Skocz do zawartości

Silnik EJ20 zalany wodą vs -15 stopni celcjusza ?


ziom

Rekomendowane odpowiedzi

siema. czy silnik ej20 z legaca 1 ma zabezpieczenie bloku przed ewentualnym zamarznieciem wody w układzie chłodzenia?

w niektórych silnikach innych producentów są stosowane korki przy kanałach układu chłodzenia przez które może zostać wypchnięta zamarzająca woda która zwiększa swoją objętość. takie zabezpieczenie przed rozsadzeniem bloku i głowic. subaru te to stosuje? pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak dotrę do samochodu to sprawdzę i dam znać.

To oznacza zamrożenie silnika? :huh: 

Tylko nie próbuj odpalać,kręcić rozrusznikiem,bo załatwisz blok i głowice na amen. 

Tylko ciepły garaż i rozmrażanie powoli.Dopiero po kilku godzinach można próbować odpalać,jeśli nie będzie wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak dotrę do samochodu to sprawdzę i dam znać.

To oznacza zamrożenie silnika? :huh:

Tylko nie próbuj odpalać,kręcić rozrusznikiem,bo załatwisz blok i głowice na amen. 

Tylko ciepły garaż i rozmrażanie powoli.Dopiero po kilku godzinach można próbować odpalać,jeśli nie będzie wycieków.

 

Prawdopodobnie zamarzł jednak nie jestem do końca pewien ile było stopni na minusie dlatego potrzebne będę oględziny i jak słusznie zauważyłeś , ciepły garaż do rozmrażania. oczywiście jestem świadom że nie można podjąć próby uruchomienia silnika i dziękuję za przypomnienie o tym fakcie  :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasówa się mnie jedno pytanie...

Czemu go zalałeś wodą?

 

nie ja, poprzedni właściciel uszkodził chłodnicę i do czasu jej uszczelnienia lał wodę do chłodnicy.

auto jest drugim w stajni i ............. zapomniałem o nim :unsure:

Edytowane przez ziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlodnica zalana woda  po -15 pewnie do wymiany ale skoro i tak byla dziurawa to wczesniej czy pozniej i tak musialbys kupic sprawna:)

 

Sprawną chłodnicę już mam od chwili zakupu legaca. z braku czasu nie wymieniłem jej. logicznym było że podczas wymiany chłodnicy wymieniłbym płyn który de facto leży w garażu również od chwili zakupu legaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj silnik całkowicie odmarzł i całkowicie opróżniłem układ chłodzenia.

Samochód dostał nowy płyn i nową chłodnicę po czym bez problemu odpalił.

Na wonych obrotach pracował z 10 min po czym pojechałem zrobić trasę około 20 - 30 km i nic się nie działo po trasie.

Wewnątrz nie było zapachu płynu chłodzącego i wnioskuję , że nagrzewnica jest cała.

Pod samochodem nie było plamy czyli wygląda na to , że od zewnętrznej strony blok jest cały.

Ostatnią usterka może być uszkodzony kanał pomiędzy chłodzeniem a olejem i jeszcze mogła pójść woda do oleju.

Sprawdzę to przy najblliższej okazji gdy znów bedę przy samochodzie.

Ps. tak sobie myślę , że chyba w bloku musiał zostać stary płyn a tylko chłodnica została wypełniona wodą i obie ciecze zmieszały na tyle, że nie rozsadziło bloku... :pstryk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  ile powinno wynosić ciśnienie sprężania - silnik ej20   2.0 115km  z 1994r. ???

Nie wiem. Otwóz nowy temat z tym pytaniem to może ktoś Ci odpowie.

 

Płyn chłodzący nie dostał się do oleju a olej nie pojawił w układzie chłodzenia czyli sukces w stu procentach i fart jakich mało a to chyba świadczy o pancerności tych silników :D

Można by napisać, iż FHI to Solidnie Ukształtowana Bryła Automatycznie Ratująca Ułomnych .... w tym wypadku mnie :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...