Skocz do zawartości

problem z obrotami - impreza 1996 N/A 2.0


Andrzej666

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Dziś przy próbie wyjeździe z roboty natrafiłem na problem z autem - po paru minutkach grzebania w nawigacji przy odpalonym aucie zauważyłem, że obroty zaczynają powoli falować wraz z zapaleniem się "check engine", w końcowej fazie wyglądało to jakby miało zaraz zdechnąć, albo nawet już zdechło.

 

Po powrocie do auta po paru godzinach spróbowałem ponownie - na początku wszystko okej, autko się tylko trochę zagrzało i znowu to samo. Już bez "check engine" ale objawy dokładnie takie same.

 

Nagrałem sobie z tego krótki filmik (trochę cicho jest, pewnie trzeba podgłośnić) byście mogli osłuchać i sprawdzić obrotomierz, zaglądałem też pod maskę korzystając z latarki w telefonie - z góry sorry, że ten filmik nagrany dosyć chaotycznie :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=mc_ubABX-Hk&feature=youtu.be

 

i od razu trochę info (mam nadzieję że przydatne):

- auto: Impreza  N/A 2.0 r. 1996 + LPG (przełączenie na benzynę nic nie zmienia), przebieg ok. 250 tyś.

- zatankowane ok. 30 km temu na orlenie PB95 + LPG (ale to chyba bez znaczenia)

- w trakcie filmiku szukałem też w akcie desperacji jakiegoś wycieku (plama na kostce), ale to raczej nie z mojego wozu

- ten biały z dym wydechu wydaje mi się ciut większy niż zazwyczaj (pod odpaleniu zawsze jest tak, no ale tu się auto trochę już nagrzało - ale to może być błędny trop)

- wrzucony mam kolektor od starego Legasia (czy kat tam jest niestety nie mam pojęcia)

- stan oleju w normie

- po zakupie (koniec czerwca) żadnych filtrów, czy też regulacji nie czyniłem

 

Tyle mi się nasunęło. Będę wdzięczny za jakiekolwiek propozycje lub pomysły...

 

Z góry dzięki i pozdro,

Andrzej


Z dzisiejszej wizji nast. wnioski:

błędy:

23 - czujnik przepływu powietrza
24 - zawór kontroli powietrza

33 - Main system in feedback (1983 to 1988)/Vehicle speed sensor or circuit (1983 to 1985) ??? albo Vehicle speed sensor

 

po odłączeniu przepływomierza jest dławi sie tak samo tylko, że przez cały czas...

 

Jak przeglądam forum to widzę, że najczęstsze są propozycje:

- przepływomierz - wyczyścić / wymienić

- wyczyścić przepustnicę

- wymienić czujnik spalania stukowego

- wymienić lambdę

 

Ma ktoś jakiś pomysł? Wolałbym uniknąć zakupów grupowych :)

 

Ma ktoś może wiedzę jaki konkretnie n/s przepływki potrzebuję? Jak na złość nie ma nic podobnego na allegro... są od 1,6 i 1,8 z tych lat, ktoś może wie czego mi trzeba?

 

Albo może ktoś z okolic posiada taka imprezę i na chwilę by użyczył swojej przepływki celem porównania?

 

pozdro,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

Sprawdz sondę lambdę. U mnie był podobny problem. Zniknął po odłączeniu sondy. Była na tyle zajechana, że auto przerywało non stop (zły odczyt).

Edytowane przez ChudyB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...