Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące pasów szelkowych


dawid

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszperalem ze strychu szelki z mojego poprzedniego auta. Niestety w jednym miejscu ich stan wygląda następująco. Uszkodzenie wynika z tego że poprzednie auto bylo 2 drzwiowe, czasem trzeba bylo odsunąć fotel żeby wpuścić pasażerów do tylu. Podczas tego przesuwania fotela pasy często lubily znaleźć się na szynie po które przesuwal się fotel. W związku z tym mam pytanie: czy takie pasy nadają się jeszcze do użytku i nie zawiodą (nie daj Boże) gdybym wydzwonil?

 

pict0258xs9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszperalem ze strychu szelki z mojego poprzedniego auta. Niestety w jednym miejscu ich stan wygląda następująco. Uszkodzenie wynika z tego że poprzednie auto bylo 2 drzwiowe, czasem trzeba bylo odsunąć fotel żeby wpuścić pasażerów do tylu. Podczas tego przesuwania fotela pasy często lubily znaleźć się na szynie po które przesuwal się fotel. W związku z tym mam pytanie: czy takie pasy nadają się jeszcze do użytku i nie zawiodą (nie daj Boże) gdybym wydzwonil?

 

Obrazek

 

Według mnie musiałbyś jechać z prędkością przy której rozbił się Hamster, żeby te pasy puściły. Ale zaznaczam: to zdanie oparte jest tylko i wyłącznie na pobieżnej analizie na podstawie fotki, którą zamieściłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez na tym to moglbys cieżarówke holować.

 

A no właśnie - prędzej niż taki pas, pójdą jego mocowania. Dzwon musiałby być gigantyczny, żeby te pasy pękły - taki, że kierowcy byłoby już wszystko jedno, czy pasy były całe, czy też nie :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepie się pod wątek bo zawsze mnie to nurtowało.

 

Wiadomo że szelki są lepsze od standardowych pasów bo lepiej trzymaja na miejscu i trudniej się z pod nich wysunąc w trakcie uderzenia.

 

Ale, czy własnie w trakcie uderzenia takie pasy nie wyrządzą kierowcy jakiejś szkody?

 

1) poduszka jest wyliczona na zwykłe pasy

2) nie ma ograniczenia napięcia pasów przy uderzeniu (tak jak przy pirotechnych napinaczach)

3) czy siły działające na człowieka nie są wieksze? (z racji tego że teoretycznie pas przyciska człowieka do fotela "stale" - przy zwylym pasie jest ruch przód-tył, zawsze jakiś luz jest)

 

Chodzi mi o jazdę na codzień, nie na torze bo tam wiadomo ze dobre trzymanie w fotelu jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, czy własnie w trakcie uderzenia takie pasy nie wyrządzą kierowcy jakiejś szkody?

 

Wyrzadza. Wyobraz sobie ze jedziesz nalezycie zapiety w pasy szelkowe i uderzasz bokiem, tylem w przeszkode. Auto się odksztalca a mocowanie pasa przesuwa sie w bok co oznacza ze dodatkowo zaciska sie na piersiach i miazdzy klatke piersiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzadza. Wyobraz sobie ze jedziesz nalezycie zapiety w pasy szelkowe i uderzasz bokiem, tylem w przeszkode. Auto się odksztalca a mocowanie pasa przesuwa sie w bok co oznacza ze dodatkowo zaciska sie na piersiach i miazdzy klatke piersiowa.

 

Ale pas się wydłuża (nie tyle, co zwykły, ale zawsze), a mocowanie jest daleko z tyłu i sporo odsunięte od boku auta (zwykle szelki montuje się do dolnych, środkowych mocowań starego, tylnego pasa). Nie wiem, jakby trzeba było zbananować auto, żeby pasy zgniotły delikwenta.

 

Natomiast jest inny problem: figura z dachem.

 

The Almighty Bungholio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzadza. Wyobraz sobie ze jedziesz nalezycie zapiety w pasy szelkowe i uderzasz bokiem, tylem w przeszkode. Auto się odksztalca a mocowanie pasa przesuwa sie w bok co oznacza ze dodatkowo zaciska sie na piersiach i miazdzy klatke piersiowa.

 

Ale pas się wydłuża (nie tyle, co zwykły, ale zawsze), a mocowanie jest daleko z tyłu i sporo odsunięte od boku auta (zwykle szelki montuje się do dolnych, środkowych mocowań starego, tylnego pasa). Nie wiem, jakby trzeba było zbananować auto, żeby pasy zgniotły delikwenta.

 

Natomiast jest inny problem: figura z dachem.

 

The Almighty Bungholio.

 

Pamietajcie o jednym, pasy szelkowe sa przeznaczone do aut z klatka, tam nadwozia sie nie odksztalcaja a jesli sie odksztalcaja to na pewno mniej niz seryjne auto. Genaralnie zasada jest taka - szelki do prawdziwych kublow bo szelka w seryjnym fotelu moze spowodowac wieksze szkody niz zyski.

 

A co do pasow ze zdjecia to do mniejakos nie przemawiaja te pasy, rozumiem ze pas dolny jest przeciety? Bo gorne zapasowa mam jakbys chcial? Ale jesli dobrze doczytalem to przycinalo dolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie o jednym, pasy szelkowe sa przeznaczone do aut z klatka, tam nadwozia sie nie odksztalcaja a jesli sie odksztalcaja to na pewno mniej niz seryjne auto.

 

Dokladnie o tym mowie. Cywilne auto bez klatki, zapiete pasy szelkowe i feralne uderzenie bokiem ... niezbyt dobrze to widze. Zreszta po co komu szelki w miescie do zwyklego przemieszczania sie. Tylko na track days :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pas dolny z jednej strony jest uszkodzony. Sykstus czyli uważasz że lepiej nie ryzykować z tym pasem?

 

edit: przecięty na wylot to on nie jest

 

edit 2: o tych pasach bardziej myślalem w kontekście zbliżającego się Slomczyna, ale chyba to oleje. Zwyklym pasem też można się dobrze spiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pas dolny z jednej strony jest uszkodzony. Sykstus czyli uważasz że lepiej nie ryzykować z tym pasem?

 

edit: przecięty na wylot to on nie jest

 

edit 2: o tych pasach bardziej myślalem w kontekście zbliżającego się Slomczyna, ale chyba to oleje. Zwyklym pasem też można się dobrze spiąć.

 

ja nie jest przeciety i ma byc na slomczyn to powinno byc OK, na porzadny OeS do rajdowki bym tego nie wsadzil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie pasy szelkowe to tylko i wyłącznie lepsze trzymanie w fotelu na tzw. track days, albo bardziej swojsko - na pojeżdżawkach. Lepsze trzymanie to jedyny powód, dla którego takie znalazły się w samochodzie. I będę twierdził, że trzymają lepiej niż "dobrze spięty seryjny pas" ( :arrow: dawid), a więc warto je montować w cywilnym samochodzie, używanym do pojeżdżawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...