Jump to content

Forester STI


STIFAN

Recommended Posts

Na początku pragnę pozdrowić wszystkich użytkowników forum a przede wszystkim dyrekcje SIP :D

 

 

Mam pytanie w sprawie Forestera w wersji STI która jest oferowana na rynku japońskim, czy szanowna dyrekcja planuje może wprowadzenie tego fantastycznego samochodu na polski obiecujący rynek ?

 

top01.jpg

 

Pozdrawiam serdecznie

STIFAN

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

To trochę tak, jak gdyby ktoś zrobił zdjęcie jednego egzemplarza, który przelakierowaliśmy na kolor "WR-blue" i wyposażyliśmy w inne koła/opony dla teamu rajdowego :wink:

Niestety na stronie japońskiej STi pokazana powyżej wersja nie jest oferowana (ani na eksport, ani dla rynku japońskiego).

Natomiast STi przygotowało w/g swojej recepty jeden (?) samochód dla SWRT.

Zgodnie z tym, o czym "ćwierkają ptaszki na dachu" istnieje szansa, że pod koniec roku może się w Europie pojawić specjalna wersja Forestera.

Czy chodzi w tym przypadku tylko o tuning optyczny (jak Forester Rinspeed), czy też o model "autoryzowany" przez STi - nie wiadomo.

Ze względu na źródło informacji nie jest też pewne, czy jest ona wiarygodna.

Jedno jest jednak pewne - Forumowicze będą należeli do pierwszych, którzy się dowiedzą (jeżeli będzie o czym) :wink:

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Niestety na stronie japońskiej STi pokazana powyżej wersja nie jest oferowana (ani na eksport, ani dla rynku japońskiego).

Natomiast STi przygotowało w/g swojej recepty jeden (?) samochód dla SWRT.

 

Powyższy Forester STi jest jak najbardziej dostępny na rynku japońskim z oznaczeniem modelu Subaru TA-SG9, silnikiem EJ25T, 265KM, 378Nm i skrzynią 6MT, w sugerowanej cenie detalicznej producenta 2.950.000 jenów. Nie przewiduje się produkcji na inne rynki. Więcej informacji: http://www.subaru.co.jp/forester/stiversion/

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Dziekuję za informacje !

Istotnie przejżałem tylko strone STi, a nie Subaru.

Na widok samochodu, i do tego po przeczytaniu opisu technicznego .....budzi się pragnienie, aby cos podobnego było dostępne w Europie. Wprawdzie nie bardzo wierzę, że parametry pozostały by bez zmian (brak benzyny odpowiedniej jakości, możliwość wykorzystywania pełnej mocy nie tylko do przyspieszania), ale nawet gdyby miał cos ponad 200 KM i tak był bym zadowolony.

Może w tych pogłoskach jednak jest coś ????

 

Łaczę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

W ogóle Europa jakaś skrzywdzona jest. Nawet w Australii sprzedają Legacy B4, które w Europie zjadałoby Audi S4, Jaga S-type sport i niebezpiecznie zbliżało do BMW M5 i MB E500...

 

Właśnie dlatego i po to są cła na tańsze i lepsze samochody produkcji japońskiej, żeby nie mogły zagrozić kiepskim produkcjom europejskim. Na dodatek idiotyczne przeświadczenie o słuszności utrzymywania ponad 100% obciążenia fiskalnego na beznynie tworzy w Europie mało atrakcyjne miejsce do sprzedaży aut, które palą więcej niż 12 l/100km. A na koniec jeszcze dochodzą eko-faszyści i w ten piękny sposób mówimy Foresterowi STI i Legacy B4 papapap :cry:

Link to comment
Share on other sites

Zarówno Legacy B4 jak Forester STi mają emisje w takich samych normach jak Impreza STi na Europę, Legacy B4 mieści się nawet w kalifornijskich normach ULEV. Cło na oba te samochody byłoby takie samo jak na każde inne japońskie auto sprowadzane na teren UE, czyli 10%. Spalanie jednego i drugiego jest nieco podobne do Imprezy STi, zresztą Legacy B4 średnio spala tyle samo co Outback H6 według tych samych metod pomiaru (11,6 litra/100km) więc cła, emisje, zużycie paliwa etc nie mają tu nic do rzeczy. To kwestia polityki FHI, które smaczne kąski produkuje w małych ilościach i na wybrane rynki, do których Europa nie należy. Większość klientów FHI na takie modele mieszka w Anglii, więc jak bardzo chce, to sobie ściągnie takie auto samemu. Reszta Europy nie wzbudza zainteresowania FHI, chociażby z tego powodu, że 48% sprzedanych w 2003 roku na terenie UE nowych samochodów osobowych to diesle.

Link to comment
Share on other sites

(...) zresztą Legacy B4 średnio spala tyle samo co Outback H6 według tych samych metod pomiaru (11,6 litra/100km) więc cła, emisje, zużycie paliwa etc nie mają tu nic do rzeczy.

