Jump to content

Wypadanie zapłonu, trzęsiawki, przerywanie motoru...pomocy


Konrad EL
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów. Potrzebuje pomocy i doradztwa.

 

Autko Subaru Impreza WRX (US) 2006 r

 

Kupiłem to autko dość niedawno. Wyjsciowo benzyna. Wszystko działało sprawnie. Wymiana olei w silniku, mostach, wymienione świece NGK platyna iryda itp itd.

 

Autko nie szarpało, jeździło elegancko zarówno na zimnym jak i rozgrzanym

 

Postanowiłem zainstalować LPG. Autoryzowany serwis BRC z instalacją tej firmy na jednym dużym mikserze.

 

Problem jest następujący: Odpalam auto z rana - na benzynce wszystko elegancko. Po przełączeniu na gaz auto dostaje trzęsiawki na postoju i zaczyna migać check engine z błędem P0301 "Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze nr 1" wiec kasuje błąd przełączam na benzyne i czekam, aż silnik się rozgrzeje do temperatury optymalnej, znowu przełączam na LPG - wtedy silnik się uspokaja i pracuje równo trzymając 600 obr/min.

 

Problemy na rozgrzanym: Silnik się dławi (przerywa) po osiągnięciu 3,5 tys obr/min z nogą w podłodze na każdym biegu - im wyższy bieg tym szarpanie jest bardziej wyczuwalne. Co najgorsze po szarpaniu, kiedy go wysprzęgle, obroty spadaja i silnik gaśnie podczas jazdy. Kiedy go odpale ponownie, ma olbrzymie problemy przy przełączeniu na gaz i znowu gaśnie (jakby był zalany). Muszę mu wtedy trzymać na obrotach, żeby przetrawił mieszankę.

 

Jest to bardzo uciążliwe przy wyprzedzaniu kiedy musze pilnować by nie przekraczać tych 3,5 - 4 tys obrotów.

 

Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jaki jest koszt regulacji zaworów?

 

To zalezy od wykonawcy. Dlatego najlepiej tam pytać. Ja tego nie robię.

 

 

 

Instalacja była regulowana 2 razy...

 

To jeszcze nic nie znaczy. Regulacja to nie wszystko.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiste sugestie już otrzymałeś

 

 

Odpalam auto z rana - na benzynce wszystko elegancko. Po przełączeniu na gaz auto dostaje trzęsiawki
 

 

 

Silnik się dławi (przerywa) po osiągnięciu 3,5 tys obr/min z nogą w podłodze na każdym biegu
 

Jkaie wnioski można wyciągnąć?

Jeśli tych objawów nie ma na benzynie,to montujący LPG schrzanili robotę.

Radzę jak najszybciej doprowadzić instalacje i jej pracę do porządku,żeby czasem nie spowodowała poważnej awarii silnika.

Link to comment
Share on other sites

Zmień miejsce tankowania gazu, najlepiej jakaś solidniejsza stacja - nie tankuj po taniości. Po drugie op...ol serwis od gazu, ewidentnie skopali robotę.

A ten autoryzowany serwis to można wiedzieć skąd? 

Edited by szamann1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...