Skocz do zawartości

Układ chłodzenia - dwa korki


ravo

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik to sti 96 czyli standardowo z wyrównawczym na górze metalowym i plastikowym malutkim na dole po prawej obok aku z którego powinien wychodzić wąż luzem z którego jak coś wywala płyn.

U mnie jest inaczej, chłodnica jest z automatu i ma także korek na chłodnicy pod korkiem jest wylot i do tego wylotu z chłodnicy podłączony jest właśnie ten wężyk z tego małego plastikowego czyli układ jest zamknięty przez to. Czy tak może być ? czy mam zaślepić ten dodatkowy wylot obok korka chłodnicy a tamten z plastikowego wrzucić luzem ?

Kurde mam nadzieję, że rozumiecie o czym piszę :) jak coś mogę zrobić foto ;)


nikt nic :( ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokombinowane masz z ta chłodnica,pewnie przód był bity i ktoś wymienił z nowszego rocznika,układ z 2 korkami jest bodajże od 2003r i wiele się to rozwiązanie nie rożni,ten wężyk z pod korka ma wchodzić do  rurki metalowej idącej wzdłuż chłodnicy z metalowego zbiorniczka na silniku do naczynia wyrównawczego plastikowego, z tej rurki metalowej  do zbiorniczka. tu masz rozrysowane http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_21/cooling_system/engine_cooling/

czyli jeszcze raz ciecz idzie z metalowego zbiorniczka po przez przewód metalowy wzdłuż chłodnicy z 2 wejściami na wysokości korka chłodnicy do jednego przewód z pod korka chłodnicy do drugiego wężyk do zbiorniczka plastikowego.


IMG_2961-resized.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej połącz wyjście z pod korka chłodnicy z ta metalowa rurka albo wstaw trójnik tak zęby wężyk z metalowej rurki i wężyk z pod korka wchodziły do plastikowego pojemnika,bo jak zaślepisz to pod korkiem może się robić mala poduszka powietrzna,nie wiem dokładnie jak jest ta chodnica wyprofilowana ale może ma tam mała komorę,to rozwiązanie dodatkowy korek ma za zadanie lepiej się odpowietrzać to jest porostu odpowietrznik na chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba się nie rozumiemy :) wstawię zdjęcie mojej poprzedniej białej bo nie zrobię już ładnego zdjęcia jak to wygląda na żywo :)

 

normalnie w tych latach jak na zdjęciu wężyk nad plastikowym zbiorniczkiem jest luzem i jak coś wywala płyn, u mnie jest chłodnica od automatu z dodatkowym korkiem i wyjściem pod nim i do tego wyjścia ktoś podłączył ten wężyk. Pytanie czy tak może być ?


zdjecie

post-4259-0-87473600-1445545855_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie nie może być ponieważ to właśnie jest odpowietrznik, wepnij się wężykiem  z pod korka w wężyk idący z metalowej do tego zbiorniczka przykrytego korkiem

196243753_4_644x461_czesci-graty-subaru-


na upartego jak ten korek żółty nie jest szczelny (a chyba jest) to by też mógło być jak ty masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy układzie z dwoma korkami istotne jest żeby ten u góry na kolektorze był o niższym ciśnieniu 1.1  a  ten na dole o wyższym 1.3

 

Układ z dwoma korkami wprowadzono po 2003r,  korek na chłodnicy  wyrzuca do wyrównawczego jeśli ciśnienie w chłodnicy wzrasta zbyt mocno i groziło by to jej uszkodzeniem.

 

Jeśli masz chłodnice do GC z korkiem u góry to jest to chłodnica  z wolnegossaka i od  GT'kowej  jest zdecydowanie cieńsza, także masz  downgrade do serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...