Skocz do zawartości

Dławienie się auta + check engine sonda.


Krzysiek's

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie zjawisko dławienie samochodu, występuje to zauważyłem przy pełnym zbiorniku paliwa tak do momentu połowy baku. Auto ma objaw taki jak by nie dostawało paliwa, dzieje się tak jadę sobie normalnie i około 2 do 2.5k RPM zaczyna autem szarpać wcisnę sprzęgło i obroty lecą do 0RPM po czym wracają do około 1k RPM nie dzieje się tak co chwilę tylko raz na jakiś czas przy stanie paliwa 1/1 do 1/2. Sytuacja na tyle dziwna że czasami auto potrafi nawet zgasnąć podczas jazdy... co robi się niebezpieczne. Zapobiegawczo dla takiej sytuacji obczaiłem że gdy zaczyna go tak przyszarpywać aby nie zgasł co zdarza się rzadko ale zdarza wystarczy dać mu w palnik i nie zgaśnie. Moje podejrzenie to przytkane odpowietrzenie zbiornika, lecz gdy odkręcam korek wlewu żadnego głośniejszego syku nie ma a raczej nie ma wcale ciężko to usłyszeć bo jak się odkręca korek to bezszelestnie to nie jest.Będę jeszcze próbował pojeździć zaraz po zatankowaniu do pełna bez zakręconego korka dla testu. Zastanawia mnie co jest tego przyczyną, co ciekawe check przy tym jak auto zgaśnie i odpali się ponownie nie pojawia się, ostatnio usunąłem check'a bo miał komp błąd sondy lambda pierwszej, jestem umówiony to zerkniemy czy czasami wtyczka nie łapie albo czy tam jakiegoś dziadostwa nie naleciało. Po usunięciu błędu sondy też sprawdzana na kompie poprzez program i coś też nie działała jak trzeba, więc będziemy na nią patrzeć a jak nic się nie zrobi to ją wymienię na nówkę. Co Panowie powiecie na to dławienie?  Ma to związek z niesprawną lambdą ?  Chciałbym uniknąć nie potrzebnych kosztów i wymiany dobrych części, zetknął się ktoś z takim objawem? Zastanawiam się czy nie lepiej by było oddać auto do gości ogarniającego Subaru niż kombinować z mechanikami co rzadko widują Subaru u siebie na warsztacie  :huh: 

