Bolo Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 …oto jest pytanie. A tak na serio, kupilem 3 tyg temu wymarzonego wrx'a, 2005r. amerykaniec. Jedno jest pewne auto nie mialo dobrego wlasciciela, zaniedbywal naprawy lub jak juz cos robic to robil po taniosci. Generalnie nic z nim sie nie dzieje, do wymiany mam sprzeglo i rozrzad ale to nic takiego. Auta naprawiam sam jestem mechanikiem, jednak subaru mam pierwszy raz i stad mam pewien dylemat. W aucie w kwestii silnikowej wprowadzic 3 zmiany 1.kompletny wydech 2.kompletny dolot pow 3.strojenie na 250km. W zwiazku z tym czy jest sens wyjmować silnik i prowizorycznie wymienic UPG i przy okazji zweryfikowac stan tlokow i pierscieni czy poczekac i zaoszczedzic sobie pracy az samo cos strzeli ? Teortycznie powinno sie tak zrobic a praktycznie po co cos ruszac skoro dziala i nic sie nie dzieje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Prowizorycznie to nie radzę, co najwyżej profilaktycznie . Przy tej mocy układu dolotowego nie ma co ruszać, seryjny spokojnie wystarcza. A co do UPG, to nawet jej zrobienie nie daje gwarancji, że za jakiś czas nie padnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 2.kompletny dolot pow Ktoś ukradł fabryczny dolot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Zrób test CO2, jak wyjdzie OK, to wymień wydech i zrób remap. Jak uszczelka padnie, wtedy będziesz sie martwił i zdecydujesz czy robić tylko UPG, czy wszystko. Teraz ciesz się autem i nie wymieniaj jak jest sprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Prowizorycznie to nie radzę, co najwyżej profilaktycznie . Przy tej mocy układu dolotowego nie ma co ruszać, seryjny spokojnie wystarcza. A co do UPG, to nawet jej zrobienie nie daje gwarancji, że za jakiś czas nie padnie. Racja 2.kompletny dolot pow Ktoś ukradł fabryczny dolot? Wychodze z zalozenia ze fabryke mozna zawsze poprawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 @@Bolo, 1. jeżeli auto jest jak twierdzisz zaniedbane przez poprzedniego właściciela, to zanim zabierzesz się za podnoszenie mocy - napraw wszystkie prowizorki, zanim coś się zepsuje drożej 2. słuchaj kolegów wyżej seryjny dolot jest wystarczający do mocy jaką planujesz, (nie daj się naciągać na stożki i inne tego typu wynalazki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Wychodze z zalozenia ze fabryke mozna zawsze poprawic Jak Ci się uda to pochwal się. Jakieś fotki, wykres z hamowni. Wielu próbowało. W niewielu przypadkach jest to konieczne. W jeszcze mniej zrobiono to z głową za pierwszym razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 @@Bolo, 1. jeżeli auto jest jak twierdzisz zaniedbane przez poprzedniego właściciela, to zanim zabierzesz się za podnoszenie mocy - napraw wszystkie prowizorki, zanim coś się zepsuje drożej 2. słuchaj kolegów wyżej seryjny dolot jest wystarczający do mocy jaką planujesz, (nie daj się naciągać na stożki i inne tego typu wynalazki) No wlasnie dlatego pytanie czy rozkladac na czesci czy nie nie wiem jak to wyglada w srodku. Ale jednak sklaniam sie do opcji zostawienia glowic, zaworow nie slychac obroty rowne, sprawdze cisnienie jak bedzie ok to pass. Wychodze z zalozenia ze fabryke mozna zawsze poprawic Jak Ci się uda to pochwal się. Jakieś fotki, wykres z hamowni. Wielu próbowało. W niewielu przypadkach jest to konieczne. W jeszcze mniej zrobiono to z głową za pierwszym razem. Hmm, za jakis czas wroce do tematu nie z przekory ale z wlasnej ciekawosci Jeszcze mam takie pytanie czy jest sens placic 500 zl wiecej za rozrzad z serii GATES RACING ? czy zwykly OEM jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 No wlasnie dlatego pytanie czy rozkladac na czesci czy nie nie wiem jak to wyglada w srodku. Ale jednak sklaniam sie do opcji zostawienia glowic, zaworow nie slychac obroty rowne, sprawdze cisnienie jak bedzie ok to pass. Jak pisałem, zrób test CO2, żeby być pewnym najlepiej w 2-ch róznych warsztatach i bądź przy wyniku. Poobserwuj też zachowanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym po ostrzejszej jeździe. Jak wyjdzie, że głowice do roboty, to już wtedy można zdecydować czy tylko to czy rozbierac całość. Ja się zdecydowałem zrobić wszystko - UPG, kute tłoki, smok. Wtedy mam pewność, że silnik będzie jak nowy i wiem co w nim siedzi. Tylko, że ja mam padnięte UPG a Ty możesz mieć OK. P.S. Z tego co pamiętam chyba w 2,5 nie ma już obowiązku okresowej regulacji zaworów a jak dojdzie do ściągania głowicy, to i tak będzie to zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się