale nie znalazłem żadnego potwierdzenia.

Problem mam z autem właściwie od momentu kupna. Dość prozaiczny bo palił się check. Właściciel zapewniał że to przez wycięte katalizatory. Jeździłem tak już jakiś czas. W tym czasie zdąrzyłem wrzucić 3 cale wydech pełny przelot. Suma sumarum auto coś tam przyśpieszało, ale średnio zadowalająco. Zmierzyłem czas no i wyszło 9 sekund do setki. Mega byłem zdziwiony bo to nie moje pierwsze auto sportowe, ale odczucia przyśpieszenia znacznie większe niż 9 sekund. Mierzyłem kilka razy oczywiście programem z gps i kamerą itd itd, ale za każdym razem zbliżone wyniki. Wrzuciłem auto na kompa wybiło błędy z klap silnika. Sprawa wydawała się dość prosta nie otwiera się zawór tgv i przez to zmula, ale niestety nie. Otworzyłem obydwie klapy silnika na sztywno i zostaiwłem otwarte i auto jeździ tak samo. Przy okazji że miałem i mam komputer sprawdziłem ciśnienie turbo i jak się okazuje dmucha zaledwie 0.4, 0.5 bara.

 

Sprawdziłem wężyki które idą do tego zaworu solenoidowy od turbo jest trójnik wszystko wydaje się ok. Zacząłem od naocznej weryfikacji. Ściągałem IC nigdzie nie było nieszczelnego przewodu. Później zresetowałem ecu, ale dalej pompuje 0.4 bara. Ściągnełem przewód z tego zaworu i w teori niby turbo miało dmuchać max. I wciąż na komputerze pokazywało 0.4 no może podeszło pod 0.5 bara. Wszystko wskazuje na dziabnięte turbo, ale czy jest jeszcze jakiś sposób który może to potwierdzić? Na komputerze po za tymi klapami nic się innego nie wyświetla. A jak zagłębiłem się w lekture to kody który mi wyrzucił oznaczają, że zawór klap jest cały czas OTWARTY.

 

Nie mam już pomysłu. A chciałbym mieć pewność, że to turbo.

Link to comment
Share on other sites

Turbo nie załaduje wicej jak IAM jest 0

 

sprawdź programem leaningview. Powodów może być pełno. Chceck pewnie się świeci od TGV a nie od braku cata. Potem słaba przepływka, nieszczelność na wężykach, zacięsty solenoid.Ecu utrudnia jego zabicie silnika ale i tak możesz wypalić zawór lub coś innego uwalić od knocków.

 

widać z wpisu, że nie masz pojęcia jak to działa, polecam odwiedzić kogoś kto to ogararnia i rozumie logi i dane z czujników. Po wycięcu katalizatora, konieczny jest remap - ile taraz? 2-3k? taniej będzie znaleźć katalizatory.

 

0,4,05 to nie dziabnięte turo a próba ecu ratunku dla silnika.

p.s.

Większość mechaników jakich znam, w ogóle nie rozumie co to znaczy diagnostyka silnika nie spominając o subaru więc bądź czujny!

jak nie umie z logoać auta, odczytać parametrów silnika a zabierać sieębędzie z narzędziami to radzę uciekać :)

 

przy zaciętym selonoidzie iam będzie ok czyli 1 przy ecu 32bit lub 16 przy 16 mit.

Link to comment
Share on other sites

Hmm chętnie bym oddał to auto do kogoś kto się tym zajmuje, ale niestety w okolicy brak a w najbliższej dużej miejscowości brak terminów i chęci do pracy. Okres jest jaki jest, więc staram się sam dojść na tyle ile umiem i mam możliwości dojść do tego co jest nie tak .

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Kacper3D napisał:

Ściągnełem przewód z tego zaworu i w teori niby turbo miało dmuchać max. I wciąż na komputerze pokazywało 0.4 no może podeszło pod 0.5 bara

 jak zdejmiesz dolny to będzie podawało max ale nie tędy droga , posłuchaj mądrzejszych bo subaru to droga nauka

Link to comment
Share on other sites

Nie no panowie wiecie to tylko i wyłącznie po to żeby sprawdzić czy same turbo jest sprawne.

DZisiaj to wrzucę na logi 

 

Btw nie praktykuje taniego tuningu i robienie auta byle jak. Ale NO cóż ciężko z dobrym warsztatem. I narazie zdany jestem na siebie.

 

Wracajac do tematu zaworu.

Sciagnelem dolny wezyk ale dmuchal dalej 0.4 

Edited by Kacper3D
Link to comment
Share on other sites

w każdym razie, nie pałuj, jeździj ostrożnie bo uwalisz silnik.

 

po naprawie będzie dwa razy bardziej wgniatał w fotel więc poczujesz co to ok 6 sekund do 100.

5 minut temu, DAYCO napisał:

To w czym problem masz w Katowicach dobry zakład specjalizujący się w Subaru;)

racja, i nie będą na pałę odpinać i podmieniać :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...