Jump to content

metaliczne stukanie po odpaleniu.


andre82
 Share

Recommended Posts

Pacjent impreza 2004 silnik ej20 n/a. Po odpaleniu przez 2-3 sekundy słychać metaliczne stukanie po czym ustaje,rozrząd OEM nowy, bez pompy wody. przy dodawaniu gazu powyżej 2,5 krpm znów pojawia się te stukanie. Temperatura silnika nie ma wpływu na stukanie. kontrolka smarowania gaśnie od razu bez mrygania. Co może być przyczyną?  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Napinacz rozrządu jak i reszta jest nowa.

Do jego sprawności czy poprawności działania nie ma to nic do rzeczy,zdarzają się nowe napinacze uszkodzone,wspominał o tym Carfit. ;)

 

 

Pompa oleju może tak stukać czy nie ma opcji?

A do tej pory była cicho?Ciśnienie oleju masz w normie,raczej nie to jest przyczyną. 

Link to comment
Share on other sites

A u mnie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie po czym mrugnie raz na ulamek sekundy.Zwlaszcza jak olej ma juz najechane powyżej 4kkm

I tak od prawie 2 lat ;)

Bać sie?

Link to comment
Share on other sites

 

 

A u mnie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie po czym mrugnie raz na ulamek sekundy

Takie są objawy pękniętego smoka olejowego,tylko że zdarza się to przeważnie w 2,5T,ale widziałem już coś takiego w 2.0 N/A o przebiegu pod 300tys.km.

Chociaż równie dobrze może to być usterka czujnika ciśnienia oleju,kostki czy przewodów tegoż czujnika.

Link to comment
Share on other sites

A u mnie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie po czym mrugnie raz na ulamek sekundy.Zwlaszcza jak olej ma juz najechane powyżej 4kkm

I tak od prawie 2 lat ;)

Bać sie?

U mnie były to objawy pękniętego smoka olejowego. Efekt pojawia sie po przebiegu 4 tys. km bo w wyniku zużycia olej "słabiej" się zasysa i wtedy szczelina u nasady smoka robi swoje...
Link to comment
Share on other sites

To u mnie raczej czujnik,bo latem przestał działać calkowicie(kontrolka w ogóle sie nie zapalała) i kiedy kupiłem nowy to ze strachu ;) sie baprawil i zaczął działać wiec nie wymieniałem.Ale z ciekawości przy chwili czasu wymienię.W poprzednim aucie bylo dokladnie tak samo z tym mrugnięciem.Ja jeździłem 4 lata (ok 50kkm) i nic sie nie dzialo,do dzisiaj auto jeździ.

Ale przy wymianie oleju na wiosnę zdejmę miske i oblulam smoka,chyba ze po wymianie czujnika ustanie .

Link to comment
Share on other sites

Stukanie było i przed wymianą rozrządu, rozrząd wymieniony trochę wcześniej właśnie ze względu na te stuki bo podejrzany był napinacz. Sprawdziłem luzy zaworowe i lekki szok bo na wydechowych było 0.30 luzu,na ssących nie byo źle choć też większe niż górna granica.Zawory wyregulowane i stuki przestały się pojawiać silnik pali na dotyk i bardzo miło mruczy :yahoo: . Nie wiem czy były regulowane kiedykolwiek zawory auto było niby serwisowane w ASO ale  skąd takie duże luzy zaworowe? 

 

Bo_Lo nie masz co bać się mam identycznie z tą kontrolką,   Smoka kupiłem nowego i dalej to samo. Jak oliwka świeża kontrolka gaśnie zanim silnik zdązy zapracować, a jak już kilka tysi najechane to standard, mrugnie po odpaleniu.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Dzieki Pany za odpowiedzi.

Co do stuków -u siebie nie zaobserwowałem,na zimnym jest delikatny piston slap ale tylko po dodaniu gazu i pod obciążeniem.Po rozgrzaniu znika całkowicie a latem nawet na zimnym nie ma.Poza tym subaru wydaje tyle różnych dźwięków w porównaniu do moich poprzednich aut(głównie mazd) ze przestałem sie przejmować ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...