Jump to content

Impreza 2.0 gl- na co zwrócić uwagę przy zakupie


Karkonosz
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pojutrze jadę obejrzeć subaru imprezę 2.0 gl z 1997 roku. Na co mam zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Szukałem w innych tematach, ale prawie wszystkie pytania dotyczą wersji gt. Część rzeczy pewnie się pokrywa, ale może jest coś jeszcze na co należy zwrócić szczególna uwagę? Znalazłem takie oto rady:

"1. skręć koła na maksa i pojedź powoli na jedynce. jeśli nic nie będzie trzaskać, to znaczy, że przedni i tylny dyfer są OK (niech koledzy mnie poprawią, jeśli się mylę),

2. zobacz szpary pomiędzy pokrywami bagażnika i silnika. jeśli są takie same po każdej ze stron, to znaczy, że auta albo nie było uderzone, albo - jeśli jest po uderzeniu - że było dobrze zrobione,
3. jeśli to jest Impreza z lat 1992-1998, to zobacz tapicerkę poniżej pokrywy poduszki powietrznej pasażera. jeśli ma taki mały garb, to znaczy, że poduszki już raz wybuchły. dodatkowo możesz spawdzić przednią szybę (czy nie jest jakiejś innej firmy), bo poduszka pasażera wybuchając wybija ją - sprawdzone  :(,
4. oryginalne szyby w SI są niby-zielone i mają znak takiego bumeranga w okręgu w miejscu logo producenta (nie gwiazdki)."

Oprócz tego wzmianki o Oleju w skrzyni, co ile był wymieniany oraz o problemach z synchronizatorem i cieżkim wchodzeniem drugiego biegu.

 

Sprzedający powiedział mi, ze za około 10 tys trzeba będzie wymienić rozrząd. Auto ma przejechane podobno 140 tys (choć pewnie przebieg można włożyć miedzy bajki) wiec raz już był na pewno wymieniany i stąd moje pytanie- jak często w tym modelu trzeba go wymieniać? Czy jest to standardowe 100-120 tys, czy z racji tego, ze to boxer, ten okres jest mniejszy?

 

Ewentualnie chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak ten silnik  (2.0 85kw 116km) sprawuje się z instalacja LPG.

 

Dziękuje wszystkim z pomoc

Edited by Karkonosz
Link to comment
Share on other sites

Rozrzad wymienia sie co 100 000 jak niby ma 140 to juz powinien byc wymieniany sprawdz wyceki na maglownicy i silniku jesli bedzie dostęp do kanału . Apropo skreconych na maxa kół i jazdy to przegub moze sie odezwac , ja tez jak kupywalem to miałem padnięty. Sprawdź czy ma działający hillholder o ile posiada :)

Link to comment
Share on other sites

kolego nie jestem specem ale przy takim wolnym ssaku sprawdziłbym to co przy innych autach które kupowałem jak i przy swoim gacku czyli podstawy typu sprawdzenie szyb ,czy te same roczniki , obejrzał czy nie ma korozji gdzieś ukrytej, sprawdził czy suchy motor, szpary między blachami co mogą sądzić o strzale. skręcenie kół na maksa i załóżmy zrobienie kółeczka to chyba może twierdzić o przegubach aniżeli o dyfrach , tak mi się wydaje. Przebieg 140 tys z auta z tego roku włóż między dalekie bajki , sprawdź czy była prowadzona jakaś książka serwisowa, jakie wymiany były robione. To handlarz czy prywaciarz?  może ktoś chce się tanio pozbyć problemu skoro niebawem rozrząd do wymiany a być może już są jakieś inne znaki że auto się sypie. sprawdź z którego roku opony żeby się nie okazało że jakieś stare kapcie i zaraz będziesz musiał zmieniać mimo iż dobry bieżnik :P 

 

a w ogóle to jako pierwszy post powinieneś się przywitać w  innym temacie ;) :P jestem z okolic jga , daleko jedziesz po auto ?

Link to comment
Share on other sites

Hillholdera chyba nie ma, bo to sedan (a chyba miały tylko kombi, jeśli dobrze pamiętam),

 

Książki raczej nie ma, bo sam właściciel mówił, ze przebieg jest wątpliwy, jak na ten rocznik, ale taki już kupił. Auto jest od prywaciarza. Ogólnie tanio to raczej nie jest bo wyjściowa cena, to prawie 8000 zł. Blacharka podobno jest zrobiona- nadkola+ miejscami progi. Opony to wiadomo, coś niecoś na autach się znam, ale chciałem zasięgnąć fachowej opinii użytkowników subaru  ;)

Co do przywitania, to nie wiedziałem o tym, wybaczcie  :) Autko jest w okolicach JG, ale zastanawiam się też nad dwoma innymi w krakowie- tamte egzemplarze maja juz zamontowane lpg, a jeden ma roczną instalacje i ksiązkę serwisową, co brzmi kusząco...

