Skocz do zawartości

Pierwsze Subaru Sedan/Kombi ?


Porter3

Rekomendowane odpowiedzi

(Proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu - nie mogłem założyć tematu w Zakup Kontrolowany.)

Cześć wszystkim!

 

Dwa miesiące temu urodziła mi się córeczka  :yahoo:  i muszę zmienić moja aktualne Suzuki(3d) na coś większego.

Myślałem nad kombi, ale sedan też spełni zadanie. Wózka nie wożę codziennie, a 80% czasu jeżdżę sam zazwyczaj w mieście. Ale chciałbym też w trójkę skoczyć w jakąś dalszą trasę od czasu do czasu. Prywatnie lubię sobie czasem "przycisnąć", ale w mniejszym stopniu niż posiadacze WRX/STI :)

 

Wybór padł na Subaru w kwocie do 20tys (z "pakietem startowym") + LPG (lub sam założę), rocznik min. '99.

Mam problem z decyzją, które Subaru wybrać (jadące poniżej 10sek/100km) ... :huh:

Moje aktualne Suzuki jest dynamiczne i na wysokich obrotach czasem zawstydzi - ale to takie pudełko.

 

Liczę na Waszą pomoc, ale do rzeczy:

 

1. Impreza Kombi (b. mi się podoba - nieduże kombi, bardziej hatchback)

- WRX odpada w tej kwocie,

- Generacja GD też będzie ciężko w tej kwocie,

- Obawiam się tylko, że silnik 2.0 N/A 125KM mi nie wystarczy (z tego co czytam na forum), a po miesiącu będę myślał, o mocniejszej wersji...

 

2. Legacy Sedan/Kombi III

- Bardziej chyba Sedan, bo przez większość czasu w kombi bym woził powietrze...

- Minimum 2.5 156KM (demon nie jest i regulacja luzów zaworowych),

- Kolega namawia mnie na H6 3.0 Outback (solidny, niewyżyłowany i łańcuch, ale na miasto zbytni krążownik),

 

3. Forester I

- Podoba mi się bardziej niż Legacy Kombi, ale Leśnik to trochę taboret w środku na dłuższą podróż,
- Fajny silnik 2.0 S -Turbo 170KM (DOHC, więc regulacja luzów),

- 2.0 N/A mimo, że solidny to jednak chyba za mała moc na Leśnika...

 

Aktualne auto pali mi w mieście min 10l/100 Pb.

Nie biorę pod uwagę Subaru z US.

 

Co byście mi Panowie/Panie podpowiedzieli?

Żądam trochę niemożliwego, ale może da się znaleźć optymalne rozwiązanie?

 

Wymagania:

Raczej jazda po mieście, kiedy trzeba zapas mocy i doraźnie dłuższa trasa. Lubię dynamiczną(ale bezpieczną) jazdę. Nie miałem nigdy Turbo, a może to już czas. Zdaję sobie sprawę, że w DOHC i LPG regulacja luzów polega na wyjściu silnika. Szaleństwa na parkingach to nie mój styl(przynajmniej na razie ).

 

Wybaczcie długi post, ale chciałem opisać jak najdokładniej sytuację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję oglądnąć każde z w/w aut na żywo, żeby ocenić wielkość wnętrza, bagażnika itd. Myślę, że w Twojej okolicy znajdzie się kilku forumowiczów z autami, które wymieniłeś, którzy przewiozą Cię, żebyś sam mógł ocenić komfort i dynamikę auta. Pisanie o tym to trochę jak ocenianie aut na podstawie katalogu lub artykułu w gazecie. Poza tym zaraz wielu powie Ci, że NA po prostu nie jedzie (i coś w tym jest) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pisanie o tym to trochę jak ocenianie aut na podstawie katalogu lub artykułu w gazecie
  Fakt :)

 

 

Poza tym zaraz wielu powie Ci, że NA po prostu nie jedzie (i coś w tym jest)
To akurat sam zdążyłem poczytać tutaj na forum w wielu wątkach.

Najlepiej jednak przejechać się i przekonać się, jak z dynamiką itp.

Widzę, że z Legacy III Sedan będzie ciężko coś znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli do 20 tysiecy, lacznie z pakietem, to bym sie przychylal do tego, co napisal leon - Legacy z manualna skrzynia, ale jest obawa, ze zaraz bedziesz chcial H6. :D

 

 

Chociaz...

