sherif Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 W czym ten układ jest lepszy ? Odpowiedź jest prosta. Przyjemność z jazdy. Byłem przeciwnikiem skrzyń automatycznych do czasu zaprzyjaźnienia się ze skrzynią w BMW (8-biegowa ZF) i CVT w Outbacku z 2014r. 2-sprzęgłowe jakoś mnie nie zwaliły z nóg. Tym bardziej klasyczne (stare) automaty 4-5 biegowe. Może były bardziej niezawodne. Wóz drabiniasty też był niezawodny. Coś jak wybór między piękną kobietą, o którą będziesz zazdrosny a starym paszczurem na którego nawet nie spojrzysz, ale obiad ugotuje i śpisz spokojnie Co kto lubi. P.S. Nie słyszałem o przypadkach wysypania się CVT w SUBARU (choć aż tak bardzo się nie interesowałem). Napisałeś, że "niedostatki mocy (przy H6) nadrobi z nadwyżką lepszym układem jezdnym i skrzynią biegów" Skrzynia biegów ok, ale co jest w nim innego i lepszego w układzie jezdnym od H6 z 5EAT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Myślę, że niedostatki mocy (przy H6) nadrobi z nadwyżką lepszym układem jezdnym i skrzynią biegów. W czym ten układ jest lepszy ? Skrzynia to sprawa dyskusyjna, oczywiście w połączeniu z cvt auto jest szybsze, ale i tak daleko do wolnej skrzynie 5EAT w połączeniu z H6 . Niestety słyszałem już o dwóch przypadkach wysypania się cvt w kilku letnim aucie o czym nie słyszałem w przypadku tradycyjnej skrzyni Jak się patrzy na dane H6 z USA to CVT i 5eat do 60 mil jest podobnie (nieco szybciej dla CVT, ale to możne kwestia pomiaru) Mniejsze jest zużycie paliwa. https://www.0-60specs.com/subaru-outback-0-60-times/ Napisałeś, że "niedostatki mocy (przy H6) nadrobi z nadwyżką lepszym układem jezdnym i skrzynią biegów" Skrzynia biegów ok, ale co jest w nim innego i lepszego w układzie jezdnym od H6 z 5EAT ? Active Torque Vectoring, x-mode, ale brak za to brak VTD. Edytowane 3 Lutego 2016 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Niestety słyszałem już o dwóch przypadkach wysypania się cvt w kilku letnim aucie ... Słyszałeś Dwa lata temu wyruszyliśmy w dwa auta nad morze do Dąbek, my Forkiem, kolega nową Rav4 CVT benzynka. Kolega ciągnął przyczepkę ze skuterem. A że doszedł do wniosku że lepiej radzi sobie w trybie manualnym to pstrykał manetkami i pod Szczecinkiem toyka zdechła. Laweta i wymiana skrzyni. Z Belgii przyjechali po skrzynię bo nie uwierzyli że można ją zakatować. Dla mnie CVT to taki sam mechanizm jak inny. Mocno przeciążysz lub nie wymienisz olej na czas to musi paść i nie ma co szukać drugiego dna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Active Torque Vectoring, x-mode, ale brak za to brak VTD. a tak w bardziej przystępnym języku, co ten Vectoring daje ? Co to X-mode, jakieś elektroniczne szpery ? Duży minus to dla mnie brak nivo i to faktycznie przy wakacyjnych wyjazdach może się przekładać na prowadzenie, ale na minus dla nowego. Nie wiem jak z samym układem kierowniczym, w starszych był hydrauliczny w nowych obiło mi się o uszy, że jest elektryczny a to też nie oznacza lepiej, bo zazwyczaj jest mniej wyczuwalny. Kolejna sprawa to wysokość i waga, które zazwyczaj negatywnie wpływa na prowadzenie. Jak przesiadłem się z H4 na H6 jedno z pierwszych pytań w serwisie było czy są jakieś różnice w zawieszeniu, bo auto inaczej się prowadzi, podobno nie byłem pierwszy z tym pytaniem. Auto jest cięższe i wielu czuje różnice. Niestety słyszałem już o dwóch przypadkach wysypania się cvt w kilku letnim aucie ... Słyszałeś Dwa lata temu wyruszyliśmy w dwa auta nad morze do Dąbek, my Forkiem, kolega nową Rav4 CVT benzynka. Kolega ciągnął przyczepkę ze skuterem. A że doszedł do wniosku że lepiej radzi sobie w trybie manualnym to pstrykał manetkami i pod Szczecinkiem toyka zdechła. Laweta i wymiana skrzyni. Z Belgii przyjechali po skrzynię bo nie uwierzyli że można ją zakatować. Dla mnie CVT to taki sam mechanizm jak inny. Mocno przeciążysz lub nie wymienisz olej na czas to musi paść i nie ma co szukać drugiego dna. Tak, mam zaufany serwis i znam dobrze jego właściciela, który ma olbrzymie doświadczenie w tej marce, przerabia więcej Subaru niż niejedno ASO . Nigdy bajek mi nie opowiada. Obie padły w auta serwisowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Obie