Emisje zgodzę się skoro tak twierdzisz, ale nie w kwesti cła i zużycia paliwa. Subaru do oszczędnych nie należy więc na rynek w którym najważniejsze jest małe zużycie paliwa przez samochody, nie opłaca się sprzedawać takich które palą dużo i to drogiego paliwa, bo nie znajdują wystarczająco dużo klientów. A ludzie w EU kupują diesle nie dlatego, że są lepsze, ale tańsze w eksploatacji ze względu na różnicę w cenie brutto paliwa. Polityka FHI jest po prostu dostosowana do polityki EU, a nie odwrotnie.

 

PS.: Chciałbym zobaczyć H6 palące 11,6 l/100km i osobę która dokona tego wyczynu, to tak jakby szukać kogoś kto pali imprezą turbo 12l/100km.

Link to comment
Share on other sites

Emisje zgodzę się skoro tak twierdzisz, ale nie w kwesti cła i zużycia paliwa.

 

Cło jest takie samo... 10% na każdy japoński samochód, niezależnie, czy nazywa się Impreza STi, czy Legacy B4.

 

Subaru do oszczędnych nie należy więc na rynek w którym najważniejsze jest małe zużycie paliwa przez samochody, nie opłaca się sprzedawać takich które palą dużo i to drogiego paliwa, bo nie znajdują wystarczająco dużo klientów.

 

Jak widać nie przeszkadza to FHI w sprzedawaniu Outbacka.

 

PS.: Chciałbym zobaczyć H6 palące 11,6 l/100km i osobę która dokona tego wyczynu, to tak jakby szukać kogoś kto pali imprezą turbo 12l/100km.

 

W mieście 12l/100km Imprezą GT? Nie ma problemu. Taki wynik przyniosły ostatnie wyliczenia u nas w domu.

To, czy jest to 11,6 czy 20 nie ma znaczenia. Ważne jest, że B4 i Outback mają takie samo zużycie w tych samych testach. W związku z tym argument, że B4 nie jest sprowadzany, bo dużo pali odpada, bo Outback pali tyle samo...

Link to comment
Share on other sites

Mnie sie wydaje, ze to z tego powodu, ze najwiekszy rynek zbytu w Europie, czyli kraje zachodnie, raczej malo by sprzedawaly Legacow B4 i Foresterow STi. Np. w Niemczech najwiecej sie sprzedaje Foresterow wolnossacych i Legacy 2.0/2.5 w wersji kombi. Bo sa praktyczne i pala wmiare malo.

 

STi i WRX sa sprowadzane, bo nie wypada inaczej, to jest kult, a dodatkowo na zachodzie maja ta przewage, jak to czesto chwala niemieckie pisma, ze "za taka cene nie dostanie sie innego auta o podobnych osiagach i podobnej jakosci".

 

B4 i Forys STi by sie TAM pewnie prawie nie sprzedawaly. :)

 

TJ

Link to comment
Share on other sites

Ważne jest, że B4 i Outback mają takie samo zużycie w tych samych testach. W związku z tym argument, że B4 nie jest sprowadzany, bo dużo pali odpada, bo Outback pali tyle samo...

To w takim razie co jest powodem, że FHI nie chce do EU sprzedawać takich samochodów? Zawiść, że tu jest tak wspaniale i próba odreagowania na nas? Wg mnie po prostu jest tu zbyt mało chętnych ponieść dużo wyższe koszty zakupu i eksploatacji, w zamian za korzyści w postaci otrzymania produktu lepszego technicznie.

 

Inny przykład: Dlaczego wg Ciebie silnik EJ257 jest sprzedawany w Imprezie tylko na US ?

Link to comment
Share on other sites

To w takim razie co jest powodem, że FHI nie chce do EU sprzedawać takich samochodów? Zawiść, że tu jest tak wspaniale i próba odreagowania na nas? Wg mnie po prostu jest tu zbyt mało chętnych ponieść dużo wyższe koszty zakupu i eksploatacji, w zamian za korzyści w postaci otrzymania produktu lepszego technicznie.

 

To kwestia polityki FHI, które smaczne kąski produkuje w małych ilościach i na wybrane rynki, do których Europa nie należy. Większość klientów FHI na takie modele mieszka w Anglii, więc jak bardzo chce, to sobie ściągnie takie auto samemu. Reszta Europy nie wzbudza zainteresowania FHI, chociażby z tego powodu, że 48% sprzedanych w 2003 roku na terenie UE nowych samochodów osobowych to diesle.

 

Inny przykład: Dlaczego wg Ciebie silnik EJ257 jest sprzedawany w Imprezie tylko na US ?

 

Bo nie ma Euro-II.

