Jump to content

STI 08 - różne ciśnienia w cylindrach


Norbert9
 Share

Recommended Posts

badałem dzisiaj STI do kupna którego się przymierzam, ogólnie było wszystko pięknie, ale niestety przy pomiarze ciśnienia w cylindrach wyszło coś takiego:
I cylinder 10,5
II cylinder 9
III cylinder 10,5
IV cylinder 7

I teraz pytanie do Was na jaką awarię to wygląda (pewnie możliwości jest wiele) oraz jak oceniacie koszty naprawy?

A główne pytanie to czy się w ogóle w to pakować :D

Link to comment
Share on other sites

Zależy w jakiej cenie ten Lanosik? Ale silnik do rozebrania raczej i rewizji :(

 

Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej (tzn. podanej przez producenta) świadczy o znacznym zużyciu tłoków, cylindrów, pierścieni tłokowych lub przylgni zaworów. Zużycie tych elementów zwiększa zużycie paliwa, zużycie oleju i zmniejsza moc silnika.

 

Można by zrobić jeszcze próbę olejową, przyczyną może być rownież UPG (i to by było optymistyczne) Sprawdzałeś płyn chłodniczy?

Edited by gryka
Link to comment
Share on other sites

Płynu nie sprawdzałem pod kątem co2, poziom był ok, spaliny wyglądały "normalnie", w zbiorniku wyrównawczym też nic się nie działo, ale z tego co czytam na forum to ciężko wykluczyć w 100% UPG bez rozebrania silnika.

 

Przebieg jest dość mały 63 kkm (wygląda na prawdziwy), ale samochód ma zainstalowaną instalację do metanolu - niestety nie znalazłem informacji jak bardzo się to odbija na kondycji silnika, bo to że się odbija to raczej pewne...

 

Właściciel był chyba sam zaskoczony wynikiem, bo sam zaproponował zejście z ceny.

Link to comment
Share on other sites

Płynu nie sprawdzałem pod kątem co2, poziom był ok, spaliny wyglądały "normalnie", w zbiorniku wyrównawczym też nic się nie działo, ale z tego co czytam na forum to ciężko wykluczyć w 100% UPG bez rozebrania silnika.

To racja, ale jak test wyjdzie pozytywny to masz już odpowiedź, silnik do rozebrania. Sam koszt wymiany uszczelki nie jest jakiś kosmiczny. Poczytaj w necie bo próba olejowa może podpowiedzieć co jest przyczyną różnicy ciśnień.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za radę, warto spróbować.

 

Niemniej jednak pytanie na chwilę obecną pozostaje - czy mając na razie tyle informacji angażować się dalej w temat, bo to dalej kot w worku (tyle że jedną łapę pokazał i wygląda na to że jest ona przetrącona...)  A jeśli już, to ile minimum zbijać z ceny żeby być w miarę bezpiecznym w razie remontu ;)

Oczywiście najlepiej tyle żeby starczyło na nowy silnik, ale na to raczej nie mam co liczyć :P

Link to comment
Share on other sites

ok 15 tyś żeby zrobić silnik to tak skromnie , ale tu cena jest uzależniona jak i na czym byś go chciał budować i może byś naprawdę spora ! ,sama wymian uszczelki zobacz sobie tutaj

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77671-sti-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/

 

tu też zależy od warsztatu

 

Na pewno ok 10tyś pasowało by mieć za pasem żeby coś zacząć naprawiać bo zawsze coś się znajdzie,czasem czegoś się nie dostrzeże a wyjdzie w trakcie

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...