padły w auta serwisowanych. Niedobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Active Torque Vectoring, x-mode, ale brak za to brak VTD. a tak w bardziej przystępnym języku, co ten Vectoring daje ? Co to X-mode, jakieś elektroniczne szpery ? Duży minus to dla mnie brak nivo i to faktycznie przy wakacyjnych wyjazdach może się przekładać na prowadzenie, ale na minus dla nowego. Nie wiem jak z samym układem kierowniczym, w starszych był hydrauliczny w nowych obiło mi się o uszy, że jest elektryczny a to też nie oznacza lepiej, bo zazwyczaj jest mniej wyczuwalny. Kolejna sprawa to wysokość i waga, które zazwyczaj negatywnie wpływa na prowadzenie. Jak przesiadłem się z H4 na H6 jedno z pierwszych pytań w serwisie było czy są jakieś różnice w zawieszeniu, bo auto inaczej się prowadzi, podobno nie byłem pierwszy z tym pytaniem. Auto jest cięższe i wielu czuje różnice. W skrócie Vectoring poprawia zachowanie samochodu w zakrętach. X-mode to taki tryb terenowy szpery zdaje się też + sterowanie skrzynią. Brak nivo to faktycznie spory brak, Z drugiej strony OBK to nie samochód sportowy. Za dużo w prowadzeniu nie można wymagać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Duży minus to dla mnie brak nivo i to faktycznie przy wakacyjnych wyjazdach może się przekładać na prowadzenie, ale na minus dla nowego. Też się tego obawiałem. Po pierwszym wyjeździe wakacyjnym okazało się, że obawy są bezpodstawne. Mimo dużego obciążenia nadwozie obniża się w niewielkim stopniu. Nowy OBK nie buja się tak jak poprzednik, przez co prowadzi się dużo bardziej precyzyjnie i komfortowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Duży minus to dla mnie brak nivo i to faktycznie przy wakacyjnych wyjazdach może się przekładać na prowadzenie, ale na minus dla nowego. Też się tego obawiałem. Po pierwszym wyjeździe wakacyjnym okazało się, że obawy są bezpodstawne. Mimo dużego obciążenia nadwozie obniża się w niewielkim stopniu. Nowy OBK nie buja się tak jak poprzednik, przez co prowadzi się dużo bardziej precyzyjnie i komfortowo. czyli taki twardy ? Nie wiem o jaki poprzedniku piszesz, ale My07-09 (EUDM) nie buje się i jeździ poprawnie. Układ kierowniczy daje także bardzo dobre odczucie kierowania, dlatego pytam się w czym jest tak różnica. Ten układ terenowy może w specyficznych warunkach i dla niektórych osób coś pomóc dla mnie bezużyteczny. Nie wiem jak z tym całym wektoringiem, ale jakoś te elektroniczne bajery mnie nie ruszają. Osobiście wole tradycyjną szpere i nivo. Jeszcze odnośnie braku nivom przynajmniej tyle dobrego jak piszesz, że daje radę zwykłę zawieszenie, prawdopodbnie jest twardsze. Ciekaw jestem jak będzie się zachowywać po kilku latach i ciężkim zbiorniku lpg w bagażniku. W starszych modelach była taka różnica pomiędzy LGC a OBK, że w przypadku tego pierwszego padały sprężyny (przy lpg dużo szybciej) a tył siedział. W OBK nie. Tyle, że LGC był niższy. W skrócie Vectoring poprawia zachowanie samochodu w zakrętach. X-mode to taki tryb terenowy szpery zdaje się też + sterowanie skrzynią. Brak nivo to faktycznie spory brak, Z drugiej strony OBK to nie samochód sportowy. Za dużo w prowadzeniu nie można wymagać. Nie, ale, że jest lepiej też wątpie. Prowadzenie MY09 jest dla mnie wystarczająco dobre i więcej od samochodu nie oczekuje Edytowane 3 Lutego 2016 przez sherif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 mam prywatny my14 i sluzbowy my15 twardy to jest stary model z sls-ami Tapniete z xperii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Ja z kolei nie wiem czy się śmiać czy płakać. W moim Outbacku SBD CVT po zakrętach nie poszaleję, zwyczajnie je pokonuję. Obserwując inne auta w lusterku całkiem szybko i najczęściej bez hamulca. Co z tego kiedy emocji w tym nie ma. Do tego komfort i EyeSight, który o dziwo działa. Dochodzi do tego, że jadąc w kolumnie bądź w korku zostawiam "jazdę" systemowi a sam zajmuję się gadaniem przez telefon, sprawdzaniem wiadomości itp. Do tego komfort i cisza... Wszystko super... ale czy tego chciałem? Zastanowię się przez kolejne kilka tysięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się