ziom Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 siema. czy silnik ej20 z legaca 1 ma zabezpieczenie bloku przed ewentualnym zamarznieciem wody w układzie chłodzenia? w niektórych silnikach innych producentów są stosowane korki przy kanałach układu chłodzenia przez które może zostać wypchnięta zamarzająca woda która zwiększa swoją objętość. takie zabezpieczenie przed rozsadzeniem bloku i głowic. subaru te to stosuje? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Śmiem wątpić w takie rozwiązania.Stosowało się je raczej przy żeliwnych blokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) ej 20 to je "amelinium" ... nie pęknie ? Edytowane 27 Grudnia 2014 przez ziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 ej 20 to je "amelinium" ... nie pęknie ? Popęka jak szkło. Będzie blok do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 ej 20 to je "amelinium" ... nie pęknie ? Popęka jak szkło. Będzie blok do wymiany. No tak... Jak dotrę do samochodu to sprawdzę i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jak dotrę do samochodu to sprawdzę i dam znać. To oznacza zamrożenie silnika? Tylko nie próbuj odpalać,kręcić rozrusznikiem,bo załatwisz blok i głowice na amen. Tylko ciepły garaż i rozmrażanie powoli.Dopiero po kilku godzinach można próbować odpalać,jeśli nie będzie wycieków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jak dotrę do samochodu to sprawdzę i dam znać. To oznacza zamrożenie silnika? Tylko nie próbuj odpalać,kręcić rozrusznikiem,bo załatwisz blok i głowice na amen. Tylko ciepły garaż i rozmrażanie powoli.Dopiero po kilku godzinach można próbować odpalać,jeśli nie będzie wycieków. Prawdopodobnie zamarzł jednak nie jestem do końca pewien ile było stopni na minusie dlatego potrzebne będę oględziny i jak słusznie zauważyłeś , ciepły garaż do rozmrażania. oczywiście jestem świadom że nie można podjąć próby uruchomienia silnika i dziękuję za przypomnienie o tym fakcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Nasówa się mnie jedno pytanie... Czemu go zalałeś wodą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Nasówa się mnie jedno pytanie... Czemu go zalałeś wodą? nie ja, poprzedni właściciel uszkodził chłodnicę i do czasu jej uszczelnienia lał wodę do chłodnicy. auto jest drugim w stajni i ............. zapomniałem o nim Edytowane 27 Grudnia 2014 przez ziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) chlodnica zalana woda po -15 pewnie do wymiany ale skoro i tak byla dziurawa to wczesniej czy pozniej i tak musialbys kupic sprawna:) Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 chlodnica zalana woda po -15 pewnie do wymiany ale skoro i tak byla dziurawa to wczesniej czy pozniej i tak musialbys kupic sprawna:) Sprawną chłodnicę już mam od chwili zakupu legaca. z braku czasu nie wymieniłem jej. logicznym było że podczas wymiany chłodnicy wymieniłbym płyn który de facto leży w garażu również od chwili zakupu legaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Wczoraj silnik całkowicie odmarzł i całkowicie opróżniłem układ chłodzenia. Samochód dostał nowy płyn i nową chłodnicę po czym bez problemu odpalił. Na wonych obrotach pracował z 10 min po czym pojechałem zrobić trasę około 20 - 30 km i nic się nie działo po trasie. Wewnątrz nie było zapachu płynu chłodzącego i wnioskuję , że nagrzewnica jest cała. Pod samochodem nie było plamy czyli wygląda na to , że od zewnętrznej strony blok jest cały. Ostatnią usterka może być uszkodzony kanał pomiędzy chłodzeniem a olejem i jeszcze mogła pójść woda do oleju. Sprawdzę to przy najblliższej okazji gdy znów bedę przy samochodzie. Ps. tak sobie myślę , że chyba w bloku musiał zostać stary płyn a tylko chłodnica została wypełniona wodą i obie ciecze zmieszały na tyle, że nie rozsadziło bloku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichura Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam ile powinno wynosić ciśnienie sprężania - silnik ej20 2.0 115km z 1994r. ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Witam ile powinno wynosić ciśnienie sprężania - silnik ej20 2.0 115km z 1994r. ??? Nie wiem. Otwóz nowy temat z tym pytaniem to może ktoś Ci odpowie. Płyn chłodzący nie dostał się do oleju a olej nie pojawił w układzie chłodzenia czyli sukces w stu procentach i fart jakich mało a to chyba świadczy o pancerności tych silników Można by napisać, iż FHI to Solidnie Ukształtowana Bryła Automatycznie Ratująca Ułomnych .... w tym wypadku mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi