Harvester Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) Witam, stoję przed wymianą tylnego dyfra w STi. Oczywiście planuję zakupić używany, gdyż ten element się nie psuje.... lub psuje się raz na 8 lat Najłatwiej oczywiście jest zobaczyć numer dyfra albo policzyć w nim zęby i kupić taki sam, ale skoro jest już taka okazja to warto zapytać, jak było z dyframi STi do 6MT ?To co wiem na pewno, to moja skrzynia pochodzi z US STi z roczników pomiędzy 04-07 (nie wiem, który konkretnie), ma DCCD. To co jeszcze wiem na pewno, to to że w 2007 roku była inna szpera (torsen). Czy w późniejszych rocznikach też ?1. Jak to jest z przełożeniami w tych skrzyniach dyfrach ? Wiem, że np. do WRX było kilka rodzaji, czy do STi też ?2. Czy warto brać dyfer z torsenem do jazdy sportowej ? Do tej pory nie miałem torsena i nie mam porównania jak to jest ?3. Jaki jest najlepszy wybór bez zbytniego ładowania się w koszty ? Upatrzyłem jeden dyfer za 1700 zł, to chyba dobra oferta ?Pozdrawiam Bedę wdzięczny za podzielenie się wiedza na temat szper i przełożeń. Edytowane 3 Października 2016 przez Harvester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 @@Harvester w linku masz opisane co siedziało w tylnym dyfrze itd http://www.gearhack.com/Forums/Automotive/Subaru_Transmission_Chart.files.hidden/Transmission%20ID%20Chart_Public.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) Pamiętajmy szukając R180, że w 6mt były FD 3.9 ale dyfry bywały też (chyba USDM?) 3.54 Edytowane 3 Października 2016 przez Marcin BladeRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 A co sie stalo z twin dyfrem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) Czyli byl taki myk, ze w niektórych byla redukcja 1:1.1 jak w WRXach ?Kafir, mój dyfer uznał, że odchodzi na zasłużoną emeryturę. Przejechał ze mną blisko 20 rajdów w RSMP, z kilkanaście razy byl w NMnP, kilka razy w Ułężu, blisko 20 razy w Mysiadle gdzie każdorazowo robił 70 km... Oprócz tego rallysprinty, KJSy których juz nie pamiętam. Chyba mu sie juz należało, chociaż nie ukrywam, ze juz od trzech lat zastanawiałem sie kiedy to się stanie. Przede wszystkim dzwieki, które sie z niego wydobywaly mogly zawstydzić nie jedna skrzynie kłową. Ze 2 lata temu wypadł z niego pierwszy ząb przy wymianie oleju No i teraz, parametr T.R z linka Cybela. W MY05 było 1.000, final drive jest 3.900 czyli dyfer musi być 3.9. W MY06 parametr TR jest 1.100, final drive 3.9 czyli dyfer musi mieć przełożenie 3.54 ?Dobrze rozumiem ? Zatem dlaczego numer dyfra jest taki sam ?Swoją drogą muszę ustalić nr swojej skrzyni, bo podział momentu jest zupełnie inny w tych rocznikach! Edytowane 3 Października 2016 przez Harvester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 TR jest 1.100, final drive 3.9 czyli dyfer musi mieć przełożenie 3.54 ? Dobrze rozumiem Tak. Jeśli jeździsz jak mówisz to pewnie wiesz,że najlepiej płytka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 No właśnie tak mi się zdaje, że torsen to średnio, ale szukałem potwierdzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się