Skocz do zawartości

metaliczne stukanie po odpaleniu.


andre82

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent impreza 2004 silnik ej20 n/a. Po odpaleniu przez 2-3 sekundy słychać metaliczne stukanie po czym ustaje,rozrząd OEM nowy, bez pompy wody. przy dodawaniu gazu powyżej 2,5 krpm znów pojawia się te stukanie. Temperatura silnika nie ma wpływu na stukanie. kontrolka smarowania gaśnie od razu bez mrygania. Co może być przyczyną?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napinacz rozrządu jak i reszta jest nowa.

Do jego sprawności czy poprawności działania nie ma to nic do rzeczy,zdarzają się nowe napinacze uszkodzone,wspominał o tym Carfit. ;)

 

 

Pompa oleju może tak stukać czy nie ma opcji?

A do tej pory była cicho?Ciśnienie oleju masz w normie,raczej nie to jest przyczyną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A u mnie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie po czym mrugnie raz na ulamek sekundy

Takie są objawy pękniętego smoka olejowego,tylko że zdarza się to przeważnie w 2,5T,ale widziałem już coś takiego w 2.0 N/A o przebiegu pod 300tys.km.

Chociaż równie dobrze może to być usterka czujnika ciśnienia oleju,kostki czy przewodów tegoż czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie po czym mrugnie raz na ulamek sekundy.Zwlaszcza jak olej ma juz najechane powyżej 4kkm

I tak od prawie 2 lat ;)

Bać sie?

U mnie były to objawy pękniętego smoka olejowego. Efekt pojawia sie po przebiegu 4 tys. km bo w wyniku zużycia olej "słabiej" się zasysa i wtedy szczelina u nasady smoka robi swoje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie raczej czujnik,bo latem przestał działać calkowicie(kontrolka w ogóle sie nie zapalała) i kiedy kupiłem nowy to ze strachu ;) sie baprawil i zaczął działać wiec nie wymieniałem.Ale z ciekawości przy chwili czasu wymienię.W poprzednim aucie bylo dokladnie tak samo z tym mrugnięciem.Ja jeździłem 4 lata (ok 50kkm) i nic sie nie dzialo,do dzisiaj auto jeździ.

Ale przy wymianie oleju na wiosnę zdejmę miske i oblulam smoka,chyba ze po wymianie czujnika ustanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie było i przed wymianą rozrządu, rozrząd wymieniony trochę wcześniej właśnie ze względu na te stuki bo podejrzany był napinacz. Sprawdziłem luzy zaworowe i lekki szok bo na wydechowych było 0.30 luzu,na ssących nie byo źle choć też większe niż górna granica.Zawory wyregulowane i stuki przestały się pojawiać silnik pali na dotyk i bardzo miło mruczy :yahoo: . Nie wiem czy były regulowane kiedykolwiek zawory auto było niby serwisowane w ASO ale  skąd takie duże luzy zaworowe? 

 

Bo_Lo nie masz co bać się mam identycznie z tą kontrolką,   Smoka kupiłem nowego i dalej to samo. Jak oliwka świeża kontrolka gaśnie zanim silnik zdązy zapracować, a jak już kilka tysi najechane to standard, mrugnie po odpaleniu.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Pany za odpowiedzi.

Co do stuków -u siebie nie zaobserwowałem,na zimnym jest delikatny piston slap ale tylko po dodaniu gazu i pod obciążeniem.Po rozgrzaniu znika całkowicie a latem nawet na zimnym nie ma.Poza tym subaru wydaje tyle różnych dźwięków w porównaniu do moich poprzednich aut(głównie mazd) ze przestałem sie przejmować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...