Skocz do zawartości

Wiskoza 99< do skrzyni >98


Marcinvvv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam mały problem z wiskozą w skrzyni. Skrzynia jest najprawdopodobniej z forestera ponizej 98r przez co wiskoza jest nierozbieralna i podobno słabiej spięta. Czy jest jakaś możliwość mocniejszego spięcia tej wiskozy? Lub też wymiana jej na wisko z innego modelu 99+ ? Zależy mi na mocniejszym spięciu przód-tył

 

Zdjęcia wiskozy jaka jest u mnie :

wiskoold.jpg.b3d0c67202c10f4820eb6f2bb04ff2ec.jpg

 

Zdjęcia wisko 99+ :

wiskonew.jpg.c5276dc6e4be21b04ee7f4e3935d6c07.jpg

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie niby spinają tak samo ta górna to P1 produkowana do 1998 w skrzyniach TY752 / 753. Po 1999 była P2 - zdjęcie dolne w skrzyniach 754 / 755 i zdaje się 757.

Generalnie nie ma za bardzo możliwości mocniejszego spięcia - niektórzy zmieniają olej uzyskując 6 kg.

Kiedyś na al..gro za 1.500 złocisza była wiskoza P2 z katalogu akcesorii STI ze spięciem 20 kg.

Starsze są pancerne, nie spada pierścień. Jeżeli chcesz przełożyć starszą do nowszej to razem ze środkiem (obudową) i wodzikiem. Uwaga na wałki w dupce skrzyni oprócz przełożenia 1:1 i 1:1,1 różniły się też łożyskowaniem. 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, 4mamut napisał:

Obie niby spinają tak samo ta górna to P1 produkowana do 1998 w skrzyniach TY752 / 753. Po 1999 była P2 - zdjęcie dolne w skrzyniach 754 / 755 i zdaje się 757.

Generalnie nie ma za bardzo możliwości mocniejszego spięcia - niektórzy zmieniają olej uzyskując 6 kg.

Kiedyś na al..gro za 1.500 złocisza była wiskoza P2 z katalogu akcesorii STI ze spięciem 20 kg.

Starsze są pancerne, nie spada pierścień. Jeżeli chcesz przełożyć starszą do nowszej to razem ze środkiem (obudową) i wodzikiem. Uwaga na wałki w dupce skrzyni oprócz przełożenia 1:1 i 1:1,1 różniły się też łożyskowaniem. 

 

 

problem jest taki ze moja jest nierozbieralna wiec olej nie wchodzi w gre...  a przelozenie nowej do tej skrzyni jest mozliwe ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie jest możliwe ale na kilka rzeczy zwrócić trzeba uwagę.

Jeżeli nowa wiskoza P2 do strarej skrzyni TY 752 to musisz przełożyć z obudową i wałkami z dupki skrzyni.

Po pierwsze skrzynie TY754 z wikozą P2 mają głownie - patrz GT/WRX przełożenie 1:1,1 a twoja skrzynia z wiskozą P1 ma 1:1.

Żeby nie ugotować musisz mieć zestaw z forestera lub imprezy 4.11 lub 4.44 gdzie wałki są 1:1.

Najtaniej jest kupić skrzynię TY752/753 w której wiskoza P1 była montowana i przełożyć samą wiskozę z forka, outbaca, legacy itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz skrzynię teraz ?

 

Jeżeli TY752/753 i chcesz włożyć wiskozę P2 to musisz mieć środek skrzyni, wybierak bo jest inny oraz dolny wałek z przełożeniem 1:1 gdyż w wiskozie P2 ma jeden frez natomiast starsze wiskozy  P1 mają dwa frezy i nie są kompatybilne.

Tak naprawdę to możesz sparować środek + dupke od jakiejkolwiek skrzyni TY754/755 pod warunkiem że przełożysz całość ale przełożenie musi być  1:1 czyli koła zębate mają po 31 zębów

To oznacza że skrzynia GT/WRX serii TY754 z przełożeniem 1:1,1 nie będzie banglać.

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 4mamut napisał:

Jaką masz skrzynię teraz ?

 

Jeżeli TY752/753 i chcesz włożyć wiskozę P2 to musisz mieć środek skrzyni, wybierak bo jest inny oraz dolny wałek z przełożeniem 1:1 gdyż w wiskozie P2 ma jeden frez natomiast starsze wiskozy  P1 mają dwa frezy i nie są kompatybilne.

Tak naprawdę to możesz sparować środek + dupke od jakiejkolwiek skrzyni TY754/755 pod warunkiem że przełożysz całość ale przełożenie musi być  1:1 czyli koła zębate mają po 31 zębów

To oznacza że skrzynia GT/WRX serii TY754 z przełożeniem 1:1,1 nie będzie banglać.

to juz chyba lepiej zmienic skrzynie :) wymienie wisko a pozniej jak nie pomoze zmienie skrzynie i tyle.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko zmienia sie na samochodzie w ciagu max 2h kup wisko lub skrzynie starszej serii 752/753 generacji moze byc od N/a i przerzucić wiskoze. Poproś sprzedającego aby odkręcił tylny dekiel w skrzyni i potwierdził wiskoze całe 5 min roboty jak ma skrzynie na wierzchu

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odkopię trochę wątek
Mam luźną wiskozę wyglądającą jak na drugim zdjęciu, ale nie jest zamykana segerem, a przynajmniej go nie widzę
Da się ją otworzyć czy nie?

61aa8361-6bf3-49b1-8064-40f16217ea98.thumb.jpg.92232f54d04f7e0de9ad602e493a5328.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, conradek napisał(a):

Seger pewnie przemielony. Ja mam taki i dobrze trzyma. Gdzieś na yt widzialem jak otwiera gość, ta jest rozbieralnaIMG_20240427_125230.thumb.jpg.8c5de1c58206efdc120891ceaac85226.jpg

No i super, w wolnej chwili ją sobie rozbiorę, bo i tak ta jest eksperymentalna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...