 

...jak sie dobrze porozgladasz i jestes cierpliwym czlowiekiem, to czasem mozna trafic np. na robaka wrx w Twoim budzecie.

 

A w te bajeczki z ogloszenia, ze gosciowi trzylitrowy Outback pali dziesiec litrow gazu to nie wierz wcale.

 

 

Edytka - no i oczywiscie gratuluje coreczki. :D

Edytowane przez H4lik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w te bajeczki z ogloszenia, ze gosciowi trzylitrowy Outback pali dziesiec litrow gazu to nie wierz wcale.

Sprzedawca twierdzi również, że luzy zaworowe były robione i zostało ok 15tys do następnej roboty.

 

Ubolewam, że na forum mały wybór aut na sprzedaż jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie jezdziłeś foresterem na dłuższych trasach

Ja nie. Przedstawił mi to kolega, który ma Forestera I 2.0 N/A.

 

Widzę, że masz S-Turbo. Jak się sprawuje samochód w mieście i na trasie? Jest sens brać to auto, gdy większość jazdy to miasto, a sporadyczne wypady na dalsze asfaltowe wyprawy?

Edytowane przez Porter3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim założyłem temat, poczytałem na forum wątki o autach, które wymieniłem, aby mieć jakieś podstawy.

Często przewijał się temat, że AT jest lekko opóźnione/archaiczne, ale odporne. Legacy z AT ma ponad 10s/100, natomiast z MT poniżej. Jeśli zależy mi na lepszej dynamice, to raczej w grę chodzi MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, przejedż się potem napisz wrażenia, dużo ludzi powiela czyjeś doznania, bez doświadczenia, ja np. mam imprezę w manualu i forka w auto. i z pod świateł impreza nie ma szans  :) , fakt potem się nadrabia na dłuższym odcinku, ale w mieście automat bije, manual  ;)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darecki1981, czy Twoim zdaniem jest sens Forka I S-Turbo + LPG w mojej sytuacji? Czyli większość jazda w mieście, ale doraźnie dłuższy wypad asfaltowy? Czy to przerost formy nad treścią? Jak się ma spalanie Forek S-Turbo do Legacy 2.5 ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darecki1981, czy Twoim zdaniem jest sens Forka I S-Turbo + LPG w mojej sytuacji? Czyli większość jazda w mieście, ale doraźnie dłuższy wypad asfaltowy? Czy to przerost formy nad treścią? Jak się ma spalanie Forek S-Turbo do Legacy 2.5 ?

Legacy nie miałem i forka w lpg też nie mam, jeżdzę na PB, więc nie będę mógł pomóc, ale proponuje sprawdzić wszystkie egzemplarze które wymieniłeś i na pewno coś dla siebie znajdziesz! ja bym zastanawiał się na Twoim miejscu, zresztą sam bym teraz tak zrobił nad impreza vagon ale turbo, szczególnie żabsko  :)  cholernie mi się podoba! Ale nie gazował bym, jazda po mieście  autem zagazowanym jest nie opłacalna! Druga sprawa lpg to sambój ! szczegónie w turbo, nie wiem jak z wolnossącym.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A w te bajeczki z ogloszenia, ze gosciowi trzylitrowy Outback pali dziesiec litrow gazu to nie wierz wcale.

 

 

Ale 12 to już nie bajki  ;)

 

 

 

W mojej okolicy jest Outback H6 z LPG - ale za duże gabaryty jednak dla mnie.

http://olx.pl/oferta/subaru-outback-h06-3-0-209km-wakacyjna-promocja-CID5-ID66KcR.html#b5b8b1affb;promoted

 

No trochę napuchnięte Legacy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale nie gazował bym, jazda po mieście autem zagazowanym jest nie opłacalna!
Nie jestem sceptycznie nastawiony do LPG. Miałem kilka aut z gazem i nie mogłem narzekać, nawet po mieście. Ale to nie miejsce na bitwy o gaz :)

 

Albo mi się wydaje, albo Forka S-Turbo łatwiej będzie kupić niż Legacy Sedan w mojej cenie... Tylko nie wiem, Forek S-Turbo to nie przerost formy nad treścią w moim wypadku... Legacy fajny sedan z przyzwoitym silnikiem, Forek mniej cywilny, ale z fajnym Turbo. :angry:

Ciężkie życie niezdecydowanego kupującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...