Skocz do zawartości

Moja pierwsza Impreza, ale na pewno nie ostatnia


pawel9222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pomysł zakupu Subaru zrodził się zupełnie przypadkowo.

Szukałem rodzinnego kombi z dieslem bo stary opel już umierał.

Nad kilkoma egzemplarzami dość poważnie się zastanawiałem, ale jakoś nie cieszył mnie fakt, że codziennie po odpaleniu będę słyszał klekot.

Kilka dni później byłem już w drodze oglądać imprezę.

Oględziny, wizyta w serwisie, jazda próbna i decyzja. (całe szczęście, że oglądałem bez żony, bo pewnie wróciłbym pociągiem.)

Ale dość pisania życiorysu!

W marcu 2014 Impreza stała już w moim garażu.

Co prawda wolnossąca, ale uznałem, że to na razie wystarczy.

 

Poprzedni właściciel nie dbał zbytnio o auto. Sporo rys i wgniotek. Drobne usterki jak np. niedziałająca dźwignia otwierania bagażnika z kabiny.

Za to mechanicznie wszystko w porządku. 

 

Pomimo zmęczenia podróżą (600 km w jedną stronę) od razu musiałem wszędzie zajrzeć i ocenić zakup.

Początki nie były łatwe ze względu na to, że wcześniej w ogóle nie miałem styczności z tą marką.

 

Jestem typem, który zanim odda auto do warsztatu, sam musi zrozumieć zasadę działania i jeśli daję radę- robię sam.

 

od zakupu do chwil obecnej zrobione:

 
2014.03 (83 245km)
– olej silnikowy z filtrem Castrol 10W60
– oleje w dyferencjałach i skrzyni biegów
– filtr kabinowy
– filtr powietrza
– paski PK
 
 
2014.04 (84950km)
–klocki oraz szczęki hamulcowe przód+ tył + płyn hamulcowy
– tuleje wahaczy przednich
– łączniki stabilizatora przód
 
 
2014.11 (92500 km)
– kompletny rozrząd + pompa wody
 
 
2015.03 (97130 km)
– olej+ filtr silnikowy Castrol
– tuleje tylne przednich wachaczy
– tuleje przednie tylnych wahaczy wzdłużnych
– łączniki i tuleje stabilizatora tył
 
 
2015.08 (103600 km)
– NAP (pełny pakiet serwisowy klimatyzacji)
– Klocki i tarcze hamulcowe przód (ATE)
 
2016.03 (110000km)
– olej+ filtr silnikowy
– filtr powietrza K&N
 
Do tego usunąłem kilka drobnych usterek, jak np. otwieranie bagażnika, niedziałające przyciski w radio, oberwane światełko w bagażniku, zepsuta pompa spryskiwaczy reflektorów.
Dodatkowo Impreza odwiedziła lakiernika, który usunął wszystkie uszkodzenia, polakierował kilka elementów, zregenerował felgi, zakonserwował podwozie oraz zamontował spojler na klapie bagażnika.
Dokupiłem nowy komplet felg Fondmetal 16" z oponami na lato Yokohama
Przyciemniłem tylne szyby.
 
W "międzyczasie" spotkałem się z sarną, która sporo kosztowała, ale wszystko zrobione jak należy.

 

W najbliższym czasie w planach:

Mechanika:

- regulacja luzów zaworowych z wymianą świec i przewodów WN

 

Fanaberie:

- nowe audio z wyciszeniem boczków drzwi

- układ wydechowy z różnoodległościowym kolektorem

 

 

 

Poniżej kilka zdjęć:

Zaraz po zakupie:

post-16254-0-83809600-1469184727_thumb.jpg

 

Obecnie:

post-16254-0-25723300-1469184808_thumb.jpg

post-16254-0-20951900-1469184859_thumb.jpg

post-16254-0-79297800-1469184903_thumb.jpg

 

Oczywiście sugestie nowych modyfikacji mile widziane.

Impreza pomimo niewielkiej mocy powoduje uśmiech na twarzy za każdym przekręceniem kluczyka, a według mnie to liczy się najbardziej.

 

Za jakiś czas planuję wymianę na coś co będzie gwizdać :), ale jak na razie po ponad dwóch latach wiem, że muszę się jeszcze sporo nauczyć, żeby wykorzystać potencjał obecnego auta.

 

P.S. Przepraszam że tak chaotycznie napisane, ale tworzę ten opis częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu zaczynać kolejnego wątku olejowego, ale czemu lejesz do Niego mineralny 10w60 zamiast full-syntetyka? 

 

Fajny egzemplarz, do tego koloru nadwozia ładnie komponują się przyciemniane tylne szyby, oczywiście spoiler na + :-D Fajne są jeszcze nakładki na progi z STI, ale ciężko znaleźć w przyzwoitym stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu zaczynać kolejnego wątku olejowego, ale czemu lejesz do Niego mineralny 10w60 zamiast full-syntetyka? 

 

Zdałem się na opinię kolegi, który jest mechanikiem i był na szkoleniu z Castrola.

Ten który leję, jest pełnym syntetykiem.

Aż poszedłem sprawdzić do garażu na bańce po ostatniej wymianie- fully synthetic.

 

Co do nakładek. Myślałem, szukałem i odpuściłem. Może kiedyś będzie całe sti, a nie tylko nakładki.

Edytowane przez pawel9222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na bańce po ostatniej wymianie- fully synthetic.

 

Napisy na bańce są dla lajkoników.  ;)  Chcesz, to możesz zgłębić temat.

 

 

Pozostaje pytanie: skąd taki szatański pomysł aby do wolnossaka lać olej, który nie jest do niego dedykowany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czeka mnie poważna rozmowa z kolegą, który go polecał :)

Tyle czasu żyć w przeświadczeniu, że robi się dobrze i dba o silnik...

Przy kolejnej wymianie zaleję tym co fabryka przewidziała jako najlepsze.

Swoją drogą czeka mnie lektura forum co będzie optymalnym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Przyda się na przyszłość.

 

Wracając do głównego wątku, chciałbym przemalować felgi na czarno- powinny fajnie pasować do szyb.

Na początek zrobię test gumą w sprayu. Testował ktoś taki wynalazek?

np.: http://allegro.pl/plastidip-plasti-dip-czarny-black-mat-400ml-sprej-i5477814506.html#thumb/1


Wczoraj kupiłem 2 puszki.
Dzisiaj mycie, odtłuszczanie i malowanie.
Efekt całkiem spoko.
Przymiarki na aucie dopiero jesienią bo są na nich zimówki.

post-16254-0-04034100-1469363794_thumb.jpg

post-16254-0-16006900-1469363816_thumb.jpg

post-16254-0-43674300-1469363836_thumb.jpg

Edytowane przez pawel9222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...