Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, Szybkie pytanie. Dzisiaj rano po uruchomieniu zimnego silnika na Pb i chwilowym postoju, kilkakrotnie mrugnął mi Check, 5 może 6 razy .. potem lampka zgasła i już więcej się nie zaświeciła. Błędów w ECU brak, auto jeździ normalnie zarówno na Pb jak i LPG. Co może być przyczyną migania Checka? Dodam, że niedawno SSM wypluł błąd czujnika stukowego (prawdopodobnie po zalaniu Pb 98 przez osoby trzecie, sam bym tego nie zrobił ) i misfire na wszystkich 4 garach. Po wymianie świec i przewodów błąd się nie pojawił. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Edytowane 19 Sierpnia 2016 przez Wojt_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Jeśli mrugał, to misfire. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Co może być przyczyną? Świece, przewody wymienione ok 2 mce temu, zawory regulowane ok 25 kkm temu, instalacja LPG po przeglądzie bez zarzutów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Paliwa nie przeglądałeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 No nie ale tankuje w 90 % na jednej stacji od kilku lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 I myślisz, że od kilku lat jest tam to samo paliwo? Zbiorniki mają ograniczoną pojemność, a sprzedaż jakaś musi być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 (edytowane) No jasne ze nie to samo, ale raczej SHELL ma jakieś standardy i jako tak duży koncern chyba się ich trzyma chociaż u nas to wszystko możliwe .. przychodzi mi jeszcze na myśl cewka ale wydaje mi się, że gdyby pomału klękała to raczej auto by przerywało podczas jazdy a z tym problemów nie mam. Edytowane 19 Sierpnia 2016 przez Wojt_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Na misfire składa się: paliwo, iskra, powietrze, kompresja. Shell przecież kupuje paliwo w Orlenie i Lotosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Shell przecież kupuje paliwo w Orlenie i Lotosie. Tego nie wiedziałem ale w takim wypadku czy Orlen i Lotos też sprzedają Shellowi np takie coś jak V-power nitro? Raczej chyba nie, myślę że Shell ma swoje "receptury" i uszlachetniacze paliw więc chyba benzyna czy gaz na Orlenie, Lotosie i Shellu nie jest identyczne? Chyba że się mylę Taki mały offtop Wracając do tematu a jak sprawa wygląda z IACV? Na zimnym silniku przy dojeździe np do świateł potrafi troszkę go zdławić i troszkę nierówno pracuje. Może warto by było wyczyścić silnik krokowy? Tylko czy ma to bezpośrednie przełożenie na pojawiający się misfire .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 No nie ma co się dziwić. Auto strojone na Pb 95 nie pojedzie lepiej na paliwie 98 czy więcej oktanowym. Kłania się mit wyższości Pb 98 nad 95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Mam nie całe pół baku mieszanki Pb 95 i 98, wyjeżdżę to do zera, zaleje dobrej 95 i będę obserwował. W międzyczasie kuknę do IACV,czyszczenie na pewno nie zaszkodzi. Dzisiaj rano uruchomiłem silnik i tym razem wywaliło checka na stałe, bez mrugania. Szybka diagnoza i SSM ujawnił błędy: Z tego co internety podają to 2 pierwsze błędy dotyczą IACV czyli moje wczorajsze podejrzenia były trafne. Wymontowałem silniczek krokowy i go solidnie wyczyściłem a mówię Wam był tak upie#@$% że żaby, jeża i kupki gruzu tylko brakowało. Po czyszczeniu zamontowałem go z powrotem i teraz pytanie, czy IACV się powinno adaptować? Jeśli tak to w jaki sposób? Jeszcze jedno pytanko .. gdzie jest i jak się dobrać do filtra paliwa? Od razu uprzedzam że pod maską go nie ma i ponoć jest w zbiorniku ale czy da się go wymienić w warunkach domowo-garażowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Jeszcze jedno pytanko .. gdzie jest i jak się dobrać do filtra paliwa? Od razu uprzedzam że pod maską go nie ma i ponoć jest w zbiorniku ale czy da się go wymienić w warunkach domowo-garażowych? 