Skocz do zawartości

Pali się kontrolka akumulatora i (!)


Andrzej666

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Po pierwszej tego lata zimniejszej nocy (może 5-6 stopni), w mojej Subarynie (2,0 N/A, 1996 rok, LPG) zaczęły się palić kontrolki akumulatora i wykrzyknik. Nie pali się cały czas. Rano jak jadę do roboty palą się zawsze. Po 20 minutach postoju w robocie, jak odpalę - to na 99% już się nie palą. Ostatnio jechałem dłuższą trasę, startowałem po południu i w normalnej temperaturze - paliły się przez kilkadziesiąt km, aż nie zatrzymałem się gdzieś, włączyłem silnik na nowo  wtedy od razu zgały.

 

Poczytałem i posprawdzałem co się dało... Akumulator ma napięcie w normie, ładowanie też jest ok (i podczas gdy kontrolki się świecą i przy zgaszonych - nie ma żadnej różnicy). W ostatni weekend zrobiłem prawie 300 km, co bez ładowania, przy włączonej navi, kamerce i ładowarce telefonu pewnie by nie było zbyt możliwe ;) Pomerałem w kablach - ruszanie nimi nic nie zmieniło, nic nie wygląda też podejrzanie. Jedyna rzecz, która znalazłem i jest podejrzana to jeden z bezpieczników - zielony, lewy z dołu. Nie jest przepalony, ale generalnie jest chyba uszkodzony. Może mieć to jakiś związek? Jeśli tak, to gdzie mogę dostać taki bezpiecznik? Bo to chyba nie jest standardowy...

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię. Auto jeździ cały czas, podejrzewam że to jakaś pierdoła, ale nie jestem miłośnikiem choinki na desce rozdzielczej.

 

Z góry dzięki za info.

 

Andrzej

post-8241-0-17910300-1408984576_thumb.jpg

Edytowane przez Andrzej666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hello,

 

Wymieniliśmy alternator - nic nie dało - okazuje się, że jest ok.

Gdzieś na forum wyczytałem o tym, że taki problemy mogą powodować zarówki od licznika - wymieniliśmy wszystkie na oryginalne i kontrolka akumulatora zniknęła, ale nadal pali się wykrzyknik. Może jakieś pomysły? :)

 

Subaryna nadal jeździ, odpala na strzał itd, ale nie jestem miłośnikiem choinki na kokpicie :)

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrzyknik jest od zaciagnietego recznego albo od niskiego stanu plynu hamulcowego. Przy lewarku recznego jest wylacznik i moze masz rozwony i albo spadl. Sciag tunel srodkowy wokol lewarka i bedziesz wszystko widziec. Przed ta operacja sprawdz stan plynu w zbiorniczku bo byc moze jest go za malo albo tam masz male zwarcie na instalacji przy plywaku czy kablach :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...