Edytowane przez Krzysiek's
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dokładny kod błędu znasz czy to nie przypadkiem sama grzałka i błąd ten wydaje mi się że nie jest powiązany z twoim problemem . jeśli sonda ci zakłóca to jest prosty sposób na jej sprawdzenie wystarczy odłączyć ją na wtyczce i się przejechać wtedy bd miał pewność że to nie sonda . spróbuj jeszcze resetu kompa a i napisz jaki silnik masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie pomyślałem żeby kod błędu spisać po usunięciu błędu jeździłem tydzień i po tygodniu znów się pojawił dzisiaj, jutro jadę sprawdzić czy to ten sam błąd i przy okazji spiszę kod błędu wiem że przy tej sondzie miałem też jeszcze błąd ubogiej mieszanki ale to raczej spowodowane sondą. Spróbuje zrobić dwa testy jeden z korkiem a drugi odepnę wadliwą sondę i zobaczymy czy znajdzie się winowajca. Reset kompa masz na myśli zdjęcie klem aku na jakiś czas? Czy poprzez program? Silnik to jednostka ej20 2.0 oczywiście z dmuchawką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie kopci sprawdzę to dla pewności, co zauważyłem że ostatnio po zdjęciu nogi z gazu lubi sobie lekko postrzelać parę razy, przez co pewnie mam lekko okopcony zderzak przy wydechu bo mam go dosyć blisko. Jutro podepnę komputer spiszę kod i spróbuje z tym resetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kod błędu i tak : Sonda Lambda b1 s1 p0133 temperatura silnika : 90 stopni / obroty silnika : 1800RPM / Prędkość przy której wyskoczył błąd : 24km/h  Błąd usunąłem auto w poniedziałek leci na kanał na serwis klimy no i chłopaki popatrzą na tą sondę czy może kabel się nie przetarł czy z wtyczką coś nie halo, w ostateczności kupi się nową sondę. Według mnie sonda ma powiązanie z tym moim objawem szarpania auta czy przygasania z tego względu że przecież sonda steruje dawką paliwa dostarczanego do cylindrów i prawidłowym sterowaniem silnika racja? Padła też propozycja wyczyszczenia przepustnicy czy też tam się jakiś syf nie zebrał, z bovem będę musiał popatrzeć na niego z czym to się je wiem że czasami się właśnie podwieszał tzn nie za każdym razem że tak powiem "psykał" tak samo. Popatrzymy na sondę z przewodami jak nic tam nie będzie przerzucimy się na bova, powiedzcie mi czy coś takiego da się uratować czy w grę wchodzi tylko i wyłącznie wymiana na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda działa dopiero od 300 stopni i dopiero potem ustala najlepszy skład mieszanki . czasami się zdarza że zakłóca ona sygnał nawet jak jest zimna częściej się jednak psuje w ten sposób ze nie steruje składem mieszanki i samochód zaczyna więcej palić wiec jeśli jeśli ona ci zakłóca porostu ją odłącz na próbę wtedy bd działać tak jak na zimnym jeśli masz multimetr możesz sam sprawdzić działanie sondy albo zwykłym programem na obd2 sprawdź dokładne napięcie a nie tylko sam błąd jeśli masz taką możliwość. zresetowałeś kompa? może masz jakąś nieszczelność w układzie dolotowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem że dzieje się to tylko na ciepłym silniku czyli sonda osiąga na pewno tą temperaturę, sondę sprawdzałem programem na obd2 i właśnie nie było na niej napięcia a być powinno... W poniedziałek sprawdzę tą sondę kabel wtyczkę itp wydaje mi się że to ona jest winowajcą ponieważ ostatnio zaczęły mi iść marchewy z wydechu przy odpuszczaniu nogi z gazu jak auto poszarpywało wcześniej tego objawu nie było. Zastanawia mnie ten BOV co podpowiedział szociu czasami właśnie on mi dziwnie działa. Pierw na celownik idzie sonda bo brakuje z niej odczytu jakiegokolwiek napięcia posprawdzamy ją i najwyżej się ją wymieni koszt 400zł i będziemy badać co dalej. Podpowie ktoś co z tym BOV'em jest on rozbieralny w miarę do serwisu żeby go uszczelnić czy szkoda czasu i lepiej kupić nowy? W układzie dolotowym też dłubnę czy jest rzeczywiście szczelny. Pierwsze wieści myślę będą w poniedziałek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy masz jak przy nieszczelnym dolocie.  To że sonda  umarła  to efekt  zalewania jej paliwem z  powodu nieszczelności w dolocie.

 

Podobne objawy wielokrotnie na serwisie mieliśmy albo z powodu  nieszczelnego bov  albo  uszkodzeń/pęknięć y-pipe pod intercoolerem.

 

Najlepiej załóż seryjny zawór DV zamiast bov.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie z diagnozy mam nieszczelny bov bo zauważyliśmy tam podejrzane ślady "zapocenia" w piątek będę miał na podmiankę szczelny ori bov z subaru podmienię pojeżdżę i zobaczymy czy to będzie strzał w dychę. Jeżeli dalej będzie taki objaw lecę na badanie szczelności dolotu, w każdym razie jak dojdę co i jak napiszę tutaj by było dla potomnych. Na teraz czekam na zawór jak przyjdzie podmienimy i będziemy badać. Co do sondy sprawdziliśmy ją i kable nie po przecierane wygląda ok ale niestety nie działa nie ma z niej wskazań dodatkowo okazało się że to jakiś chińczyk czy zamiennik bo na obudowie nie ma kompletnie żadnego oznaczenia :| czyli też pójdzie od wymiany jak tylko będę miał pewny zawór i dolot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...