Link to comment
Share on other sites

Zarówno Legacy B4 jak Forester STi mają emisje w takich samych normach jak Impreza STi na Europę, Legacy B4 mieści się nawet w kalifornijskich normach ULEV.

 

Czy oznacza to, pomijając kierownicę po lewej stronie, światła itp. potencjalną możliwosć zarejestrowania takiego auta w Polsce bez większych ceregieli? A jak jest z Euro II odnośnie silnka w tym aucie? Nie spełnia czy go tylko nie ma? Rozumiem, że nie ma, tak? Ale pewno spełnia, hmm?

 

astank

Link to comment
Share on other sites

Euro-II jest homologacją dla modelu, nie dla egzemplarza. Jeśli ten model samochodu nie ma homologacji, to nie da rady uzyskać jej indywidualnie dla egzemplarza. Analogicznie jest z homologacjami amerykańskimi, które jednak są inne niż Euro-II pod względem konkretnych wartości, stąd spóźnienie WRX w US.

Link to comment
Share on other sites

Euro-II jest homologacją dla modelu, nie dla egzemplarza. Jeśli ten model samochodu nie ma homologacji, to nie da rady uzyskać jej indywidualnie dla egzemplarza. Analogicznie jest z homologacjami amerykańskimi, które jednak są inne niż Euro-II pod względem konkretnych wartości, stąd spóźnienie WRX w US.

Ja doskonale wiem o tym, że homologacja jest dla modelu, ale chodziło mi o ustalenie, czy USDM STI nie ma homologacji Euro-II, bo jej po prostu nie zrobiono, czy też nie da się jej uzyskać ze względu na zbyt wysoki poziom zanieczyszczeń produkowanych przez ten samochód. W zależności od odpowiedzi na to pytanie można snuć przypuszczenia w stosunku do polityki FHI, lub po prostu być pewnym.

Link to comment
Share on other sites

Da się. Nie zrobiono.

No właśnie. Jeżeli porównamy teraz rynki US i EU można spekulować dlaczego na US jest 2.5T, a na EU 2.0T. Jak dla mnie sprawa jest prosta. Wystarczy porównać cenę brutto (on-road) tego samego samochodu w US i w EU oraz cenę litra paliwa, dlatego wydaje mi się, że to nie jest kwestia specyficznego podejścia FHI do rynku Europejskiego, tylko chorego podejścia Europy do motoryzacji w ogóle.

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Euro II jest jedynie częścią homologacji ( w zakresie emisji spalin).

W międzyczasie obowiązują dla nowych samochodów osobowych w UE normy Euro III.

Spełnienie norm US nie oznacza automatycznie spełnienia norm europejskich i na odwrót. Po prostu inna jest procedura samych testów.

Silnik 2.0 Turbo jest w przypadku Legacy stosowany tylko jako "prawoskrętny" (moc w wersji eksportowej: 240 KM). W USA będzie wprowadzony silnik 2,5 turbo.

Ze względu na charakter krzywej zużycia paliwa w Europie są preferowane silniki wolnossące, któe przy wysokich prędkościach są bardziej ekonomiczne.

Nowe Legacy jest zdecydowanie bardziej ekonomiczne od poprzedniego modelu. Silnik 2.0 pozwala w praktyce poruszać się po mieście utrzymująć zużycie paliwa poniżej 9 l. Spokojna jazda na trasie pozwala zejść nawet do 7l. Maksymalne zużycie paliwa dla tej jednostki (przy maksymalnej prędkości - szybkościomierz ok 215 - 220, pomiar ok. 210) to ok. 16,5 l.

H6 generalnie nie stał się dużo bardziej oszczędny od poprzednika, lecz jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Przy spokojnej jeździe na trasie można zejść do 10l (do ok. 130 km/godz).

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

to nie jest kwestia specyficznego podejścia FHI do rynku Europejskiego, tylko chorego podejścia Europy do motoryzacji w ogóle.

 

A jednak to w Europie robi się Ferrari, Lamborghini, Porsche, TVR, Lotusy, Caterhamy, Bugatti...

Link to comment
Share on other sites

Klasa <6s do 100 km/h, ponad 250 km/h vmax i zużycie >15l/100km.

Miałem na myśli raczej klasę cenową. Twoja Mazda też przyspiesza do 100 poniżej 6 sek pali jak smok i rozpędzi się pewnie do większej prędkości niż 250km/h.

 

Ponieważ już odeszliśmy od głównego wątku dyskusji i obaj mamy zupełnie różne spojrzenie na ten temat z mojej strony EOT.

Link to comment
Share on other sites

Klasa <6s do 100 km/h, ponad 250 km/h vmax i zużycie >15l/100km.

Miałem na myśli raczej klasę cenową.

 

Skoro Europejczycy mogą wydawać kasę na takie samochody, to tym bardziej mogliby na tańsze od nich B4 :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...