eex2 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Forek MY09, 2.5XT. Pojawił się taki dość cichy jeszcze dzwięk, jakby ''uuuuuuaaa'' ale tylko przy mocniejszym dodaniu gazu >50%. Słychać to najlepiej jak się przyspiesza od 2000 do 3000obr/min na 3 biegu, ale także na 2 i słabiej już na 4. Częstotliwość dzwięku w miarę stała, albo wręcz niezależna od biegu, obrotów silnika i prędkości jazdy. Po odjęciu gazu znika mimo utrzymania prędkości jazdy. Przy wyższych obrotach nie słychać w ogólnym hałasie silnika itd. Podobnie przy flegmatycznej jeździe. Na luzie przegazownie: cisza. Sprawdzone wszystko na dolocie w tym połączenia z intercoolerem - brak nieszczelności. Brak spadku mocy Brak szarpanie Zużycie paliwa ok w normie Przebieg 75kkm Blow Off Valve - uszczelka? (Edit: chodziło mi o waste gate czyli bocznikujacy turbinę) Pompa paliwowa? Uszczelka pod głowicą? Mini-dziurka/szczelina w wydechu? Coś w skrzyni biegów Pasek, rolka napinająca? Będę z tym jeździł aż się ew. to coś mocniej ''zdeklaruje'' Co o tym myślicie? Edytowane 9 Grudnia 2015 przez eex2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Gdzieś możesz mieć nieszczelny/przerdzewiały/itp. wydech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Długo go masz ? Nie wiem jak z Twoich ust wydobywa się dźwięk ''uuuuuuaaa'' ale jeżeli mowa o świście to po prostu turbo, a zakres 2000-3000 to start turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Od 2000obr. startuje turbo? Myslalem, ze wyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Długo go masz ? Nie wiem jak z Twoich ust wydobywa się dźwięk ''uuuuuuaaa''ale jeżeli mowa o świście to po prostu turbo, a zakres 2000-3000 to start turbo Świst turbo (wysoki dzwięk o rosnącej częstotliwości) nie zmienił się i jest niezależnie od tego efektu. To co słychać - tak od miesiąca bez większych zmian - to raczej takie jednostajne wycie - jak wilka Wystarczy wcisnąć mocno gaz przy 2000obr/min i na 3 biegu przy 3 tys. słychać najwyraźniej. Potem już ginie w tle. Na 5 biegu nie słyszę. Na 4 słabo ale słychać. Na 2 słychać podobnie jak na 3. Na 1 jazgot wiec nie wsłuchuję się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Od 2000obr. startuje turbo? Myslalem, ze wyzej. 3200 to max Nm. 2.5 ma mocny dół. Jak ostatnio wsiadłem do Imprezy STI to lekko się zdziwiłem, że silnik zrywa się do lotu w okolicach 4 tys. W XT 2.5 leci praktycznie od 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Przypominam, że turbo pracuje w całym zakresie obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 ...tylko mi nie mówcie, że to to turbo za 7tysi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 ...tylko mi nie mówcie, że to to turbo za 7tysinie za 7... jak umiera turbo, to raczej zobaczysz (dym), a nie usłyszysz gwizd o stałej częstotliwości. Jak pisałeś wcześniej - jeździsz aż się rozpłacze, chyba że płacze też na "luzie", wtedy można zapuścić nosa pod maskę i szukać. Ale to i też nie wiadomo - ja tak już drugi miesiąc szukam co mi płacze w okolicy lewj głowicy i nie mogę znaleźć... Zaczęło płakać po jeździe bardzo nierówną drogą. Podejrzewam któryś z zaworów regulacyjnych, ze względu na w miarę stałą częstotliwość płaczu... Wtryski też mi trochę "popłakują" pomiędzy 2000 a 3000 (stały uuuuiii) i nic... wszystko żyje Jeszcze jedno - napisałeś, że płacze pomiędzy 2 a 3kRPM. Czy dźwięk się zmienia pomiędzy jazdą na podciśnieniu (stała prędkość), a pedałem w podłodze (WOT?). Powiedzmy - na 5 biegu, kiedy auto nie ma jeszcze czym iść. Próbowałeś to diagnozować w ten sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Dzisiaj na trasie testowałem: Nie zależy od obciążenia elektrycznego (reflektory), ani od klimy. Tak jak pisałem, dzwięk tylko przy wciskaniu gazu. Na 5 biegu nie jest słyszalny. Słychać na 2 i 3 i trochę 4. Nie zależy od obrotów. Pozostaje czekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 U mnie bylo łożysko napinacza klimy, najpierw podejdź do pierwszego lepszego diagnosty niech posłucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 U mnie bylo łożysko napinacza klimy, najpierw podejdź do pierwszego lepszego diagnosty niech posłucha Diagnostów to może sobie lepiej odpuść na rzecz normalnego mechanika. Mi kiedyś Pan ze stacji kontroli stwierdził, że mam pękniętą uszczelkę pod głowicą, bo w tłumiku miałem trochę wody Od tamtego czasu codziennie widzę na drodze (szczególnie w korkach) masę samochodów z pękniętą uszczelką pod głowicą :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się