Jump to content

Czujnik spalania stukowego problem z check engine i vdc


dominik216

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Jesli był gdzieś taki temat proszę o wyrozumiałość.

 

W moim legacy SW 99 r 2.5 B+LPG uszkodziłem czujnik spalania stukowego, nie pytajcie jak....po prostu uległ uszkodzeniu mechanicznemu. :unsure:

Na desce rozdzielczej wywaliłi check engine oraz vdc auto straciło moc i zaczęło strasznie mulić.

Kupiłem nowy czujnik - oryginał subaru , wymienilem i przez parę kilometrów było ok i znów to samo, wywala check oraz vdc i do tego brak mocy.

Mam pytanie w związku z powyższą sytuacją - czy jest możliwe, że po wymianie czujnika na nowy będzie ten sam problem ( uszkodzony nowy czujnik ?)

Czy po wymianie czujnika muszę podjechać na diagnostykę komputerową i skasować błąd, który komputer silnika pamięta i "łapie" go ponownie - reset poprzez odłączenie klemy nic nie pomaga... :(  :(

Czy ten model legacy da się podłączyć pod komputer diagnostyczny czy tylko serwis? Byłem u kolegi, próbował kilkakrotnie się połączyć z obd, ale po kilku próbach zrezygnował - powiedział, że nie ma połączenia.

 

Dodam, że samochód mam piąty rok i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Ktoś tam kiedyś mówił, że ten czujnik przykręca się pod kątem w stosunku do osi pojazdu, tj stoisz frontem do auta, a kabelek idzie na godzinę 10-11 :) Ale to pewnie bajka :) Istotniejszy jest pewnie moment dokręcenia - chyba 25 Nm - tj jak przykręcasz przez przedłużkę klucza, to bez klucza, a mocno samą ręką za tę przedłużkę.  No i co oczywiste musiałbyś przeczyścić powierzchnię na bloku, tam gdzie przykręcasz ten czujnik drobnym papierkiem ściernym. A jak to nie pomoże to pociągnij sobie masę od aku i przykręć sobie ten czujnik luźno w komorze silnika połączony kabelkiem z tą masą - śrubką z nakrętką - zamiast przykręcać do bloku i zobacz czy będzie różnica.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem nowy(co prawda zamiennik chinol) i bylo gorzej jak n starym popekanym.

Zrobiłem patent z "filtrem"za 1.50 wg projektu Skutiego i śmiga az milo od 200kilonetriw zero problemów.Znajdź watek "zamulanie co nowego"czy jakoś tak

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

 

Przykręcenie czujnika w inne miejsce, podkładka gumowa, dodatkowa masa nie pomaga.

 

Jeszcze jedno pytanie,

 

Czy kondensator i rezystor z poniższych aukcji podejdą do zestawu skutiego ?

 

http://allegro.pl/rezystor-metal-oxide-560k-560kohm-1wat-20szt-2zl-i4589101027.html

 

http://allegro.pl/kondensator-ceramiczny-1nf-1kv-10szt-2zl-2814-i4574449705.html

 

Mam nadzieję, że patent się sprawdzi. Od wczoraj check i vdc świecą się cały czas.

Edited by dominik216
Link to comment
Share on other sites

Ten filtr nie polega na ominnieciu a delikatnym "znieczuleniu"czujnika.Kilka osob na tym jeździ i jest ok.(ja mam od tygodnia wiec za wcześnie żeby sie wypowiedzieć)

Link to comment
Share on other sites

Może tak,a może nie.Nie ukrywam-kupiłem czujnik china za 47zl. Wiem tyle ze ryzyko stuku mam dość male-jezdze na lpg,pb zawsze Shell vpower95 .na starym czujniku zaplonu mi nie cofalo,auto nie mulilo.jedynie cel sie zapalal.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik za 50 zł może paść, ale kupiłem oryginał za 250 zł i też byłby zgon  :wacko:

 

Już nie mam siły, samochodem nie idzie normalnie jechać, raz świeci się check i vdc za chwilę gaśnie, po prostu katastrofa  :unsure:

 

Po raz pierwszy od 4 lat jak mam legacy strach nim z domu wyjeżdżać :biglol: , gaśnie na skrzyżowaniach, muli tak, że nie idzie nim wystartować  :biglol:

Żona do pracy musi latać Maverickiem, a tego to żaden czujnik nie zadusi  :biglol:  Tylko, że ma problem bo nie dosięga do sprzęgła  :P

 

Czy ktoś mi z was odpowie czy rezystor / kondensator z poprzedniego postu podejdzie do zestawu skutiego ?

Link to comment
Share on other sites

Tu masz podane wartości.jesli są takie same to tak.

Btw czy idzie jakos sprawdzic czy występuje u mnie spalanie stukowe a czujnik z filtrem je przegapil?choc wątpię,,bo Skuti temat ugryzl na poważnie i sporo czasu spędził na "badaniach"zanim podal wartości .

post-16888-1411591958,1122_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany w dniu wczorajszym, okazało się, że nowy czujnik kupiłem już uszkodzony !!!

Po sprawdzeniu multimetrem wyszło szydło z worka  :biglol:

Był problem z diagnostyką komputerową, ale jeden z moich znajomych ogarnął temat  :D

Trafiłem jednak na konkretnego sprzedawcę, bez słowa dosłał nowy czujnik - dziś podmieniłem, auto śmiga aż miło.

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...