Jump to content

Popłakuje coś spod maski


eex2
 Share

Recommended Posts

Forek MY09, 2.5XT. Pojawił się taki dość cichy jeszcze dzwięk, jakby ''uuuuuuaaa'' ale tylko przy mocniejszym dodaniu gazu >50%.

  1. Słychać to najlepiej jak się przyspiesza od 2000 do 3000obr/min na 3 biegu, ale także na 2 i słabiej już na 4.
  2. Częstotliwość dzwięku w miarę stała, albo wręcz niezależna od biegu, obrotów silnika i prędkości jazdy.
  3. Po odjęciu gazu znika mimo utrzymania prędkości jazdy.
  4. Przy wyższych obrotach nie słychać w ogólnym hałasie silnika itd. Podobnie przy flegmatycznej jeździe.
  5. Na luzie przegazownie:  cisza.
  6. Sprawdzone wszystko na dolocie w tym połączenia z intercoolerem - brak nieszczelności.
  7. Brak spadku mocy
  8. Brak szarpanie
  9. Zużycie paliwa ok w normie
  10. Przebieg 75kkm
  • Blow Off Valve - uszczelka? (Edit: chodziło mi o waste gate czyli bocznikujacy turbinę)
  • Pompa paliwowa?
  • Uszczelka pod głowicą?
  • Mini-dziurka/szczelina w wydechu?
  • Coś w skrzyni biegów
  • Pasek, rolka napinająca?

Będę z tym jeździł aż się ew. to coś mocniej ''zdeklaruje''

 

Co o tym myślicie?

Edited by eex2
Link to comment
Share on other sites

Długo go masz ?

 

Nie wiem jak z Twoich ust wydobywa się dźwięk 

 

''uuuuuuaaa''
ale jeżeli mowa o świście to po prostu turbo, a zakres 2000-3000 to start turbo :D 
Link to comment
Share on other sites

 

Długo go masz ?

 

Nie wiem jak z Twoich ust wydobywa się dźwięk 

 

''uuuuuuaaa''
ale jeżeli mowa o świście to po prostu turbo, a zakres 2000-3000 to start turbo :D 

 

 

Świst turbo (wysoki dzwięk o rosnącej częstotliwości) nie zmienił się i jest niezależnie od tego efektu.

 

To co słychać - tak od miesiąca bez większych zmian - to raczej takie jednostajne wycie - jak wilka :)

Wystarczy wcisnąć mocno gaz przy 2000obr/min i na 3 biegu przy 3 tys. słychać najwyraźniej. Potem już ginie w tle. Na 5 biegu nie słyszę. Na 4 słabo ale słychać. Na 2 słychać podobnie jak na 3. Na 1 jazgot wiec nie wsłuchuję się.

Link to comment
Share on other sites

Od 2000obr. startuje turbo? Myslalem, ze wyzej.

3200 to max Nm. 2.5 ma mocny dół. Jak ostatnio wsiadłem do Imprezy STI to lekko się zdziwiłem, że silnik zrywa się do lotu w okolicach 4 tys. W XT 2.5 leci praktycznie od 2.5.

Link to comment
Share on other sites

...tylko mi nie mówcie, że to to turbo za 7tysi

nie za 7... jak umiera turbo, to raczej zobaczysz (dym), a nie usłyszysz gwizd o stałej częstotliwości. Jak pisałeś wcześniej - jeździsz aż się rozpłacze, chyba że płacze też na "luzie", wtedy można zapuścić nosa pod maskę i szukać. Ale to i też nie wiadomo - ja tak już drugi miesiąc szukam co mi płacze w okolicy lewj głowicy i nie mogę znaleźć... Zaczęło płakać po jeździe bardzo nierówną drogą. Podejrzewam któryś z zaworów regulacyjnych, ze względu na w miarę stałą częstotliwość płaczu... Wtryski też mi trochę "popłakują" pomiędzy 2000 a 3000 (stały uuuuiii) i nic... wszystko żyje ;)

 

Jeszcze jedno - napisałeś, że płacze pomiędzy 2 a 3kRPM. Czy dźwięk się zmienia pomiędzy jazdą na podciśnieniu (stała prędkość), a pedałem w podłodze (WOT?). Powiedzmy - na 5 biegu, kiedy auto nie ma jeszcze czym iść. Próbowałeś to diagnozować w ten sposób?

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj na trasie testowałem:

Nie zależy od obciążenia elektrycznego (reflektory), ani od klimy.

Tak jak pisałem, dzwięk tylko przy wciskaniu gazu. Na 5 biegu nie jest słyszalny. Słychać na 2 i 3 i trochę 4.

Nie zależy od obrotów.

 

Pozostaje czekać.

Link to comment
Share on other sites

U mnie bylo łożysko napinacza klimy, najpierw podejdź do pierwszego lepszego diagnosty niech posłucha

Diagnostów to może sobie lepiej odpuść na rzecz normalnego mechanika. Mi kiedyś Pan ze stacji kontroli stwierdził, że mam pękniętą uszczelkę pod głowicą, bo w tłumiku miałem trochę wody ;)

Od tamtego czasu codziennie widzę na drodze (szczególnie w korkach) masę samochodów z pękniętą uszczelką pod głowicą :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...