42072AE000 Oryginał. http://allegro.pl/filtr-paliwa-subaru-legacy-outback-98-03-i5082099834.html Zamiennik. http://allegro.pl/subaru-legacy-iii-kombi-3-0-h6-00-03-filtr-paliwa-i6427086652.html I na koniec - nie zgodzę się z teorią giki9, że wymianę należy robić na prawie pustym zbiorniku paliwa. To opary benzyny doprowadzają do niekontrolowanego zapłonu, czyli wybuchu... Przy zachowaniu środków ostrożności da się to jednak wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Jeszcze jedno pytanko .. gdzie jest i jak się dobrać do filtra paliwa? Od razu uprzedzam że pod maską go nie ma i ponoć jest w zbiorniku ale czy da się go wymienić w warunkach domowo-garażowych? 42072AE000 Oryginał. http://allegro.pl/filtr-paliwa-subaru-legacy-outback-98-03-i5082099834.html Zamiennik. http://allegro.pl/subaru-legacy-iii-kombi-3-0-h6-00-03-filtr-paliwa-i6427086652.html I na koniec - nie zgodzę się z teorią giki9, że wymianę należy robić na prawie pustym zbiorniku paliwa. To opary benzyny doprowadzają do niekontrolowanego zapłonu, czyli wybuchu... Przy zachowaniu środków ostrożności da się to jednak wymienić. Dziękuję, na pewno będzie pomocne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) Wracając do tematu: Pb zalegające w baku wyjeździłem następnie zalałem ponad pół baku Pb 95 na stacji z muszelką i przejechałem na tym ok 50 km. Dodatkowo wyczyściłem silnik krokowy, przepustnice i MAP SENSOR sprawdzając go jednocześnie multimetrem, oczywiście jest sprawny wg tego co mówi manual serwisowy. Dzisiaj rano odpalająć zimne auto niestety nie miałem za bardzo czasu aby potrzymać go trochę na jałowych obrotach, tylko musiałem szybko jechać. Check się co prawda nie pojawił ale nawet po osiągnięciu temp roboczej (oczywiście wg wskaźnika temperatury na blacie) silnik pracował nie równo na wolnych obrotach. Dopiero po przejechaniu dobrych 10 km i solidnym nagrzaniu silnika pracował idealnie. Jazda oczywiście na Pb. Podejrzewam że gdybym rano potrzymał go ok 2-3 min na wolnych obrotach to wywaliło by checka. Po rozgrzaniu auto jeździ normalnie, nie ma braku mocy i generalnie nic złego się nie dzieje. Zaczynam się skłaniać pomału ku kontroli zaworów mimo ich poprzedniej regulacji ok 25 kkm temu z odpowiednią "rezerwą" na LPG co wydaje się mało realne żeby po tak stosunkowo krótkim przebiegu trzeba było regulować luzy ponownie, no ale .. jak nic nie wymyślę to pozostaje to rozwiązanie. Co jeszcze może być przyczyną nie równej pracy silnika i wypadania zapłonów na zimnym motorze? Bo już nie ogarniam. Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez Wojt_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Czy mógłby ktoś rzucić okiem i zinterpretować parametry na nagraniu? Może któryś czujnik klęka i dlatego wypadają zapłony? PS. Dzisiaj check znów mrugnął kilka razy a z kolei wczoraj wywaliło błąd czujnika spalania stukowego P0328. Dzisiaj zmierzylem rezystancje i jest na poziomie ok 500kOhm. Poniżej link do filmu: https://youtu.be/Hlb8b0kzj_Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarakzs Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 jak tam udała się walka z opadającymi obrotami na dojazdach. Mam ten sam problem od dłuższego czasu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się