Link to comment
Share on other sites

140 kkm nie jest to niemożliwe, ale malo prawdopodobne. Mam takie samo auto i dobijam do 309 kkm ;)

ad. 1

Tak sie sprawdza centralny dyfer, ale najlepiej troche sie nia przejechac, bo po kilkuset metrach moze nic nie wyjsc. W miare mozliwosci zrob kilkanascie km zanim zaczniesz krecic kolka i sprawdzac naped.

ad. 2

ze szczelinami to normalka przy kazdym aucie.

blachy zawsze mozna ustawic, wiec na to z przymrużeniem oka, ale zwroc uwage na odleglosci glowic od podluznic.

Z obu stron powinno byc tyle samo miejsca. I na same podluznice czy nie ma harmonijki ;)

 

Ogolnie nie doszukuj sie za wszelka cene dowodow na to ze auto nie bylo bite, tylko popatrz na stan faktyczny i skonfrontuj to z cena. Tylko do prawidlowej oceny przydaloby sie obejrzec co najmniej kilka egzemplarzy.

A przede wszystkim umow sie z jakims okolicznym warsztatem na sprawdzenie auta. I nie mowie tu o stacji diagnostycznej, bo to czy w aucie sa hamulce mozna stwierdzic samemu ;)

Tylko najlepiej poszukaj jakiegos warsztatu, gdzie wiedza co to subaru. Najlepiej powiedz co to za auto i skąd, moze kiedys ogladalem ;)

 

A jezeli z moich okolic to w miare mozliwosci i czasu chetnie pomoge.

Link to comment
Share on other sites

jak ja brałem swojego gacka  ( tez 2.0 motor) to sprawdziłem podstawy , zrobiłem jazdę próbną , nawet taka ostrzejszą bo właściciel zachęcał żebym się nie bał i przegonił auto trochę, i ogólnie udało się. wdaje mi się że dużo też zależy jak kto dbał o auto. Jak sprzedawca uczciwy to może i warto, bo do krk jechać tak daleko ? potem ktoś pomyśli że jak jedziesz taki kawał to na pewno kupisz bo nie będziesz wracał na pusto , czasem tak sprzedawcy myślą, cwaniaki :P ale z drugiej strony  auto w gazie kusi bo odpada koszt montażu nowego gazu :) musisz na sucho obejrzeć furki i nie napalać się choć przy kupnie subaru jest ciężko ;)

Link to comment
Share on other sites

p.s.

mylisz hill holder z reduktorem, ktorego w sedanach nie bylo. HH powinien byc, a jezeli nie dziala to nie jest cos co dyskfalifikuje ten samochod ;)

Ta cena chyba wynika z niskiego przebiegu :D

Link to comment
Share on other sites

tak jak kolega pisze wyżej , umówić się na diagnostykę , niech wytrzepią auto na rolkach i wgle i zapłacisz może 100-150 pln a będziesz wiedział ile w auto musisz ewentualnie dołożyć i czy warto brać , lub wtedy masz dobrą podstawę do negocjacji ceny

Link to comment
Share on other sites

barczi, zle mnie zrozumiales. Zadna diagnostyka i trzepanie. Na pewno to nie zaszkodzi ale nie powie wszystkiego.

Ja zrobilem tak:

Mialem po auto 350 km, wiec napisalem do kilku forumowiczow z okolic sprzedajacego.

Jeden z nich polecil mi warsztat swojego znajomego, w ktorym przetrzepali mi auto jakby robili przy swoim, pozartowalismy, wlasciciel warsztatu nawet sie nim przejechal i powiedzial, ze jak ja nie wezme tej imprezy, to zebym dal mu znac i sam ja kupi :P

Ogolnie to spedzilem w warsztacie z godzine i skasowali mnie 50 zl :D

 

Jezeli masz zamiar zakupic szuwara i jestes juz na forum to polecam ten sposob poszukiwan.

Link to comment
Share on other sites

to też jest jakiś sposób jeśli się ma znajomego dobrego mechanika :) i nawet lepszy od diagnosty ;)

 

Karkonosz pisz na priv, to może razem skoczymy tą subarkę obejrzeć , tylko że ja mam dopiero czas po południu ,ale jak coś to pomogę, może coś się wymyśli i będzie łatwiej ocenić  co i jak ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja za swoja my 97 dalem 6000 tylko kombi . pojechalem do Wa-wy ponią tez mialem zrobione nadkola i " częściowo progi " co ro2 latach sie okazalo ze trzeba cale przeszczepic :) ale to sie walsnie robi juz:) .

Link to comment
Share on other sites

Wyglada calkiem spoko. Moja wyjsciowo stala tyle samo, ale jako totalny golas na stalowkach z kolpakami. Za same felgi takie jak w tej z aukcji musialem dac tysiaka.

Wiec jezeli wszystko bedzie ok, autko zadbane i do oddanie na tych kolkach, to po malej negocjacji, mysle ze godne uwagi.

Ale warto by bylo miec jakies porownanie.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie!

Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem imprezy!

Wziąłem ja, jest naprawdę w dobrym stanie, trzeba jedynie zająć się wyciekiem z maglownicy i skrzyni. Jutro idzie w tym celu na warsztat. Dzięki temu zszedlem nieco z ceny ;-) autkiem jeździ się świetnie, na tyle świetnie, że 1/3 baku juz poszła ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...