RAV Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Witam Do tej pory użytkowałem mojego forka w mieście i ewentualnie szutry. Teraz coraz częściej śmigam na weekendy w góry ( 250km w jedną stronę) i nie zawsze chce mi sie jechać jeep przerobionym do konkretnego terenu. Jazda takim autem z liftem 4" powyżej 110km/h jest ani przyjemna , ani bezpieczna. Siłą rzeczy coraz częściej jeździmy forkiem a to na miejscu kusi w teren. Tutaj rodzi sie dylemat przy oponach na lato. Forek dość dziwny bo to jest SG 2,0 125KM z 4EAT. Do tego biały z szarym dołem tak więc pomylić go z innym ciężko. W zimie smigam na agresywnej zimówice 205/70r15 a latem miałem zupełnie asfaltowe opony 215/60R16 (felgi z legacy) Teraz chce założyć AT Goleander G102 i do wyboru mamy 215/65R16 lub 205/65R15 Wolałbym oponę węższą ale ona daje standardowy prześwit. Mam w garażu podkładki 1cm od Subaraka i planuje też płyte alu pod silnik. Opona 215/65R16 zwiększa dość sporo prześwit ale boje się ,ze zamuli juz i tak bardzo mułowaty samochód. Co radzicie? RAV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 A rozważałeś wstawienie wyższych sprężyn? Ja np u siebie na tyle mam +35mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Większa opona to tylko 6,5mm prześwitu w tym przypadku. Raczej nie przepaść. W ogóle różnica nie jest ogromna, a z mojego doświadczenia automat sprawia, że mniej czuć zwiększenie promienia opony (mam w Ssangyongu opony o promieniu 3 cm większym a domyślam się, że nie jest on szybszy niż forek 125km) niż przy skrzyni ręcznej - praca przetwornika momentu maskuje wydłużenie przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Cześć, Mam 2 Forki z różnymi oponami at. w SG9 2.0 NA mam GEOLANDAR A/T-S G012 215/65 R16 - opona zaskakująco cicha. W terenie nie miałem okazji sie więcej pobawić więc ciężko mi coś więcej powiedzieć. w SG5 2.5 NA A/T mam General GRABBER AT2 215/65 R16 - głośna opona. nieźle sprawuje się w terenie ale nie było problemu z jazdą w góry w zimie. SG5 mam podniesioną na podkładkach o 3cm, w obu przypadkach zdarza się że opona przytrze przy maksymalnym skręcie i jakimś obciążeniu ale nie niszczy nadkola (pewnie brakuje z 0,5 cm) Jestem z Krakowa więc możesz się przejechać i zobaczyć czy ci odpowiada. Na razie na automacie bo w SG9 mam zimówki. Planuje w weekend przejechać się dzieś po górkach, możemy się umówić. Mułowatości nie odczułem ale nie jestem mistrzem startu z pod świateł. Na g012 byłem na trasach 600 km bez najmniejszego problemu. Płytę mam w SG9 od forumowicza (robi na zamówienie). Bardzo polecam. Maciek Edytowane 1 Marca 2016 przez coocer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAV Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Dzieki za odzew. Opdowiem po kolei: Pawel-Wro: mam bardzo zdrowe SLS - kupiłem autko używane u dilera Subaru z nowym tylnym zawieszeniem. Nie myślę wiec o spręzynach- pewnie w przyszłości. Afik: nie można porównywać wprost - domyślam sie ze masz diesal w tym SongYungu - ja kiedyś w samuraiu 1,3L zmiełem opony z 195/75 na 215/75 i V bieg nie miał racji bytu. Skończyło sie na wstawieniu silnika z Glofa III 1,8 GT i zawieszeniu na spręzynach i 31" simexie Jak zmieniałem w TDI (Defender z 32 na 33" i Discovery z 28" na 32") to nie odczuwałem spadku bardzo, ale juz w XJ 4,0 benzyna z 28 na 32" czuć duże zamulenie auta. Na szczęście duzy silnik więc daje radę. Tutaj liczy sie moment obrotowy, a w wolnossącej benzynie to co innego. Ja mam stary silnik SOHC 125KM coocer: Twój skoro jest z 2005, to znaczy ,ze silnik mocniejszy i dodatkowo MT - porównanie będzie mało obrazowe Ogólnie uważam ,ze 4EAT z silnikiem 2,0NA to porażka - za mały moment. Na codzień Zona tym śmiga i Jej pasuje. Miałem okazje jechać Outbeckiem 1999 (156KM) 2,5NA na AT i to juz inna bajka a Legacy z 2007 na 5EAT to już w ogóle marzenie. Podkładek 3cm do puki zawieszenie fabryczne zdrowe wkładać nie chce bo autko 90% jeździ po asfalcie. A po za tym te 1cm juz są na półce i nie wymaga wymiany śrub do regulacji geometrii. Skoro Tobie czasem przyciera ta 215/65 przy lifcie 3cm to chyba nie ma co myśleć u ich zakładaniu u mnie. Co do wyjazdów - ciężko z czasem ( 3 małych dzieci), ale jak byś potrzebował jakiś teren forkiem sprawdzić gdzie masz obawy, to mogę jechać XJ jako zabezpieczenie ratowniczo-holownicze (32" AT/MT, wyciągarka, liny itp są) RAV P.S. Znacie więcej egzemplarzy 2,0NA (125KM) z 4EAT ? Edytowane 2 Marca 2016 przez RAV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Podkładek 3cm do puki zawieszenie fabryczne zdrowe wkładać nie chce bo autko 90% jeździ po asfalcie. NIe widze żadnej różnicy w prowadzeniu auta po asfalcie. Skoro Tobie czasem przyciera ta 215/65 przy lifcie 3cm to chyba nie ma co myśleć u ich zakładaniu u mnie. W 2 forku mam ten sam rozmiar w oponie którą wybrałeś bez liftu i obciera tak samo, lift nie ma wpływu. Poczekaj trochę, jak będzie wiosna to się przejedziesz na tej oponie. Ja byłem zaskoczony jak jest cicha. Maciek Co do wyjazdów - ciężko z czasem ( 3 małych dzieci), ale jak byś potrzebował jakiś teren forkiem sprawdzić gdzie masz obawy, to mogę jechać XJ jako zabezpieczenie ratowniczo-holownicze (32" AT/MT, wyciągarka, liny itp są) Ahhh zazdroszczę, btw mam jakąś małą przenośną wyciągarkę tylko z czasem podobnie jak u Ciebie, nie miałem czasu żeby ją użyć. Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAV Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Na alledrogo znalazłem tylko takie podkładki 3cm do forka 3 coocer: Gdzie kupowałeś do SG (2) ? Afik: w avatarze masz good yeer duratrac chyba RAV Edytowane 2 Marca 2016 przez RAV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Prv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Afik: w avatarze masz good yeer duratrac chyba RAV Dobre oko! ale nie ma rozmiaru do forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAV Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Duratrac to dla mnie złoty środek, Z wiekiem się człowiek wycisza wiec MT i simex zamieniłem na takie własnie. Obecnie 3 komplet użytkuje. Szkoda ,ze nie ma rozmiaru - była by to idealna opona do SUV z aspiracjami - również na zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się