Skocz do zawartości

Interpretacja korekcji zapłonu w programie diagnostycznym


siewcu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

może ktoś tutaj będzie w stanie mi pomóc? Pytając w innym miejscu zaczynały się rozważania a może tak, a może inaczej. Pomijając to, przejdę do sedna.

 

Programy diagnostyczne do Subaru(a przynajmniej te darmowe) są w stanie wyświetlić aktualny kąt wyprzedzenia zapłonu oraz parametr o nazwie "knock correction" - czyli korekcja względem czujnika spalania stukowego, a przynajmniej tak mi się wydaje. Załóżmy sytuację taką, że przy przyśpieszaniu program pokazuje takie parametry:

-obroty 5500rpm

-doładowanie 1.5b(czyli max dla tego auta)

-AFR 11

-kąt zapłonu 20 stopni

-knock correction 10 stopi.

I pojawia się pytanie - jak to należy interpretować? Parametry nie są idealnie takie, jak realnie wystąpiły(auto to STi MY04 po remapie), ale raczej zbliżone. Auto strojone w UK na paliwie Shell VPower Racing, u nas zalane 98 i na takim paliwie to wystąpiło. Pytania mam w sumie dwa, bo zakładam, że jeśli chodzi o kąt zapłonu to podana jest wartość wyprzedzenia zapłonu.

 

Czy pokazywany kąt zapłonu uwzględnia korektę po czujniku spalania stukowego?

 

I to zasadnicze: jak należy interpretować parametr knock correction, jeśli chodzi o wartości? Zakładam, że zapłon 20 stopni to wartość bazowa w mapie, 10 stopni korekta. I teraz tak, czy podana wartość "10" jest to wartość 10 dodatkowych stopni wyprzedzenia zapłonu(czyli sumarycznie 30 stopni), czy jest to 10 stopni opóźnienia ze względu na wystąpienie spalania stukowego?

 

Z góry dziękuję za pomoc,

pozdrawiam

 

 

PS. Jeśli powinno być w nielegalu to przepraszam, ale nie mam na celu pytań o tuning, jedynie o interpretację parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest dosyć złożony.

Bez zagłębienia się w szczegóły;

Korekty stukowe są dodawane do bazowej mapy zapłonu.

Jeżeli odczytujesz programem parametr "ignition total timing degrees" to wartości wyprzedzenia kąta zapłonu zawierają korekty stukowe.

Jeżeli "Ignition base timing degrees" wtedy wartości z podstawowej mapy zapłonu są bez jakichkolwiek korekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Najpierw trzeba sprawdzić czy paliwo zalane jest dobre. U nas z tym może być różnie. Dalej posiłkując się instrukcja serwisową SUABRU wgrac oryginalne oprogramowanie dla modelu samochodu i oryginalne ustawienia. Wtedy wiemy na czym stoimy. Jeśli dalej będą występowały problemy to trzeba zdiagnozować czujniki odnoszące się do spalania: lambda strumieniomierz i itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...