eex2 Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 (edited) Forek MY09, 2.5XT. Pojawił się taki dość cichy jeszcze dzwięk, jakby ''uuuuuuaaa'' ale tylko przy mocniejszym dodaniu gazu >50%. Słychać to najlepiej jak się przyspiesza od 2000 do 3000obr/min na 3 biegu, ale także na 2 i słabiej już na 4. Częstotliwość dzwięku w miarę stała, albo wręcz niezależna od biegu, obrotów silnika i prędkości jazdy. Po odjęciu gazu znika mimo utrzymania prędkości jazdy. Przy wyższych obrotach nie słychać w ogólnym hałasie silnika itd. Podobnie przy flegmatycznej jeździe. Na luzie przegazownie: cisza. Sprawdzone wszystko na dolocie w tym połączenia z intercoolerem - brak nieszczelności. Brak spadku mocy Brak szarpanie Zużycie paliwa ok w normie Przebieg 75kkm Blow Off Valve - uszczelka? (Edit: chodziło mi o waste gate czyli bocznikujacy turbinę) Pompa paliwowa? Uszczelka pod głowicą? Mini-dziurka/szczelina w wydechu? Coś w skrzyni biegów Pasek, rolka napinająca? Będę z tym jeździł aż się ew. to coś mocniej ''zdeklaruje'' Co o tym myślicie? Edited December 9, 2015 by eex2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Gdzieś możesz mieć nieszczelny/przerdzewiały/itp. wydech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Długo go masz ? Nie wiem jak z Twoich ust wydobywa się dźwięk ''uuuuuuaaa'' ale jeżeli mowa o świście to po prostu turbo, a zakres 2000-3000 to start turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Od 2000obr. startuje turbo? Myslalem, ze wyzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Długo go masz ? Nie wiem jak z Twoich ust wydobywa się dźwięk ''uuuuuuaaa''ale jeżeli mowa o świście to po prostu turbo, a zakres 2000-3000 to start turbo Świst turbo (wysoki dzwięk o rosnącej częstotliwości) nie zmienił się i jest niezależnie od tego efektu. To co słychać - tak od miesiąca bez większych zmian - to raczej takie jednostajne wycie - jak wilka Wystarczy wcisnąć mocno gaz przy 2000obr/min i na 3 biegu przy 3 tys. słychać najwyraźniej. Potem już ginie w tle. Na 5 biegu nie słyszę. Na 4 słabo ale słychać. Na 2 słychać podobnie jak na 3. Na 1 jazgot wiec nie wsłuchuję się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Od 2000obr. startuje turbo? Myslalem, ze wyzej. 3200 to max Nm. 2.5 ma mocny dół. Jak ostatnio wsiadłem do Imprezy STI to lekko się zdziwiłem, że silnik zrywa się do lotu w okolicach 4 tys. W XT 2.5 leci praktycznie od 2.5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Przypominam, że turbo pracuje w całym zakresie obrotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted December 10, 2015 Author Share Posted December 10, 2015 ...tylko mi nie mówcie, że to to turbo za 7tysi Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted December 11, 2015 Share Posted December 11, 2015 ...tylko mi nie mówcie, że to to turbo za 7tysinie za 7... jak umiera turbo, to raczej zobaczysz (dym), a nie usłyszysz gwizd o stałej częstotliwości. Jak pisałeś wcześniej - jeździsz aż się rozpłacze, chyba że płacze też na "luzie", wtedy można zapuścić nosa pod maskę i szukać. Ale to i też nie wiadomo - ja tak już drugi miesiąc szukam co mi płacze w okolicy lewj głowicy i nie mogę znaleźć... Zaczęło płakać po jeździe bardzo nierówną drogą. Podejrzewam któryś z zaworów regulacyjnych, ze względu na w miarę stałą częstotliwość płaczu... Wtryski też mi trochę "popłakują" pomiędzy 2000 a 3000 (stały uuuuiii) i nic... wszystko żyje Jeszcze jedno - napisałeś, że płacze pomiędzy 2 a 3kRPM. Czy dźwięk się zmienia pomiędzy jazdą na podciśnieniu (stała prędkość), a pedałem w podłodze (WOT?). Powiedzmy - na 5 biegu, kiedy auto nie ma jeszcze czym iść. Próbowałeś to diagnozować w ten sposób? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 Dzisiaj na trasie testowałem: Nie zależy od obciążenia elektrycznego (reflektory), ani od klimy. Tak jak pisałem, dzwięk tylko przy wciskaniu gazu. Na 5 biegu nie jest słyszalny. Słychać na 2 i 3 i trochę 4. Nie zależy od obrotów. Pozostaje czekać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamin Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 U mnie bylo łożysko napinacza klimy, najpierw podejdź do pierwszego lepszego diagnosty niech posłucha Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek_sz Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 U mnie bylo łożysko napinacza klimy, najpierw podejdź do pierwszego lepszego diagnosty niech posłucha Diagnostów to może sobie lepiej odpuść na rzecz normalnego mechanika. Mi kiedyś Pan ze stacji kontroli stwierdził, że mam pękniętą uszczelkę pod głowicą, bo w tłumiku miałem trochę wody Od tamtego czasu codziennie widzę na drodze (szczególnie w korkach) masę samochodów z pękniętą uszczelką pod głowicą :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now