ryjeks Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 http://www.cusco.co.jp/en/catalog/pdf_catalogue_lsd.html Mam używkę, model RS, chcę dać 1 WAY tylko zastanawiam się nad spięciem wstępnym. Zastanawiam się jakie spięcie wstępne ustawić żeby jak najmniej przeszkadzało, a pomagało wtedy kiedy trzeba Innymi słowy, żeby zachować jako taką uniwersalność na różnych nawierzchniach i nie klnąć na podsterowność. Stan aktualny: Tył: płytka 2 WAY ustawiona na ok. 115 Nm Central: seria Przód: płytka 1 WAY, ?? Nm Auto do szeroko pojętej zabawy torowo-kjsowo-zimowej. Ktoś użytkuje lub ma doświadczenie w tej materii ? Mam jakiś swój typ ale chciałbym posłuchać doświadczonych Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 cisza.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Zapada zmrok Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Przód i tył spina się tak samo, przynajmniej carbonetic potwierdził to mailem. W pozostałych manualach nie ma rozgraniczenia przód - tył więc należy założyć że spinają tak samo. Carbonetic - carbon LSD 1,5 way - 78-98 Nm - mail poniżej, We set up for ACSRB8210 at factory 78 Nm to 98 Nm - chodziło o tylną szperę. The preload (Nm) is the same for front LSD ? yes set up same range at factory. STI - plated mechanical LDS 1,5 way/ 2 way - 88 Nm lub 106 Nm - katalog akcesoriów - seryjne STI nie mają takich szper z przodu. Kaaz - nie podaje w manualu Cusco - Type RS - 70-90 N, type MZ - 130-150 Nm, type hybrid 30-50 Nm. - patrz LSD guide.pdf, initial torque. Ralliart - Evo X - rampy 50 stopni - 80 Nm. patrz RA857885S1. pdf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 To są rajdowe setupy? Na jakie nawierzchnie? Jak się prowadzi auto w takim setupie? Czy jest podsterowne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 To są fabryczne setup'y podane w każdym manualu. Jeżeli kierowcy się nie podoba wówczas może je zmienić korzystając z różnej grubości płytek i sprężyn. Nie jest zalecane aby otwierać fabrycznie ustawioną szperę. Nie jest również podane jakie na jakie konkretnie nawierzchnie. Wiadomo że każdy ustawia sobie jak chce. Stąd na te zabawki nie ma gwarancji. Niektórzy spinają szpery mocniej na nawierzchnie asfaltowe. Powyżej 15 kg jest wręcz nie zalecane - przyspieszone zużycie, poniżej 4 kg zalecane jest ponowne ustawienie. Auto na obu szperach spiętych jest neutralne ale przechodzi w nadsterowność po dodaniu gazu dla seryjnej geometrii i standardowych ustawieniach. Najlepszy mod jaki można zapewnić z w połączeniu ze skrzynia 4.44 lub 4.11. Żaden inny nie daje takiej frajdy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k1robot Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Ja mam z przodu 2 way, kosz 45 stopni, 55 Nm, z tyłu tak samo tylko ze wstępne 120 Nm i jest spoko:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Ja mam z przodu 2 way, kosz 45 stopni, 55 Nm, z tyłu tak samo tylko ze wstępne 120 Nm i jest spoko:) Opisz proszę coś więcej na temat przodu. Jak to szpera dokładnie, jak się auto zachowuje, jak z podsterownością, czy dałbyś teraz mniejsze/większe spięcie ? Jak na mokrym/śniegu przód bardzo pluje ? Czy czuć obecność przedniej szpery przy takim spięciu, czy przy pełnym bucie spina mocniej ten przód i jest zabawa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k1robot Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 NIe wiem jakiej firmy jest ta szpera, generalnie nic bym nie zmieniał, z podsterownoscią jest różnie.. w zimie na wąskim kolcu jest lala, na mokrym na slicku i tym bardziej na suchym tez jest lala, jedynie na kiepskiej oponie na mokrym pluło przodem:) według mnie wstępne spięcie nie ma za dużego znaczenia.. szpera plytkowa i tak dziala przy przyspieszaniu lub hamowaniu, najlepiej to widac przy kręceniu bąka:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Preload ma większe znaczenie w łan łeju, bo tam działa z grubsza mówiąc przez 50% czasu (na hamowaniu). W two way'u preload używany jest w 10% sytuacji - czyli ani podczas przyśpieszania, ani podczas hamowania. A jeśli nie przyśpieszamy, ani nie hamujemy, to znaczy, że tracimy sekundy. Dobrze kminię? Kolega k1robot swoje doświadczenie z preloadem musiałby opisać w sytuacjach podczas swobodnego toczenia się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now