Jump to content

jak skalkulować cenę produktu, czyli lekcja ekonomii potrzebna


Knurek1111

Recommended Posts

Stanąłem przed koniecznością (mniej lub bardziej trafnego) obliczenia ceny produktu firmy. Poniważ moje mniemanie o ekonomii ogranicza się do podejrzenia, że zgodnie z tą nauką wszystko jest bardziej względne niż w najbardziej wyuzdanym śnie Einsteina, potrzebuję Waszej pomocy ;)

 

A dokładniej chodzi o wprowadzenie czyli wskazanie wlaściwej metody.

 

Dodam, że chodzi o produkt hardwareowo - softwareowy czyli inaczej rodzaj małego komputerka przemysłowego do którego napisaliśmy fajny program i teraz całość chcemy sprzedawać tak, żeby nie wyjść na frajerów.

 

Pozdrowienia!

Link to comment
Share on other sites

Budowanie  ceny to buła z masłem...

Odniesieniem  na  bank  będzie cena  produktów konkurencyjnych.

Jeśli ich nie  ma  to masz monopol i to Ty  dyktujesz  warunki B)

 

Wszystko zależy też  od  popytu im większy tym cena  może być  nizsza.

Weź  pod uwagę;

- koszty  wytworzenia

- koszty  dystrybucji

- koszty marketingowe ( szeroko rozumiane  od  reklamy  po szkolenia)

- Koszty  reklamacji

- Marża  dla  ewentualnch  dystrybutorów produktu

- Koszty związane  z  dalszym rozwojem  technologii

- Na końcu  pozostanie  % zysku Twojego

Edited by WojtekK
Link to comment
Share on other sites

OK, dzięki, mamy już punkt wyjścia.

 

Czyli patrząc na Twoją listę, potrzebujemy oszacować:

- koszty wytworzenia produktu

- koszty związane  z  dalszym rozwojem  technologii

, które w przypadku produktu 'softłerowego' są mocno powiązane (tak mi się przynajmniej wydaje)

 

Koszty uzyskania gotowego sprzętu znamy (zakup części i montaż). Rynek oczywiśćie wstępnie rozeznaliśmy i najbliższy funkcjonalnie produkt jest spooro droższy. Ponieśliśmy oczywiście jakieś koszty rozwoju prototypu i mamy pokusę żeby szybko się odkuć ;)

Edited by Knurek
Link to comment
Share on other sites

 

 

Wszystko zależy też  od  popytu im większy tym cena  może być  nizsza.

No chyba raczej odwrotnie ;)

 

No właśnie  nie  za bardzo....

Nie  bedę  tłumaczyć  dlaczego  ale  uwierz mi  na słowo, że  tak jest.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Wszystko zależy też  od  popytu im większy tym cena  może być  nizsza.

No chyba raczej odwrotnie ;)

 

No właśnie  nie  za bardzo....

Nie  bedę  tłumaczyć  dlaczego  ale  uwierz mi  na słowo, że  tak jest.

 

Należałoby dodać, że zależy od skali popytu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Rynek oczywiśćie wstępnie rozeznaliśmy i najbliższy funkcjonalnie produkt jest spooro droższy.

Czy rynek jest duzy czy maly? Mozecie duzo sprzedac? Wymaga jakiejs intensywnej obslugi posprzedażnej?

Nie mozecie byc duzo tansi od konkurencji bo nikt nie kupi waszego produktu "Takie tanie? To musi byc jakis zlom!!"

Link to comment
Share on other sites

Czy rynek jest duży, hmm, dobre pytanie.

Jak dotąd, na ten konkretny typ produktu, jest raczej niewielki. Ale liczymy, że uda nam się go powiększyć oferując produkt o ciekawej funkcjonalności za mniejsze pieniądze. Coś na zasadzie: "jeśli tyle to kosztuje to kupię, co mi tam". Klienci w większości będą już działać na dużo droższym sprzęcie. Nasz będzie dodatkiem ale (wydaje nam się) dość ważnym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...