dominik216 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Witam wszystkich, Jesli był gdzieś taki temat proszę o wyrozumiałość. W moim legacy SW 99 r 2.5 B+LPG uszkodziłem czujnik spalania stukowego, nie pytajcie jak....po prostu uległ uszkodzeniu mechanicznemu. Na desce rozdzielczej wywaliłi check engine oraz vdc auto straciło moc i zaczęło strasznie mulić. Kupiłem nowy czujnik - oryginał subaru , wymienilem i przez parę kilometrów było ok i znów to samo, wywala check oraz vdc i do tego brak mocy. Mam pytanie w związku z powyższą sytuacją - czy jest możliwe, że po wymianie czujnika na nowy będzie ten sam problem ( uszkodzony nowy czujnik ?) Czy po wymianie czujnika muszę podjechać na diagnostykę komputerową i skasować błąd, który komputer silnika pamięta i "łapie" go ponownie - reset poprzez odłączenie klemy nic nie pomaga... Czy ten model legacy da się podłączyć pod komputer diagnostyczny czy tylko serwis? Byłem u kolegi, próbował kilkakrotnie się połączyć z obd, ale po kilku próbach zrezygnował - powiedział, że nie ma połączenia. Dodam, że samochód mam piąty rok i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Ktoś tam kiedyś mówił, że ten czujnik przykręca się pod kątem w stosunku do osi pojazdu, tj stoisz frontem do auta, a kabelek idzie na godzinę 10-11 Ale to pewnie bajka Istotniejszy jest pewnie moment dokręcenia - chyba 25 Nm - tj jak przykręcasz przez przedłużkę klucza, to bez klucza, a mocno samą ręką za tę przedłużkę. No i co oczywiste musiałbyś przeczyścić powierzchnię na bloku, tam gdzie przykręcasz ten czujnik drobnym papierkiem ściernym. A jak to nie pomoże to pociągnij sobie masę od aku i przykręć sobie ten czujnik luźno w komorze silnika połączony kabelkiem z tą masą - śrubką z nakrętką - zamiast przykręcać do bloku i zobacz czy będzie różnica. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 A reset kompa(odpięcie klem na kilka minut)po wymianie czujnika zrobiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik216 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Tak. Reset przez odłączenie klem pomógł tylko na kilka kilometrów, później problem wrócił. Kontrolki zaświecają się na chwilę i później gasną i tak w koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 (edytowane) Ja kupiłem nowy(co prawda zamiennik chinol) i bylo gorzej jak n starym popekanym. Zrobiłem patent z "filtrem"za 1.50 wg projektu Skutiego i śmiga az milo od 200kilonetriw zero problemów.Znajdź watek "zamulanie co nowego"czy jakoś tak Edytowane 21 Września 2014 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Witam, ja u siebie zrobiłem ten patent kilka tysięcy temu:) Wszystko działa bez zarzutu. Pozdrawiam. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik216 Opublikowano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Przykręcenie czujnika w inne miejsce, podkładka gumowa, dodatkowa masa nie pomaga. Jeszcze jedno pytanie, Czy kondensator i rezystor z poniższych aukcji podejdą do zestawu skutiego ? http://allegro.pl/rezystor-metal-oxide-560k-560kohm-1wat-20szt-2zl-i4589101027.html http://allegro.pl/kondensator-ceramiczny-1nf-1kv-10szt-2zl-2814-i4574449705.html Mam nadzieję, że patent się sprawdzi. Od wczoraj check i vdc świecą się cały czas. Edytowane 23 Września 2014 przez dominik216 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekneo Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 nie mogę nigdzie znaleśc tego tematu o ominiecie czujnika spalania stukowego "filtr" moze ktos mi w tym pomoże :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 sprawdz multimetrem opór knock sensora... jesli wszystko jest ok... mogła pasc przepływka... nie omija sie knock sensora... zapłacą za to panewki, korby i tłoki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Ten filtr nie polega na ominnieciu a delikatnym "znieczuleniu"czujnika.Kilka osob na tym jeździ i jest ok.(ja mam od tygodnia wiec za wcześnie żeby sie wypowiedzieć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Może czujnik, który kupiłeś nadaje się do włożenia w buty a nie na silnik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Może tak,a może nie.Nie ukrywam-kupiłem czujnik china za 47zl. Wiem tyle ze ryzyko stuku mam dość male-jezdze na lpg,pb zawsze Shell vpower95 .na starym czujniku zaplonu mi nie cofalo,auto nie mulilo.jedynie cel sie zapalal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Ciężki temat z tymi czujnikami. Może warto podjechać do jaiegoś ASO ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 multimetr i sprawdzic opór.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik216 Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Czujnik za 50 zł może paść, ale kupiłem oryginał za 250 zł i też byłby zgon Już nie mam siły, samochodem nie idzie normalnie jechać, raz świeci się check i vdc za chwilę gaśnie, po prostu katastrofa Po raz pierwszy od 4 lat jak mam legacy strach nim z domu wyjeżdżać , gaśnie na skrzyżowaniach, muli tak, że nie idzie nim wystartować Żona do pracy musi latać Maverickiem, a tego to żaden czujnik nie zadusi Tylko, że ma problem bo nie dosięga do sprzęgła Czy ktoś mi z was odpowie czy rezystor / kondensator z poprzedniego postu podejdzie do zestawu skutiego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Tu masz podane wartości.jesli są takie same to tak. Btw czy idzie jakos sprawdzic czy występuje u mnie spalanie stukowe a czujnik z filtrem je przegapil?choc wątpię,,bo Skuti temat ugryzl na poważnie i sporo czasu spędził na "badaniach"zanim podal wartości . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik216 Opublikowano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Problem rozwiązany w dniu wczorajszym, okazało się, że nowy czujnik kupiłem już uszkodzony !!! Po sprawdzeniu multimetrem wyszło szydło z worka Był problem z diagnostyką komputerową, ale jeden z moich znajomych ogarnął temat Trafiłem jednak na konkretnego sprzedawcę, bez słowa dosłał nowy czujnik - dziś podmieniłem, auto śmiga aż miło. Dzięki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się