Jump to content

Migający Check Engine


Wojt_O
 Share

Recommended Posts

Witam,

Szybkie pytanie. Dzisiaj rano po uruchomieniu zimnego silnika na Pb i chwilowym postoju, kilkakrotnie mrugnął mi Check, 5 może 6 razy .. potem lampka zgasła i już więcej się nie zaświeciła. Błędów w ECU brak, auto jeździ normalnie zarówno na Pb jak i LPG. Co może być przyczyną migania Checka? Dodam, że niedawno SSM wypluł błąd czujnika stukowego (prawdopodobnie po zalaniu Pb 98 przez osoby trzecie, sam bym tego nie zrobił :) ) i misfire na wszystkich 4 garach. Po wymianie świec i przewodów błąd się nie pojawił. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. :)

Edited by Wojt_O
Link to comment
Share on other sites

No jasne ze nie to samo, ale raczej SHELL ma jakieś standardy i jako tak duży koncern chyba się ich trzyma chociaż u nas to wszystko możliwe .. przychodzi mi jeszcze na myśl cewka ale wydaje mi się, że gdyby pomału klękała to raczej auto by przerywało podczas jazdy a z tym problemów nie mam.

Edited by Wojt_O
Link to comment
Share on other sites

Shell przecież kupuje paliwo w Orlenie i Lotosie.

Tego nie wiedziałem ale w takim wypadku czy Orlen i Lotos też sprzedają Shellowi np takie coś jak V-power nitro? Raczej chyba nie, myślę że Shell ma swoje "receptury" i uszlachetniacze paliw więc chyba benzyna czy gaz na Orlenie, Lotosie i Shellu nie jest identyczne? Chyba że się mylę :) Taki mały offtop ;)

Wracając do tematu a jak sprawa wygląda z IACV? Na zimnym silniku przy dojeździe np do świateł potrafi troszkę go zdławić i troszkę nierówno pracuje. Może warto by było wyczyścić silnik krokowy? Tylko czy ma to bezpośrednie przełożenie na pojawiający się misfire ..

Link to comment
Share on other sites

Mam nie całe pół baku mieszanki Pb 95 i 98, wyjeżdżę to do zera, zaleje dobrej 95 i będę obserwował. W międzyczasie kuknę do IACV,czyszczenie na pewno nie zaszkodzi.

Dzisiaj rano uruchomiłem silnik i tym razem wywaliło checka na stałe, bez mrugania. Szybka diagnoza i SSM ujawnił błędy:

post-17610-0-65644400-1471684955.jpg

 

Z tego co internety podają to 2 pierwsze błędy dotyczą IACV czyli moje wczorajsze podejrzenia były trafne. Wymontowałem silniczek krokowy i go solidnie wyczyściłem a mówię Wam był tak upie#@$% że żaby, jeża i kupki gruzu tylko brakowało. Po czyszczeniu zamontowałem go z powrotem i teraz pytanie, czy IACV się powinno adaptować? Jeśli tak to w jaki sposób? :)

Jeszcze jedno pytanko .. gdzie jest i jak się dobrać do filtra paliwa? Od razu uprzedzam że pod maską go nie ma i ponoć jest w zbiorniku ale czy da się go wymienić w warunkach domowo-garażowych?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanko .. gdzie jest i jak się dobrać do filtra paliwa? Od razu uprzedzam że pod maską go nie ma i ponoć jest w zbiorniku ale czy da się go wymienić w warunkach domowo-garażowych?

 

42072AE000

Oryginał.

http://allegro.pl/filtr-paliwa-subaru-legacy-outback-98-03-i5082099834.html

Zamiennik.

http://allegro.pl/subaru-legacy-iii-kombi-3-0-h6-00-03-filtr-paliwa-i6427086652.html

I na koniec - nie zgodzę się z teorią giki9, że wymianę należy robić na prawie pustym zbiorniku paliwa. To opary benzyny doprowadzają do niekontrolowanego zapłonu, czyli wybuchu... :D

Przy zachowaniu środków ostrożności da się to jednak wymienić.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeszcze jedno pytanko .. gdzie jest i jak się dobrać do filtra paliwa? Od razu uprzedzam że pod maską go nie ma i ponoć jest w zbiorniku ale czy da się go wymienić w warunkach domowo-garażowych?

 

42072AE000

Oryginał.

http://allegro.pl/filtr-paliwa-subaru-legacy-outback-98-03-i5082099834.html

Zamiennik.

http://allegro.pl/subaru-legacy-iii-kombi-3-0-h6-00-03-filtr-paliwa-i6427086652.html

I na koniec - nie zgodzę się z teorią giki9, że wymianę należy robić na prawie pustym zbiorniku paliwa. To opary benzyny doprowadzają do niekontrolowanego zapłonu, czyli wybuchu... :D

Przy zachowaniu środków ostrożności da się to jednak wymienić.

Dziękuję, na pewno będzie pomocne :)
Link to comment
Share on other sites

Wracając do tematu: Pb zalegające w baku wyjeździłem następnie zalałem ponad pół baku Pb 95 na stacji z muszelką i przejechałem na tym ok 50 km. Dodatkowo wyczyściłem silnik krokowy, przepustnice i MAP SENSOR sprawdzając go jednocześnie multimetrem, oczywiście jest sprawny wg tego co mówi manual serwisowy. Dzisiaj rano odpalająć zimne auto niestety nie miałem za bardzo czasu aby potrzymać go trochę na jałowych obrotach, tylko musiałem szybko jechać. Check się co prawda nie pojawił ale nawet po osiągnięciu temp roboczej (oczywiście wg wskaźnika temperatury na blacie) silnik pracował nie równo na wolnych obrotach. Dopiero po przejechaniu dobrych 10 km i solidnym nagrzaniu silnika pracował idealnie. Jazda oczywiście na Pb. Podejrzewam że gdybym rano potrzymał go ok 2-3 min na wolnych obrotach to wywaliło by checka. Po rozgrzaniu auto jeździ normalnie, nie ma braku mocy i generalnie nic złego się nie dzieje. Zaczynam się skłaniać pomału ku kontroli zaworów mimo ich poprzedniej regulacji ok 25 kkm temu z odpowiednią "rezerwą" na LPG co wydaje się mało realne żeby po tak stosunkowo krótkim przebiegu trzeba było regulować luzy ponownie, no ale .. jak nic nie wymyślę to pozostaje to rozwiązanie. Co jeszcze może być przyczyną nie równej pracy silnika i wypadania zapłonów na zimnym motorze? Bo już nie ogarniam.

Edited by Wojt_O
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czy mógłby ktoś rzucić okiem i zinterpretować parametry na nagraniu? Może któryś czujnik klęka i dlatego wypadają zapłony?

PS. Dzisiaj check znów mrugnął kilka razy a z kolei wczoraj wywaliło błąd czujnika spalania stukowego P0328. Dzisiaj zmierzylem rezystancje i jest na poziomie ok 500kOhm.

Poniżej link do filmu:

https://youtu.be/Hlb8b0kzj_Y

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...