Skocz do zawartości

Docisk sprzęgła a szarpanie przy zmianie biegów


Gokon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem przy zienie biegów, otóż występuje szarpanie na niskich biegach, żeby to zniwelować muszę stosunkowo długo puszczać sprzęgło. nie tak dawno regenerowałem sprzęgło tzn nowe łożysko, ale docisk i tarcza zregenerowana (nałożyło mi się kilka rzeczy i musiałem iść w tym kierunku), zastanawiam się czy wymiana samego docisku coś pomoże, obecny nawet po zregenerowaniu chodzi dość ciężko.

Jestem laikiem ale o ile coś się orientuję to w dieslu za redukcję szarpania odpowiada koło dwumasowe a w benzynie?

Dzięki za rade/odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz troche wiecej o aucie jakie masz, bo Legacy w benzynie tez moze miec dwumase. 

 

Tam gdzie nie ma dwumasy najczesciej sa inne tlumiki drgan skretnych.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy 06 2.0 bez 165KM; chyba do tego modelu szła wersja z kołem dwumasowym i bez, problem polega na tym że chciałem wcześniej wymienić docisk na nowy, mój mechanik zamawiał je 3x i każde nie pasowało, miałem mało czasu więc stare poszło do regeneracji, podejrzewam że poprzedni właściciel coś tu wykombinował i może wymienił cały komplet nie koniecznie na taki jak był oryginalny ale to tylko przypuszczenie. Denerwuje mnie to szarpanie jak i długie odpuszczanie sprzęgła niczym ruszanie bez gazu na skrzyżowaniu. Postanowiłem zasięgnąć wiedzy czy ide w dobrym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli poprzednik cos kombinowal to moze byc tam wszystko od zestawu z forestera do zaspawanej dwumasy z GT :P 

 

Moze inni koledzy pomoga, ale ciezko bedzie cos pomoc, jak nie wiadomo co tam siedzi. Najlatwiej bedzie kupic oryginalny zestaw, ale to finansowo bedzie kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewam sie tam jakiś rewolucji, prędzej zastąpienia dwumasy sprzęgłem jednomasowym, wydaje mi się że w tych modelach takie występowało wiec by mnie to nie zdziwiło.

Tak czy inaczej pytanie jakie mi się nasuwa to czy zmiana docisku spowoduje inne działanie całości sprzęgła i czy może wpłynąć na płynność zmiany biegów (szczególnie 1-3 bo na nich to najbardziej czuć), wole zapytać nim wydam 2x subarowe nic =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez ostatnio regenerowalem sprzeglo. Posypalo sie lozysko oporowe, przy okazji okazalo sie ze tarcza sprzegla lata swietnosci ma juz za soba. Chcialem kupic sama tarcze,ale okazalo sie to nieoplacalne,docisk wygladal bdb. Zdecydowalem sie na zregenerowanie tarczy-koszt 150zl. Pan ktory sie tym zajmuje jak zobaczyl docisk to stwierdzil ze jest krzywy i trzeba go stoczyc,wiec zawiozlem go do tokarza. Po wymianie nic nie szarpie,wszystko dziala jak nalezy. Dwumasy nie wymienialem. Moze masz krzywy docisk i szarpie lub krzywo nabite okladziny,zwlaszcza na nowej tarczy bedzie to wyczuwalne. Ja mialem sporo krzywy docisk,ale moja tarcza juz ledwo trzymala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...