sebjan Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Cześć, Całkiem niedawno zaczęła się moja przygoda z Subaru kupiłem używane Suabru Legacy rocznik 2007 przeb. 150k. Po sprawdzeniu u mechaników miała być kosmetyka (pytanie co dla kogo znaczy kosmetyka) a okazuję się że jest więcej przy nim pracy: - pierwsza wątpliwa sprawa to spalanie Pb auto powinno mieścić się w granicach 12 - 14l w ruchu miejskim a jest 17 - 18l przy spokojnej jeździe. - proszę o pomoc jaki jest prawidłowy odczyt przepływomierza na biegu jałowym? (wyłączone A/C) mój wskazuję 3.2 g/s informacji w sieci jest wiele i przyznam że już się pogubiłem. - niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz słyszę delikatnie miauczenie w środkowej części samochodu przy niższej prędkości tj. 30-40 km/h gdzieś wyczytałem że może to być podpora wału. - słychać również pompę wspomagania z tego co wyczytałem na forum podobno warto wymienić oring przy przewodzie od pompy. Czy powinienem odpowietrzać układ po takiej operacji ?? Serdeczne dzięki za pomoc Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Jeśli chodzi o spalanie to na celowniku zawsze jest pierwsza sonda Czy kolor spalin jest w normie? Podłącz do kompa i sprawdź sondę Miauczenie? A nie miałeś nigdy kota który znikną w dziwnych okolicznościach? A tak serio to jak brzmi ten dźwięk dokładnie ? Może jakieś łożysko? Oring sobie daruj jeśli słychać pompę to znaczy ze jej żywot się kończy A wspomaganie działa poprawnie? Wspomaganie samo się odpowietrzy wystarczy ruch kierownicą w prawo i lewo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebjan Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Sonde pierwszą wymieniłem na nową. Co do koloru spalin to jaki powinien być?? zwrócę na to uwagę. Miauczenie ( dokładnie ten sam dźwięk https://www.youtube.com/watch?v=ER4j750nfmo) słychać w przedziale od 3k do 4k obrotów szczególnie na 2-3 biegu, być może ten typ tak ma. Pompę wspomagania słychać przy maksymalnym skręcie prawo/lewo na wyższych obrotach przy czym wspomaganie działa poprawnie. Nie wiem jeszcze co z tym przepływomierzem póki co daje odczyt 3.2 g/s a gdzie nie czytam powinno być ok 2.6 g/s czy może to wpłynąć znacząco na spalanie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Pompa musi wyć przy maksymalnym skręcie , to zupełnie normalne Co do koloru spalin to sprawdź czy nie jest zbytnio czarny Edytowane 3 Lutego 2016 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebjan Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Co do tego miauczenia wyczytałem że może to być łożysko dyferencjału, czy zużyte łożysko może wpłynąć na spalanie ?? Jaki może być koszt wymiany łożyska a może łożysk? Czy ktoś może mi polecić jakiś dobry warsztat Suabaru w Warszawie? Rozumiem że wskazania przepływomierza są poprawne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Nie zgodzę się z tym o-ringiem i pompą. Moja też już "się skończyła" i już prawie kładłem 3k netto + VAT za nową, ale po wymianie o-ringa i przewodów od pompy mam spokój od 2 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 A sprawdziłeś czy nowa sonda daje dobre odczyty? Tak dla pewności - kiedyś wymieniałem sondę na nową niesprawną. I co do spalania, to robisz jakieś dłuższe trasy? Czy jazda po mieście to 5km i koniec? Bo przy niższych temperaturach i takich odległościach niewielkich to będziesz miał takie spalanie. Ja mam nalatane prawie 250k i mój tak nie miauczy, to chyba nie powinno tak być... na wyższych biegach też słyszysz ten dźwięk? A pompa przy maksymalnym skręcie zawsze będzie wyła I przed wymianą na nową warto zrobić mały remoncik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebjan Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Ok sprawdzę odczyty sondy:) co do odległości to w większości są to krótkie odcinki ok 10 km na trasie faktycznie spalanie spada sporo. Miauczenie jest uporczywe generalnie nasila się przy niższych prędkościach na 2-3 biegu w okolicach 3-4k obrotów być może jakieś zużyte i stawia opór przez co spalanie też wzrasta ?? Co do pompy zamówie oring i wymienie w końcu to nie duży koszt a może się okaże że będzie pracować lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 A niby który oring się wymienia? Jeśli Pompa chodzi dobrze i wyje tylko przy całkowitym skrecie to poco grzebać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Jeżeli tylko przy maks skręcie to faktycznie sens jest mniejszy. Oring o którym mowa znajduje się na króćcu wlotowym do pompy (na górze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 To jest tylko uszczelnienie pomiędzy zbiorniczkiem a pompą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Być może, ale u mnie (i kilku innych osó pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 A u mnie to kiedyś cieklo i wspomaganie działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się